التهاب لثه چیست؟ – Smyrna Dent


التهاب لثه چیست؟ عدم توجه لازم به مراقبت های دهان و دندان، سوء تغذیه و برخی بیماری ها باعث ایجاد عفونت در لثه می شود. این باعث التهاب می شود. به طور کلی به دلیل عفونت های باکتریایی رخ می دهد. به آن التهاب لثه نیز می گویند.

پس از التهاب، حرکات دهان با شدت متفاوت بر حسب ناحیه و مشکلات و درد در هنگام غذا خوردن رخ می دهد. اگر التهاب زیاد باشد یا بیش از 5-4 روز طول بکشد، مراجعه به دندانپزشک ضروری است.

زیرا در صورت عدم درمان، چه چیزی باعث التهاب لثه می شود می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. بنابراین موضوعی است که نیاز به حساسیت دارد.

علائم التهاب لثه چیست؟

التهاب لثه چیست؟ یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان در بزرگسالان است. فرکانس در مقیاس کوچک توسعه می یابد. در برخی موارد برای فرد ناراحتی ایجاد نمی کند و گاهی در صورت وجود التهابات زیاد در تکلم، غذا خوردن و جویدن مشکل ایجاد می کند.

عدم توجه به مراقبت از دهان باعث پیشرفت عفونت و التهاب می شود. اگر ساده باشد، ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. با این حال، بسته به اندازه یا محل آن علائمی وجود دارد.

معمولا دیده می شود علائم التهاب لثه را می توان به صورت زیر نشان داد؛

  • قرمزی، تورم و حساسیت در لثه ها
  • تشکیلات چرک سفید رنگ
  • رکود لثه
  • خونریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن
  • بوی بد دهان
  • درد هنگام صحبت کردن و جویدن
  • شلی در دندان ها
  • حساسیت به غذاهای سرد و گرم

در صورت وجود چنین شرایطی، مراجعه به پزشک برای جلوگیری از مشکلات جدی ضروری است.

علل التهاب لثه چیست؟

التهاب لثه چیست؟ دلایل باید شناخته شود آگاهی از این موارد از بروز مشکلات جلوگیری می کند. رایج ترین دلایل امروزه به شرح زیر است:

  1. مصرف دخانیات و سیگار
  2. دیابت
  3. استفاده از برخی داروها مانند شیمی درمانی، مسدود کننده های کانال کلسیم، کورتیکواستروئیدها
  4. پر کردن شکسته
  5. نقص ساختاری دندان
  6. بارداری
  7. عناصر ژنتیکی

باعث التهاب لثه می شود توجه به این موارد ضروری است. در عین حال، دندان ها باید به طور منظم مسواک زده شوند و مراقبت های دهان و دندان باید به اندازه کافی انجام شود.

انواع التهاب لثه چیست؟

التهاب لثه چیست؟ دو نوع مختلف دارد. اولین مورد آن التهاب لثه است. اینها،

  1. تشکیل پلاک در ژنژیویت ناشی از پلاک لثه،
  2. عوامل سیستمیک،
  3. استفاده مواد مخدر،
  4. به دلایلی مانند سوء تغذیه رخ می دهد.

ضایعات لثه ای که به دلیل پلاک ایجاد نمی شوند نوع دوم هستند. ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها اغلب عوامل ایجاد کننده در اینجا هستند. زخم و دندان مصنوعی، عوامل ژنتیکی، واکنش های آلرژیک از جمله علل آن هستند.

بیماری های لثه برای تشخیص این موضوع نیاز به معاینه فیزیکی است. جدای از این، برخی از آزمایشات و معاینات نیز ممکن است در طول فرآیند انجام شود. سپس، اقدامات درمانی لازم اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *