متخصص ارتودنسی چه کاری انجام می دهد (بریس ، جراحی ، زیبایی)


وقتی صحبت از سلامت دهان و دندان شما به میان می آید ، درک این موضوع که برای کدام روش به کدام پزشک مراجعه می کنید ، می تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که ممکن است برای تمیز کردن ، تاج دندان و سایر روشهای معمول به دندانپزشک معمول خود مراجعه کنید ، برخی از کارهای دندانپزشکی نیاز به مراقبت از متخصصان مانند ارتودنسی دارد.

اغلب وقتی به ارتودنتیست فکر می کنید ، به بریس فکر می کنید. به این معنا که بخش در مورد آنچه انجام می دهند ، اما آنها همچنین بسیاری از درمان های دیگر مانند تغییر موقعیت فک و مواردی را که به رفع مشکلات ناشی از مکیدن انگشت شست کمک می کند ، انجام می دهند.

از این راهنما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های ارتودنتیست و زمان نیاز به مراجعه به آنها استفاده کنید. ما به س questionsالاتی مانند “متخصص ارتودنسی چه می کند؟” پاسخ می دهیم ، تفاوت بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی و نحوه صرفه جویی در هزینه مراقبت های ارتودنسی را توضیح می دهیم.

متخصص ارتودنسی چه می کند؟

باور کنید یا نه ، کار ارتودنتیست فقط زیبایی نیست. کارهایی که متخصصان ارتودنسی انجام می دهند بسیار کاربردی است ، کیفیت زندگی بسیاری از بیماران را بهبود می بخشد و با رفع بی نظمی های زود هنگام از مشکلات شدیدتر در آینده جلوگیری می کند.

متخصص ارتودنسی چیست؟ دو جنبه وجود دارد که متخصص ارتودنسی را تعریف می کند: کدام شرایط را درمان می کنند و کدام عمل را انجام می دهند. به گفته انجمن ارتودنسی آمریکا ، ارتودنتیست پزشکانی هستند که “بی نظمی های دندان و صورت را تشخیص ، پیشگیری ، رهگیری و درمان می کنند”.

متخصصین ارتودنسی برای رفع شرایطی مانند موارد زیر عمل می کنند:

  • اوربایت
  • آندبایت
  • شلوغی بیش از حد
  • کراس بایت
  • لقمه ها را باز کنید
  • فاصله زیاد بین دندان ها
  • اختلالات TMJ
  • عدم هم ترازی ناشی از مکیدن انگشت شست یا شیشه

برخی از رایج ترین درمان های ارتودنتیست عبارتند از:

  • بریس (مهاربندهای فلزی سنتی ، بریس های زبانی و غیره)
  • تراز کردن روشن (مانند Invisalign®)
  • نگهدارنده ها
  • گسترش دهنده های کام
  • آتل برای تنظیم مجدد فک

ارتودنتیست ها در مقابل دندانپزشکان

ارتودنتیست ها و دندانپزشکان هر دو به مراقبت از سلامت دهان و دندان شما کمک می کنند ، اما شباهت بین نقش آنها در اینجا پایان می یابد. در اینجا برخی از مهم ترین روش های متفاوت بودن ارتودنتیست ها و دندانپزشکان وجود دارد:

  • تمرکز: در حالی که دندانپزشکان به نگرانی های عمومی مربوط به سلامت دهان و دندان در ارتباط با دندان ها و لثه مانند پوسیدگی ، آسیب و نگرانی های زیبایی رسیدگی می کنند ، متخصصان ارتودنسی در برخورد با ناهنجاری دندان – موقعیت دندان ها و فک های شما تخصص دارند.
  • انواع درمان: دندانپزشکان معمولاً اقداماتی را انجام می دهند که به آنها دندانپزشکی عمومی می گویند – مانند تاج ، پروتز ، کشیدن و کانال ریشه – و همچنین برخی از درمان های زیبایی دندان مانند باندینگ و سفید کردن دندان ها. به گفته Colgate ، متخصصان ارتودنسی اقداماتی را انجام می دهند که برای بهبود هم ترازی دندان ها و فک های شما مانند بریس ها ، تنظیم مجدد فک و گسترش کام در نظر گرفته شده است.
  • تحصیلات/آموزش: هر دو رشته نیاز به مدرک کارشناسی و 4 سال مدرسه دندانپزشکی دارند. از آنجا که ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است ، دو سال آخر بر آموزش در این رشته متمرکز خواهد شد. پس از تحصیل ، دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی قبل از تمرین مستقل هر دو معاینه می کنند و در برنامه های رزیدنت شرکت می کنند. ارتودنتیست ها همچنین باید از طریق هیئت ملی ارتودنسی ایالات متحده مجوز بگیرند ، که به متخصصان ارتودنسی اجازه می دهد در ایالات متحده فعالیت کنند و ارتودنتیست ها را ملزم می کند تا از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه دندانپزشکی خود مطلع باشند.

متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان می توانند با هم همکاری کنند تا به لبخندی سالم برسید که می توانید به آن اطمینان داشته باشید.

چه زمانی باید به ارتودنتیست مراجعه کرد؟

اگر به دلیل موقعیت دندان های خود مشکلاتی دارید – مانند اختلال در گفتار ، ناراحتی و غیره – یا از تراز بودن لبخند خود ناراضی هستید ، به احتمال زیاد باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. به طور معمول ، ابتدا از دندانپزشک اصلی خود دیدن می کنید ، که معاینه ای را انجام می دهد و توصیه ای حرفه ای بر اساس وضعیت سلامت دهان و دندان شما و مشکلی که می خواهید به آن بپردازید ارائه می دهد. دندانپزشک شما در صورتی که متخصص مناسب برای ارائه نوع درمانی باشد که شما به دنبال آن هستید ، شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد.

هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسی چه انتظاری باید داشته باشید؟

ابتدا باید در مورد اهداف درمانی خود با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. در این مرحله ، آنها می توانند به هر گونه سوال در مورد گزینه های درمانی ، وضعیت شما و غیره پاسخ دهند. در طول مشاوره ، آنها سابقه پزشکی و دندانپزشکی شما را نیز بررسی می کنند و معاینه ای انجام می دهند که احتمالاً شامل اشعه ایکس و ایجاد قالب می شود. ، یا تصور ، از نیش شما. سپس از این قالب برای ایجاد وسایل ارتودنسی شما استفاده می شود که راحت و ایمن در دهان شما قرار می گیرد. هنگامی که در مورد برنامه درمانی خود به توافق رسیدید ، پرداخت را ترتیب می دهید و آنها روند را آغاز می کنند.

اگر بریس دریافت می کنید ، سیم ها و براکت ها را در اولین ملاقات شما با استفاده از چسب دندان روی جلوی دندان های شما قرار می دهند. درمانهای ارتودنسی معمولاً چندین ماه یا حتی سالها طول می کشد تا تکمیل شوند ، بنابراین متخصص ارتودنسی شما بازدیدهای بعدی را برنامه ریزی می کند تا در صورت نیاز براکت های شما را اصلاح کرده و از توصیه های آنها پیروی کند.

هنگامی که دندان های شما به وضعیت نهایی خود تغییر مکان دادند ، متخصص ارتودنسی یک نگهدارنده تجویز می کند که به ثابت نگه داشتن دندان های شما کمک می کند. معمولاً ابتدا نگهدارنده هر روز پوشیده می شود ، اما با گذشت زمان می توان از آن کمتر استفاده کرد. بسته به نوع درمان شما ، ممکن است همچنان به ملاقات های گاه به گاه نیاز داشته باشید.

چگونه یک ارتودنتیست خوب پیدا کنیم

انتخاب متخصص ارتودنسی تصمیمی نیست که باید به سادگی اتخاذ شود. مانند سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها در کار خود قابل اعتماد و خوب هستند. در اینجا برخی از کارهایی که باید هنگام تحقیق در مورد ارتودنتیست ها انجام دهید ، وجود دارد ، بنابراین می توانید فردی ماهر و مناسب را پیدا کنید:

  • از دوستان یا خانواده توصیه بگیرید
  • نظرات آنلاین را بخوانید
  • مطمئن شوید تحت پوشش بیمه شما هستند
  • وب سایت آنها را بررسی کنید و ببینید آیا آنها دارای گواهینامه ، نامگذاری خاص یا جایزه هستند

وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد ارتودنتیست از قبل می تواند به شما این آرامش را بدهد که در دستان خوبی هستید.

به خاطر داشته باشید که پس از اولین ملاقات برای مشاوره ، می توانید تصمیم بگیرید که با آنها راحت نیستید و متخصص ارتودنسی دیگری پیدا کنید.

نحوه صرفه جویی در ارتودنتیست

بریس هزینه زیادی دارد ، که مانع از دریافت آنها می شود ، حتی زمانی که آنها واقعاً به آنها نیاز دارند. بریس بزرگسالان می تواند بسیار گران باشد و بسیاری از برنامه های دندانپزشکی به بریس های بالای 17 یا 18 سال کمک نمی کند.

حتی اگر بیمه داشته باشید ، مراقبت های ارتودنسی شما تحت پوشش قرار نمی گیرد – به خصوص اگر سلامت دهان و دندان شما تحت تأثیر آنچه شما سعی در تعمیر آن دارید قرار نگیرد. مانند دندانپزشکی زیبایی ، بریس به دلیل زیبایی معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

خوشبختانه راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید در هزینه بریس ها صرفه جویی کنید ، از جمله:

  • برنامه های پرداخت: در برخی موارد ، ارتودنتیست شما ممکن است مایل به همکاری با شما و تنظیم طرح پرداخت باشد. اگر نمی توانید از قبل هزینه ارتودنسی خود را بپردازید ، از پزشک خود بپرسید آیا راهی برای تقسیم پرداخت ها در طول چند ماه وجود دارد.
  • درمانهای تخفیف دار: ممکن است بتوانید با کسری از هزینه در یک دانشکده دندانپزشکی محلی تحت درمان قرار بگیرید. دریابید که آیا برنامه ارتودنسی وجود دارد و آیا آنها خدمات کم هزینه ای را به عنوان بخشی از آموزش خود ارائه می دهند.
  • برنامه های کم درآمد: برنامه های متنوعی وجود دارد که به خانواده های کم درآمد کمک می کند تا واجد شرایط درمان ارتودنسی شوند. برنامه های تحقیقاتی مانند خدمات دندانپزشکی انجمن ارتودنتیست های آمریکا برای تعیین اینکه آیا شما یا فرزندتان واجد شرایط هستید یا خیر.
  • برنامه های پس انداز دندانپزشکی: برنامه پس انداز دندانپزشکی عضویتی است که به شما امکان می دهد به پس اندازهای منحصر به فرد برای درمان دندان دسترسی پیدا کنید.
    • برنامه های پس انداز دندان شامل صرفه جویی در ارتودنسی برای کودکان و بزرگسالان ، از جمله بریس است.

1 طرحهای پس انداز دندانپزشکی دندانپزشکی

برنامه های پس انداز دندانپزشکی به شما این امکان را می دهد تا در درمان ارتودنسی خود صرفه جویی قابل توجهی کنید ، چه به دلیل بهداشت دهان و دندان و چه به دلایل زیبایی. برای درمان ارتودنسی ، ما یا برنامه Dental Access® خود را که از شبکه دسترسی دندانپزشکی Aetna استفاده می کند یا برنامه ترجیحی ما را توصیه می کنیم ، که می تواند به شما در صرفه جویی بیشتر با متخصصان کمک کند. با استفاده از طرح دسترسی دندان ، می توانید 15-50 save در متخصصان صرفه جویی کنید و حتی می توانید با برنامه ترجیحی بیشتر پس انداز کنید. طرح های پس انداز دندانپزشکی 1 توسط هزاران ارائه دهنده در سراسر کشور پذیرفته می شود و حداکثر و کسری ندارد.

چه بیمه دندانپزشکی داشته باشید و چه نداشته باشید ، می توانید از یکی از برنامه های پس انداز دندانپزشکی ما بهره مند شوید. شما می توانید برنامه پس انداز دندانپزشکی خود را با بیمه خود حتی برای هزینه های کمتر ارتودنسی درمان ترکیب کنید.

درمان ارتودنسی مورد نیاز خود را انجام دهید

اکنون که پاسخ داده ایم “متخصص ارتودنسی چه کار می کند؟” و “تفاوت بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی چیست؟” ، شما احتمالاً ایده بهتری دارید اگر متخصص ارتودنسی بهترین متخصص برای کمک به شما در مورد مشکلات دندانپزشکی باشد. برای بسیاری از مردم ، ترس ، عدم اطمینان و محدودیت های مالی مانع از آنها می شود تا به دنبال درمان های ارتودنسی مورد نیاز خود باشند. اما همانطور که می بینید ، دلیلی برای به تعویق انداختن بریس یا سایر درمان های ارتودنسی وجود ندارد. ارتودنتیست ها به طور گسترده در زمینه خود آموزش دیده اند ، به راحتی می توان آنها را بررسی کرد و با استراتژی پس انداز مناسب می توان مقرون به صرفه بود.

برای برنامه پس انداز دندانپزشکی ثبت نام کنید و متخصص ارتودنسی را در شبکه ارائه دهندگان ما پیدا کنید ، بنابراین می توانید با کسری از هزینه مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنید.

منابع:

123 دندانپزشک | بریس های الماسی | ارتودنسی H2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *