ایمپلنت دندان در یک روز: فرآیندها و انواع


کاشت ایمپلنت دندان در یک روز

چه به دلیل ضربه، ساییدگی شدید یا هر نوع بیماری دیگری، ایمپلنت دندان بهترین ابزار برای جایگزینی قطعاتی است که دیگر قابل ترمیم نیستند و بدون شک یکی از پرکاربردترین درمان ها برای اثربخشی آن در ترمیم دندان.

ایمپلنت‌ها تمامی ضمانت‌ها را برای افرادی که یک، چند قطعه یا حتی تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند، ارائه می‌دهد تا بتوانند بار دیگر از دندان‌های خود لذت ببرند. عملکرد از دندان های شما و زیبایی دندان که قبلا داشتند

در گذشته مشکل بزرگی که در این نوع درمان ایجاد می‌شد این بود که بیمار مجبور بود هفته‌ها یا ماه‌ها را بدون دندان بگذراند تا پروتزهای قطعی نصب شود، بدون اینکه بتواند درست غذا بخورد یا تلفظ کند و زندگی اجتماعی بسیار محدودی داشته باشد. به زیبایی دندان ضعیف آنها.

با این حال، در حال حاضر، نوآوری های تکنولوژیکی به ایمپلنت های دندانی اجازه می دهد تا در یک روز در دسترس باشند تا بیمار بتواند تمام عملکردهای دندانی خود را به گونه ای انجام دهد که گویی از دندان های معمول خود لذت می برد.

درمان ایمپلنت دندان در یک روز شامل چه مواردی است؟

ایمپلنت‌های دندانی پروتزهای تیتانیومی هستند که در استخوان فک بالا قرار می‌گیرند و از طریق یک فرآیند استئواینتگراسیون که چندین هفته طول می‌کشد، دندانی محکم و کاربردی، عملاً مشابه دندان‌های طبیعی، به دست می‌آید.

روش بارگذاری فوری به بیمار این امکان را می دهد که در طول 5 یا 6 هفته که فرآیند استئواینتگراسیون ایمپلنت ها طول می کشد، قطعات موقتی داشته باشد و ویژگی بزرگ آن این است که می توان آنها را فقط در یک روز نصب کرد تا از تمام آسیب هایی که بیمار در طی آن وارد شده است جلوگیری شود. این دوره.

در مداخله، ریشه قطعه تخریب شده استخراج می شود و ایمپلنت تیتانیوم همراه با پروتزهای موقت نصب می شود، به گونه ای که در همان روز کاشت ایمپلنت، فرد می تواند از قبل از آن استفاده کند. پروتزهای موقت تا بتوانید بدون هیچ مشکلی غذا بخورید، صحبت کنید و لبخند بزنید.

هنگامی که فرآیند استئواینتگراسیون به پایان رسید، پروتزهای موقت با پروتزهای قطعی جایگزین می شوند. به این ترتیب بیمار درمان اولیه ایمپلنت دندانی را فراموش می کند و تا زمان تکمیل آن هیچ تاثیری بر او نمی گذارد.

برنامه ریزی و فرآیند ادغام استخوانی

برنامه ریزی یکی از الزامات اصلی ایمپلنت در یک روز است. برای انجام این کار، متخصص بیمار را معاینه می کند و در مورد سلامت عمومی او سؤال می کند، به خصوص اگر اخیراً عفونت های مهمی داشته است. در این صورت، ابتدا باید قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت، عفونت را کنترل کرد.

یکی دیگر از جنبه های مهم بررسی وضعیت استخوان نگهدارنده است که در آن ایمپلنت دندان نصب می شود. استخوان باید در شرایط خوبی باشد و به اندازه کافی برای حمایت از برش و پیچ و سپس تاج روی قسمت قابل مشاهده دندان قرار گیرد.

در صورتی که بیمار استخوان زیادی نداشته باشد یا بی کیفیت باشد، درمان های لازم برای رفع مشکل وی از جمله فیلر، سینوس لیفت، گرافت، ایمپلنت زیگوماتیک و … انجام می شود.

وضعیت لثه یکی دیگر از نکاتی است که باید قبل از کاشت ایمپلنت دندان مورد بررسی قرار گیرد، زیرا اگر وضعیت آنها بهینه نباشد، ممکن است تحلیل لثه ایجاد شود و در نتیجه منجر به دیده شدن بخشی از ایمپلنت و در نتیجه مشکل زیبایی شود. و همچنین سلامتی

پس از نصب ایمپلنت های دندانی و پروتزهای موقت، مرحله از یکپارچگی استخوانی به طوری که ایمپلنت به خوبی روی استخوان ثابت شود. در این بخش از فرآیند لازم است مراقبت های خاصی انجام شود تا به ایمپلنت آسیب نرسد.

از همه مهمتر رعایت بهداشت روزانه دهان و دندان برای جلوگیری از عفونت های احتمالی در ناحیه است که می تواند این روند را طولانی کند. همچنین توصیه می شود غذاهای سفت نجوید و رژیم غذایی نرم داشته باشید تا بهبودی ایمپلنت ها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مزایای کاشت دندان در یک روز

مزایای اصلی ایمپلنت های بارگذاری فوری برای بیماران به شرح زیر است:

  • تمام عملکردهای دندان به سرعت بازیابی می شوند.
  • بیمار می تواند غذاهای نرم بخورد.
  • بیمار می تواند بدون احساس خودآگاهی لبخند بزند.
  • توانایی تلفظ صحیح بازیابی می شود.
  • درمان بدون هیچ آسیبی به بیمار ادامه می دهد.

باید گفت که ایمپلنت های بارگذاری فوری نیاز به تخصص و تجربه زیادی از طرف تیم پزشکی دارند و همه کلینیک ها نمی توانند این درمان را ارائه دهند، همانطور که همه آنها مواد با کیفیت بالا ارائه نمی کنند (مانند مورد ما، پیشرو نام تجاری در ایمپلنت: استراومن) و نه فناوری دقیق در طول فرآیند (سی تی دندان، جراحی با هدایت کامپیوتری، شبیه سازی سه بعدی با ClinCheck®، و غیره).

اگر به ایمپلنت دندان در مادرید نیاز دارید، در کلینیک گونزالس باکورو شما در بهترین دستان هستید ما متخصصان واجد شرایط با تجربه گسترده برای حل هر گونه مشکل دهان و دندان مرتبط با ترمیم دندان داریم. قرار گذاشتن. ما منتظر شما خواهیم بود.

مدخل ایمپلنت های دندانی در یک روز: فرآیندها و انواع اولین بار در کلینیک دندانپزشکی González Baquero منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *