نکاتی که بعد از پر کردن دندان باید در نظر گرفت


نکاتی که بعد از پر کردن دندان باید در نظر گرفت چی؟ بهداشت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت عدم مراقبت های لازم، مواردی از آسیب به دندان ها، پوسیدگی و عدم انجام کار قبلی خود به وجود می آید. در چنین مواردی، یک پر کردن روی دندان اعمال می شود. قبل از آن، پزشک در مورد مسائلی مانند مشاهده، لکه پوسیدگی، اشعه ایکس، وجود دندان های ترک خورده و شکسته ارزیابی می کند.

در اینجا دندانپزشکان ابتدا بافت دندان پوسیده را تمیز کرده و سپس آن را با مواد پرکننده پر می کنند. بنابراین، اطمینان حاصل می شود که دندان پوسیده بیشتر پیشرفت نمی کند. اگر می خواهید فیلینگی که درست کرده اید قوی باشد و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید، باید بدانید که باید به چه نکاتی توجه کنید.

­ماندگاری پر کردن دندان چقدر است معمولاً 10-15 سال طول می کشد. اما در صورت عدم مراقبت ممکن است در مدت زمان کوتاهی اثرات منفی را تجربه کنید.

بعد از پر کردن چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نکاتی که بعد از پر کردن دندان باید در نظر گرفت توسط دندانپزشک به شما نشان داده می شود. توجه به این امر ضروری است. پس از پر کردن، تا رفع خواب آلودگی نباید چیزی مصرف کنید. زیرا با اثر بیهوشی گاز گرفتن لب و گونه و شکستگی دندان دیده می شود.

برای حساسیت دندانی که در پریود اول ایجاد می شود، باید مراقب بود چیزهای سرد و گرم نخورید و ننوشید. داروهایی که دندانپزشک برای حساسیت تجویز می کند نیز باید به درستی استفاده شود.

علاوه بر اینها، باید از غذاها و نوشیدنی های دارای خواص اسیدی مانند نارنگی، پرتقال، شراب و گریپ فروت دوری کنید. عملیات جویدن باید با سمت پر نشده انجام شود. مسواک زدن دندان ها پس از پر کردن مسواک زدن، تمیز کردن با دهانشویه یا غرغره کردن ضرری ندارد.

بعد از پر کردن چه چیزهایی باید بدانم؟

اگر می خواهید پرکردن دندان داشته باشید، نکاتی که بعد از پر کردن دندان باید در نظر گرفت همچنین نکاتی وجود دارد که دانستن آنها به شما توصیه می شود. پس از پر کردن آمالگام یا کامپوزیت، درد گزگز ممکن است به مدت 1-2 هفته رخ دهد. هر چه کبودی و پر شدن عمیق تر باشد، حساسیت طولانی تر خواهد بود.

با این حال، می توان با داروهایی که دندانپزشک شما می دهد، راه حلی برای این موضوع پیدا کرد. چرا دندان پر شده متورم می شود؟ هنگام بررسی، دلایل مختلفی دیده می شود. تجمع طولانی مدت بقایای غذا بین دو دندان، نوسانات هورمونی در دوران بلوغ یا بارداری و تورم لثه ناشی از دارو از دلایل اصلی آن است.

سختی قابل خوردن در پر کردن آمالگام در دو ساعت به دست می آید. سختی کامل در 24 ساعت رخ می دهد.

چه عوارضی پس از پر کردن دندان مشاهده می شود؟

نکاتی که بعد از پر کردن دندان باید در نظر گرفت عوارض جانبی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. پر کردن دندان با بی حسی موضعی انجام می شود. وقتی این وضعیت بگذرد، ممکن است برخی احساسات ایجاد شود. اینها اساسا هستند

  1. درد هنگام فشردن دندان ها
  2. حساسیت در لثه،
  3. مانند درد هنگام مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا غذا خوردن است.

اینها ممکن است به دلیل شرایط مختلف رخ دهند. به خصوص پس از اتمام پر کردن، عدم رعایت دستورات پزشک باعث افزایش مشکلات می شود.

پرکردن زیبایی دندان و پرکننده پوست شما همچنین می توانید صفحات ما را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *