التهاب لثه در نوزادان

التهاب لثه در نوزادان

التهاب لثه در نوزادان

التهاب لثه در نوزادان ، مانند همیشه در زمینه بهداشت ، لازم است به اقدامات پیشگیرانه توجه شود تا درمان ژنژیویت. می توان با بررسی منظم دندانپزشک ، آموزش آنها در این زمینه ، آگاهی دادن به آنها در مورد سلامت دهان و دندان و کسب عادات صحیح ، از مادر و نوزاد ، از مادر و نوزاد در برابر بیماری های دندان و لثه محافظت کرد. در طول دوره بارداری تا بلوغ.

 

تشخیص و درمان زود هنگام در مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

با عادت مسواک زدن از سنین پایین ، تغذیه مناسب ، معاینات منظم دندانپزشکی و درمان های پیشگیرانه دندانپزشکی ، مشکلات ایجاد شده و کاهش می یابد. مراقبت از دهان و دندان در نوزادان با رویش دندان های شیری شروع می شود. به همین دلیل ، هنگامی که اولین دندان های شیری شروع به ظهور می کنند ، نوزادان باید به دندانپزشک منتقل شوند.

 

به منظور جلوگیری از التهاب لثه و پوسیدگی دندان ، نوزادان باید تحت کنترل دائمی قرار گرفته و مراقبت های دهان و دندان اهمیت داده شود. از آنجایی که مشکلات لثه و دندان برای زندگی مثر است ، اقدامات پیشگیرانه ای که باید انجام شود باید مادام العمر ادامه یابد. از آنجا که حاشیه لثه نوزادان و کودکان از نظر آناتومیکی بیشتر از بزرگسالان محدب است ، باید به تمیز کردن آن توجه بیشتری شود. از آنجا که غذاهایی که می خورند بیشتر نرم هستند ، می توانند در این قسمت تجمع کرده و باعث التهاب لثه شوند. به همین دلیل ، توجه به مراقبت های دهان و دندان از کودکی مفید است.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از التهاب لثه و پوسیدگی دندان در نوزادان

استفاده بی رویه از غذاها و داروهای حاوی قند می تواند باعث پوسیدگی دندان و التهاب لثه در مراحل اولیه شود. محصولات شیرین به شکل عسل ، شکر ، مربا نباید در غذاهایی که با بطری داده می شوند گنجانده شود. حتی اگر در بطری شیرین کننده ای برای تغذیه شبانه وجود نداشته باشد ، فقط شیر گاو می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. وقتی این موارد پیشرفت کنند ، می توانند باعث التهاب لثه شوند. به همین ترتیب ، نوزادانی که شیر مادر مصرف می کنند ممکن است تحت تأثیر قند موجود در شیر قرار بگیرند. به همین دلیل ، برای اولین بار در نوزادان ، دندان های شیری باید قبل از خواب شب ، بعد از تغذیه شبانه ، بدون استفاده از خمیر ، توسط مادر با یک برس نرم یا دستمال مرطوب تمیز شود.

بهداشت دهان ودندان نوزادان

افرادی که از نوزاد مراقبت می کنند ، هرگز نباید از قاشق نوزاد استفاده کنند تا به دلیل اثر مسری پوسیدگی دندان و التهاب لثه ، میکروب های دهان خود را به نوزاد منتقل نکنند. اگر نوزادان در بین وعده های غذایی غذاهای حاوی قند و کربوهیدرات بخورند ، این امر برای دندان ها و لثه های آنها مضر خواهد بود. به همین دلیل ، به ویژه آب باید در نتیجه تغذیه تأمین شود. نوزادان در حالی که دندان های شیری در حال رویش است بسیار بی اشتها و بیقرار هستند. در این زمان ، آنها احساس نیاز می کنند که دست ها و چیزهای دیگر را که در دهان خود پیدا می کنند بگذارند زیرا خارش لثه دارند. در این زمان ، باید مراقب بود که همه چیزهایی که به دهان خود می برند بهداشتی است و در صورت امکان ، لثه ها را با چیزی تمیز ماساژ دهید.

 

این امر با مراقبت و تمیز کردن موثر دندان ها به منظور جلوگیری از التهاب لثه در نوزادان ، مانند سایر افراد ، رخ می دهد. به همین دلیل ، دندان های شیری باید دو بار در روز بدون استفاده از خمیر دندان ، با یک برس نرم یا با استفاده از یک دستمال مرطوب تمیز شوند. مخصوصاً دهان و دندان نوزادانی که در شب تغذیه می شوند باید تمیز شود ، اگر این کار امکان پذیر نیست ، باید بعد از تغذیه به نوزاد آب داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *