پر کردن کامپوزیت چیست؟ – Smyrna Dent


عدم ریزش دندان در دهان موضوعی است که افراد هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامتی به آن توجه دارند. با این حال، کسانی که با موقعیت هایی مواجه می شوند که ممکن است باعث از دست دادن دندان شوند، باید از درمان های پر کردن دندان نیز برای جلوگیری از این وضعیت بهره مند شوند. پرکردن دندان که یکی از مهم ترین روش های درمانی برای سلامت دهان و دندان است، فرآیند ترمیم دندان های پوسیده، ترک خورده یا شکسته با استفاده از مواد مختلف است. این یک روش درمانی است که برای بازیابی عملکرد قبلی دندان هایی که مواد خود را از دست داده اند، استفاده می شود. انواع مختلفی از پر کردن در درمان پرکردگی دندان وجود دارد. در میان آنها، و اغلب ترجیح داده می شود پر کردن کامپوزیتاین ماده ای است که از مخلوط کردن ذرات کوارتز یا شیشه با رزین اکریلیک به دست می آید. پرکننده های کامپوزیتی که از مواد بادوام تولید می شوند، ظاهری زیبا و دلپذیر به دلیل همرنگ دندان ایجاد می کنند.

تلفات پر کردن کامپوزیت

پرکردن کامپوزیت هیچ آسیب شناخته شده ای ندارد، اما مانند سایر پرکننده های دندان، پر کردن کامپوزیت دندان نیز عوارض جانبی دارد. پس از پر کردن، بیماران ممکن است با موقعیت های مختلفی روبرو شوند. پر کردن کامپوزیت ممکن است بعد از عمل حساسیت دندان را تجربه کنید. پس از درمان، دندان ها به هوا، فشار، دما و غذاهای شیرین حساس می شوند، اما این حساسیت به چند هفته محدود می شود. توجه بیماران به خوردن و آشامیدن در این فرآیند برای بیماران مفید است.

عوارض جانبی پر کردن کامپوزیت در برخی بیماران آلرژی است. اگرچه این یک وضعیت بسیار نادر است، اما می تواند باعث بثورات پوستی و خارش در افراد مبتلا به آلرژی به پرکننده شود. برای افرادی که چنین شرایطی را تجربه می کنند مراجعه به پزشک مفید است. در مقابل ضعفی که ممکن است در پرکردگی ایجاد شود، فشارهای شدید افراد بر روی دندان، حتی اگر غیرعمدی باشد، ممکن است باعث شکستگی و افتادن پرکردگی شود.

پرکننده کامپوزیت چقدر دوام دارد؟

پر کردن کامپوزیت روشی است که اغلب در بین روش های دندانپزشکی پیشگیرانه ترجیح داده می شود. باندینگ دندان این روش که از آن به عنوان روش دندانپزشکی زیبایی نیز یاد می شود، اغلب ترجیح داده می شود. یکی از موضوعاتی که بیماران بیشتر در مورد آن کنجکاو هستند این است که پر کردن کامپوزیت چقدر دوام می آورد. مهم ترین عوامل موثر بر ماندگاری پرکننده کامپوزیت، دوام، کیفیت، حساسیت به کاربرد ماده انتخابی، بهداشت دهان و دندان بیماران و عادات تغذیه ای بیماران است. افزایش ماندگاری پرکننده های کامپوزیت که می تواند 10 تا 15 سال و گاهی بیشتر در دهان بماند به عهده بیمار است.

پرکننده کامپوزیت دندان های جلو

روش پر کردن کامپوزیت بیشتر در دندان های قدامی نتایج موفقیت آمیزی می دهد. پرکردن های کامپوزیت که به راحتی روی دندان های عقب و همچنین روی دندان های جلو اعمال می شوند، بیشتر در دندان های قدامی ترجیح داده می شوند تا در کاربردهای زیبایی، دندان هایی با همان رنگ به دست آورند. بیمارانی که می خواهند مشکلاتی مانند شکستگی، ترک یا کمبود دندان های خود را برطرف کنند، ممکن است نیاز به تحقیق در کلینیک های مختلف، به ویژه کلینیک دندانپزشکی ازمیر داشته باشند. با کلینیک دندانپزشکی ازمیر بایراکلی، می توانید لبخند سالم تری داشته باشید بدون اینکه سلامت دندان های خود را به خطر بیندازید.

قیمت پر کامپوزیت

یکی از مسائلی که برای کسانی که می خواهند پرکننده کامپوزیت داشته باشند کنجکاو هستند. قیمت پرکننده کامپوزیت موضوع. قیمت پر کردن کامپوزیت ممکن است با معیارهای مختلف متفاوت باشد. بر این اساس، تعرفه قیمت پرکننده کامپوزیت بسته به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر، دندانپزشک، وضعیت دندان های بیمار و روشی که باید انجام شود ممکن است متفاوت باشد. کلینیک های دندانپزشکی بایراکلی، کلینیک های دندانپزشکی ازمیر ممکن است تعرفه های قیمت متفاوتی داشته باشند، حتی اگر برای چنین روش هایی در یک باند باشند.

بیمارانی که با مشکلاتی مانند از دست دادن دندان و شکستگی دندان مواجه هستند، می توانند برای داشتن ظاهری زیباتر، درمان پرکننده کامپوزیت را که یکی از روش های پرکردن دندان است، تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *