دندان های نصب شده، بهترین راه حل چیست؟


دندان های نصب شده، بهترین راه حل چیست؟

تعداد زیادی از افراد وجود دارند که دارای آن هستند دندان های نصب شده، بسیاری از آنها از دوران کودکی، از آنجایی که در آن زمان درمان نمی شد و اکنون، در بزرگسالی، تصمیم به اصلاح این ناهنجاری می گیرند.

در این پست قصد داریم نحوه اصلاح دندان نصب شده و درمان های اصلی مورد استفاده را توضیح دهیم. در میان آنها، ارتودنسی نامرئی در مادرید. با ما همراه باشید تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد این بیماری در اختیار داشته باشید.

منشا دندان های نصب شده چیست؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا برخی از افراد دندان‌های سوار شده، چرخانده یا روی هم قرار گرفته‌اند. رایج ترین آن تفاوت بین اندازه دندان ها و دهان است، زیرا اگر دهان خیلی کوچک باشد که بتواند همه دندان ها را در خود جای دهد، بیش از حد به هم فشرده می شوند و باعث می شوند که حرکت کنند و از جای خود خارج شوند.

علت دیگر عدم تطابق اندازه فک بالا و پایین است و ممکن است کمی ناهنجاری داشته باشند. در این موارد زمانی که فک بالا بیرون زدگی دارد، بیرون زدگی بیش از حد ایجاد می شود و یا ممکن است اتفاق بیفتد که اگر فک پایین بیش از حد به جلو بیرون زد، دندان های واقع در قسمت پایین از دندان های واقع در قسمت بالا خارج شوند.

وقتی دندان‌های نصب شده وجود دارد چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی فردی دندان‌های کج یا نامرتب داشته باشد، مستقیماً با جویدن خوب غذا تداخل می‌کند و بهداشت دهان و دندان ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین خطر ابتلا به حفره‌ها یا نوعی بیماری پریودنتال را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از پیامدهای کج شدن دندان ها افزایش نیروهای وارد بر استخوان ها، ماهیچه ها و دندان ها است که می تواند خطر شکستگی دندان را افزایش دهد. از سوی دیگر، در سطح زیبایی، افراد مبتلا به این مشکل ممکن است در هنگام لبخند زدن و نشان دادن دندان های خود احساس خودآگاهی بیشتری داشته باشند. این جنبه می تواند بر عزت نفس فرد و روابط اجتماعی او تأثیر بگذارد.

درمان های دندان های نصب شده

ارتودنسی درمان اصلی برای اصلاح دندان های نصب شده است، زیرا اجازه می دهد تا دندان ها به آرامی به موقعیت اصلی خود حرکت کنند و به همه قطعات آسیب دیده اجازه می دهد تا به درستی تراز شوند. براکت های فلزی سنتی همیشه درمانی برای اصلاح دندان های کج بوده است، اما در حال حاضر، براکت های فلزی نیز با موفقیت زیادی استفاده می شوند. بریس های نامرئی فواید زیادی برای بیمار به همراه دارد. بیایید ببینیم آنها چه هستند:

آتل های شفاف

در سطح زیبایی، این مزیت اصلی ارتودنسی نامرئی است، زیرا الاینرهای مورد استفاده شفاف هستند و عملاً در فواصل اجتماعی مورد توجه قرار نمی گیرند. کاملاً برعکس براکت‌های فلزی ناخوشایند معمولی که می‌توانند باعث ناراحتی بسیاری از افراد در هنگام نشان دادن دندان‌هایشان شوند.

اسپلینت های مورد استفاده در ارتودنسی نامرئی به صورت سفارشی برای بیمار ساخته می شوند تا در لثه و یا قسمت داخلی دهان مشکلی نداشته باشند. این الاینرها نیروهای لازم را بر روی دندان ها اعمال می کنند تا حرکات لازم را ایجاد کرده و دندان ها را به درستی تراز کنند.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم این است که آنها هستند اسپلینت های متحرکیعنی بیمار می تواند آنها را از دهان خارج کند، مخصوصاً هنگام غذا خوردن و مسواک زدن دندان ها که باعث می شود در مقایسه با براکت های فلزی، بهداشت دهان و دندان با کیفیت بالاتری انجام شود.

اگرچه آتل ها قابل جابجایی هستند، توصیه می شود حداقل 22 ساعت در روز از آنها استفاده کنید و فقط در صورت لزوم آنها را بردارید. به این ترتیب، روند تراز کردن بیش از حد لازم طول نمی کشد. این دلیل مهمی است که باعث می شود از ارتودنسی نامرئی بیشتر در بزرگسالان و نوجوانان استفاده شود و در کودکان نه چندان زیاد، زیرا وسوسه برداشتن اسپلینت ها در طول روز بسیار زیاد است و با براکت های فلزی ثابت، امکان برداشتن آنها وجود ندارد.

درمان ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

هنگامی که متخصص ارتودنسی بیمار را معاینه می کند و مطمئن می شود که می توان از ارتودنسی نامرئی برای اصلاح دندان های نصب شده استفاده کرد، دهان او را با استفاده از آخرین فناوری موجود اندازه گیری می کند و برنامه ای را طراحی می کند تا به آرامی دندان ها را به موقعیت اولیه خود برگرداند.

بعداً درخواست ساخت الاینرهای مختلف با اندازه گیری های بیمار و با تنظیمات کوچک برای حرکت دندان ها در مراحل مختلف درمان را می دهد. هر دو یا سه هفته یکبار، بیمار باید برای ادامه حرکت دندان ها تا رسیدن به موقعیت مورد نظر، الاینر را تعویض کند.

مدت درمان معمولاً حدود 18 ماه طول می کشد، اگرچه همه چیز به نوع مال اکلوژن تحت درمان بستگی دارد. در برخی موارد، درمان ممکن است کمتر طول بکشد.

در کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو ما در انواع ارتودنسی متخصص هستیم. اگر می خواهید دندان های نصب شده خود را اصلاح کنید و به یک تراز کامل برسید، دریغ نکنید یک تاریخ بخواهید با ما برای معاینه اولیه ما بهترین درمان ممکن را به شما پیشنهاد می کنیم تا بتوانید دوباره بهترین لبخند خود را به رخ بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *