باندینگ چیست –

پیوند چیست در لغت انگلیسی به معنای بستن، چسباندن است. این حوزه زیبایی شناسی دندان را پوشش می دهد. باندینگ در مواردی مانند نقص در دندان، اختلالات بینایی، شکستگی انجام می شود.

کدام دندان ها باند شده اند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای دندان های پوسیده، شکسته، از دست رفته و آسیب دیده استفاده می شود.

مزایای باندینگ چیست؟

  • در طول اعمال باندینگ، هیچ گونه برش، کشیدن یا مداخله ای روی دندان های دیگر انجام نمی شود.
  • باندینگ راه حل هایی را برای کسانی که از شکاف دندان های خود شکایت دارند ارائه می دهد.
  • سایز دندان های قدامی یا نقص ساختاری دندان های دیگر را از بین می برد. با ارائه زیبایی دندان، ظاهری بی نقص در لبخند ایجاد می کند، بدون اینکه شما را مسن تر از سن خود نشان دهد.
  • باعث سفید شدن دندان ها می شود، غذاهای مصرف شده به مرور زمان و عدم توجه به بهداشت دهان و دندان، زرد شدن دندان ها با باندینگ سفید می شود.
  • قیمت آن را سودمند می کند. از آنجایی که برای زمینه زیبایی شناسی جذاب است، می توان گفت که قیمت باند مقرون به صرفه است.
  • برای کسانی که دندان های چینی دارند مهم است که ایده بگیرند، این نشان می دهد که دندان باندینگ شما از نظر زیبایی چگونه به نظر می رسد.

باندینگ چگونه انجام می شود؟

این روش به طور متوسط ​​45 دقیقه طول می کشد. قبل از شروع باندینگ، دندانپزشک و بیمار که باندینگ را انجام می دهد، رنگ را انتخاب می کنند. باید با دندان های دیگر همخوانی داشته باشد و ظاهر خوبی داشته باشد. سپس سطح دندان برای باندینگ ناصاف و ناهموار می شود و ماده مخصوص باندینگ روی دندان اعمال می شود. کامپوزیت به محل اجرا چسبیده و با روش لیزر یک لایه سخت تشکیل می شود. با آخرین مداخله، قسمت شکسته یا گم شده شکل می گیرد.

آیا باندینگ باعث دندان درد می شود؟

تقاضای زیادی برای پاسخ به سوال وجود دارد. اگر در مورد مسئله درد صحبت کنیم که همه در مورد آن تحقیق می کنند، درد ایجاد نمی کند. البته در برخی موارد از باندینگ در درمان دندان های پوسیده نیز استفاده می شود. در این حالت ممکن است یک دوره دردناک خفیف رخ دهد. دندانپزشکان متخصص و مجرب ما برای جلوگیری از درد، درمان ها را با دقت انجام می دهند.

ما به عنوان کلینیک دندانپزشکی گیشا   با اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان به کار خود ادامه می دهیم. شما می توانید از کانال های ارتباطی ما برای دریافت اطلاعات در مورد درمان ها و تعیین وقت قبلی استفاده کنید.

مقاله دیگر ما درمان ترمیمی دندان چیست عنوان را بررسی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *