عفونت دندان: درمان ها و راه حل ها


درمان عفونت دندان

هنگامی که فردی دندان درد می کند می تواند دلایل زیادی داشته باشد. شایع ترین آن این است که عفونت یا رویش دندان عقل رخ داده است. ما در این پست قصد داریم روی مورد دندان عفونی، علائم و درمان های احتمالی تمرکز کنیم.

چرا عفونت دندان رخ می دهد؟

عفونت دندان در اثر ورود باکتری به آن ناحیه ایجاد می شود. اینها دلایل مختلف هستند:

ضربه

هنگامی که دندان یا دندان آسیاب ضربه ای دریافت می کند، می تواند تراشه کند یا شکافی ایجاد کند که از طریق آن باکتری ها وارد شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که هنگام ضربه به دندان خود به یک متخصص مراجعه کنید تا ناحیه را به خوبی ببندید و از عفونت های احتمالی جلوگیری کنید.

حفره ها

پوسیدگی یکی از شایع ترین عفونت های دندانی است که توسط باکتری ها ایجاد می شود. اگر به موقع درمان نشود، عفونت به پیشرفت خود ادامه می دهد و می تواند به پالپ که داخلی ترین ناحیه قطعه است برسد. در صورت از بین رفتن عصب، دندانپزشک مجبور است برای بازگرداندن قطعه به سلامت، کانال ریشه و نه پرکردن دندان معمولی انجام دهد.

بیماری های پریودنتال

ژنژیویت التهاب لثه است که اگر به موقع درمان نشود، می تواند منجر به پریودنتیت شود، بیماری مهم تری که درمان آن بسیار پیچیده تر است. در صورتی که پریودنتیت بدون توقف پیشرفت کند، رسوبات پریودنتال با باکتری هایی تشکیل می شود که می تواند باعث تخریب استخوان فک و از دست دادن دندان ها شود.

زخم های دهان

بسیاری از مردم عادت به جویدن خودکار یا استفاده از چاپستیک برای حذف ضایعات غذا دارند. این عادت های بد می تواند منجر به زخم های کوچکی شود که می تواند در را برای ورود باکتری ها باز کند.

عفونت دندان: علائم

علامت اصلی عفونت دندان التهاب و تجمع چرک در قطعه آسیب دیده از طریق آبسه است. بیمار درد شدید و مداوم دارد و در موارد خاص ممکن است خونریزی لثه، تب، درد هنگام جویدن، گلودرد، درد گوش، بوی بد دهان، طعم تلخ در دهان، تورم گونه، تورم غدد یا دندان وجود داشته باشد. از جمله حساسیت به گرما و سرما.

درمان: چگونه عفونت دندان را درمان کنیم؟

بسته به منشاء عفونت، متخصص یک روش درمانی را اعمال می کند. در هر صورت اولین کاری که باید انجام دهید کنترل عفونت و کاهش درد است تا عارضه ای نداشته باشد. آنتی بیوتیک عفونت دندان یکی از پرمصرف ترین داروها است، اما دستورات دندانپزشک را همیشه باید رعایت کرد و هرگز خوددرمانی نکرد.

دندانپزشک شما همچنین ممکن است مسکن یا دهانشویه برای کاهش التهاب و درد در ناحیه آسیب دیده تجویز کند. پس از کنترل عفونت، تلاش برای حفظ دندان ضروری است. اگر عفونت بر روی پالپ دندان تاثیری نداشته باشد، پرکردن معمولی کافی است، اما اگر پالپ دندان آسیب دیده باشد، متخصص باید درمان ریشه را انجام دهد که به آن ریشه دندان نیز می‌گویند. به عنوان آخرین راه حل، استخراج باقی می ماند، اما تنها در صورتی که اعمال یک روش محافظه کارانه با قطعه غیرممکن باشد.

در مورد دندان عقل عفونی، معمولاً کشیدن راه حل است، زیرا آنها قطعاتی هستند که هیچ کار مرتبطی در دهان انجام نمی دهند.

بسیاری از افراد برای کاهش عفونت دندان به درمان های خانگی مانند مصرف آسپرین، استفاده از میخک، چای یا جوش شیرین متوسل می شوند. و اگرچه برخی از این درمان ها می توانند درد را به طور لحظه ای تسکین دهند، اما برای از بین بردن عفونت مفید نیستند. درمان دندانپزشک برای رسیدن به این امر ضروری است.

عوارض دندان عفونی

اگر درمان مناسب برای هر مورد انجام نشود، بیمار با یک سری خطرات مهم برای سلامت دهان خود مواجه است. اینها عواقب اصلی دندان عفونی است که به موقع درمان نمی شود:

اندوکاردیت باکتریایی

این یک آسیب شناسی قلب است که در اثر التهاب اندوکارد ایجاد می شود. این به این دلیل است که باکتری های دندان عفونی به جریان خون و سپس قلب می رسند، بنابراین خطر درمان نکردن دندان می تواند بسیار زیاد باشد. خوشبختانه در موارد کمی رخ می دهد.

از دست دادن دندان

در جدی ترین موارد، زمانی که باکتری ها به لثه و استخوان فک بالا که قطعه را نگه می دارد می رسند، تخریب ایجاد شده باعث می شود که دندان ها حمایت لازم را نداشته باشند و در نهایت کشیده شوند. در این موارد، برای جایگزینی قطعه از دست رفته، ایمپلنت دندان توصیه می‌شود، زیرا بیمار می‌تواند در مدت کوتاهی تمامی عملکردهای دندان را بازیابی کند.

همانطور که می بینیم، دندان عفونی باید در اسرع وقت درمان شود، بنابراین از کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو توصیه می کنیم با کوچکترین علامتی به کلینیک مورد اعتماد خود مراجعه کنید. به این ترتیب ریسک به حداقل می رسد و با روش های ساده تری مشکل برطرف می شود. برای اطمینان با ما وقت بگیرید. شما در بهترین دستان هستید. ما منتظر شما خواهیم بود!

ورود عفونت دندان: درمان ها و راه حل ها برای اولین بار در کلینیک دندانپزشکی González Baquero منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *