درمان بریس در کودکان چگونه است؟


درمان بریس در کودکان یک روش درمانی است که به بسیاری از کودکان کمک می کند تا به مجموعه ای مناسب از دندان ها دست یابند و سلامت دهان و دندان را حفظ کنند. این روش درمانی با توجه به ساختار دندان افراد در دوره های زمانی مختلف تکمیل می شود. علاوه بر این، بسته به ساختار دهان و فک فرد، می توان آن را بر روی کام بالا، کام تحتانی یا هر دو کام اعمال کرد.
مراحلی که امکان استفاده از بریس را فراهم می کند به عنوان مرحله بدون درد شناخته می شود. مراحل زیر یک مثال معمولی برای درمان بریس در اختیار شما قرار می دهد.
مشاوره اولیه: قبل از شروع درمان، دندانپزشک کودک یک ارزیابی کلی از توالی دندان و سلامت دهان انجام می دهد و تصمیم می گیرد که آیا درمان بریس ضروری است یا خیر.
مدل سازی: آرایه دندان و ساختار دهان کودک بررسی می شود و بریس ها طراحی می شود.
کاربرد بریس: دندان‌ها و بافت‌های لازم تمیز می‌شوند و با کمک کابل فلزی یا جراحی بریس‌ها روی دندان‌ها اعمال می‌شود.
بررسی های بعدی: در طول درمان، دندانپزشک کودک بررسی می کند که بریس ها به درستی کار می کنند و ردیف دندان ها به شکل دلخواه هستند.
برداشتن بریس: پس از اتمام درمان بریس، دندانپزشک بریس ها را برداشته و نتایج را ارزیابی می کند.
درمان بریس درمانی است که از دندان ها و سلامت دهان کودک محافظت می کند و به رشد مناسب دندان ها و لبخند کودک کمک می کند. با این حال، در طول فرآیند درمان، کودک باید توسط دندانپزشک به دقت زیر نظر گرفته شود و کنترل های لازم انجام شود. در غیر این صورت، از آنجایی که امکان پیگیری توسعه آن وجود ندارد، مداخله پزشک در هر شرایط نامطلوب غیرممکن خواهد بود. اطفال ازمیر شامل پزشکان متخصص برای درمان بریس در کودکان است. همچنین می توانید برای درمان حرفه ای بریس ها به همراه فرزندان خود به پزشک مراجعه کنید.

چرا کودکان به بریس نیاز دارند؟

در کنار پزشکی در حال توسعه، بریس ها نیز با نشان دادن پیشرفت بسیار پیشرفت کرده اند. همراه با این پیشرفت، برخی از اختلالات ساختار دندان و فک در کودکان و همچنین بزرگسالان دیده می شود. بریس‌هایی که امروزه برای آن‌ها استفاده می‌شوند بسیار مؤثر هستند و به شما این امکان را می‌دهند که ساختار دندان و لبخند بهتری داشته باشید. ممکن است به دلایل زیر به بریس در کودکان نیاز داشته باشید.

اختلالات مادرزادی دندان: برخی از کودکان ممکن است به دلیل اختلالات مادرزادی دندان نیاز به درمان بریس داشته باشند.
عادات مختلف: برخی عادات، به ویژه فشردن زبان بین دندان ها در هنگام خواب یا عدم عادت مسواک زدن، می تواند باعث اختلال در تراز دندان ها شود.
کودکان مبتلا به سندرم داون: کودکان مبتلا به سندرم داون گروهی از کودکان در معرض خطر بالای اختلالات همترازی دندان هستند. به همین دلیل اغلب به بریس نیاز دارند.
اختلالات رشدی: برخی از اختلالات رشدی ممکن است بر سلامت دندان و دهان کودک تأثیر بگذارد و ممکن است نیاز به درمان بریس داشته باشد.
ضربه: ترومای دهان و دندان یکی دیگر از علل اختلال توالی دندان است. در این تروماها، درمان بریس برای کودکان ارجح است.
هنگامی که کودکان به بریس نیاز دارند، دندانپزشکان ارزیابی کلی از هم ترازی دندان و سلامت دهان کودک انجام می دهند و مناسب ترین روش درمانی را تعیین می کنند. درمان بریس درمانی است که از دندان ها و سلامت دهان کودک محافظت می کند و به رشد مناسب دندان ها و لبخند کودک کمک می کند.

بهترین سن برای بریس در کودکان چیست؟

بریس‌ها معمولاً از 7 تا 8 سالگی برای کودکان شروع می‌شوند و تا نوجوانی ادامه می‌یابند. با این حال، خیلی بهتر است که منتظر بمانید تا رشد دندانی فرزندتان کامل شود. به همین دلیل، بهترین زمان برای بریس معمولاً بین 12 تا 14 سالگی است. علاوه بر این، اگر دندان ها و لثه های کودک شما به اندازه کافی بالغ شده باشند، درمان با بریس کارآمد و موثر خواهد بود. پزشک شما با پیگیری روند رشد دندان ها و لثه کودک، مناسب ترین زمان را برای شما تعیین می کند.
دندانپزشکی ازمیریکی از بهترین کلینیک ها برای بریس در کودکان است. همچنین می توانید برای سن مناسب و درمان مناسب به این پزشکان مراجعه کنید.

مزایای بریس در کودکان چیست؟

درمان بریس برای کودکان می تواند مزایای زیادی داشته باشد. این مزایا همچنین آنها را قادر می سازد تا در طول زندگی خود لبخند بسیار زیباتری داشته باشند. یکی از ویژگی هایی که آن را در بین این روش های درمانی خاص تر می کند، بی دردسر بودن این روش درمانی است. می‌توانیم مزایای درمان بریس در کودکان را به شرح زیر فهرست کنیم:
ساختار دندان صاف: بریس‌ها قرارگیری صحیح دندان‌ها را تضمین می‌کنند که منجر به ساختار صاف دندان می‌شود.
تنفس بهتر: ساختار دندان صاف اجازه تنفس بهتر را می دهد که از ناراحتی کودک شما جلوگیری می کند.
سطح گفتاری بهتر: بریس‌ها محل دقیق‌تری را برای زبان و گلو فراهم می‌کنند و در نتیجه الگوی گفتاری بهتری ایجاد می‌کنند.
توانایی بلع بهتر: ساختار مناسب دندان منجر به الگوهای بهتر بلع می شود و به کودک شما کمک می کند تا تغذیه کند.
نمای بسیار بهتر: بریس ها لبخند کودک شما را صاف می کنند و او را زیباتر و ایمن تر نشان می دهند.
این مزایا تضمین می کند که کودک شما ساختار دندانی سالمی دارد، بهتر صحبت می کند، بسیار بهتر نفس می کشد و ظاهر بهتری دارد. علاوه بر این، درمان بریس از رشد و نمو سالم دندان ها و لثه های کودک شما حمایت می کند. به همین دلیل، باید با مراجعه به پزشک متخصص در هر شرایطی که نیاز است، اطمینان حاصل شود که کودکان از بریس استفاده می کنند.

قیمت بریس برای کودکان چقدر است؟

قیمت بریس ها بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های درمانی است. این درمان‌های سیمی که دندان‌ها را بسیار صاف به‌نظر می‌آورد و ساختاری که باید داشته باشد، بر اساس تصمیمی که باید پس از معاینه پزشک گرفته شود، با قیمت مشخصی ایجاد می‌شوند. در این قیمت ها مدت زمان درمان و وضعیت ساختار دندان کودک نیز مهم است. به همین دلیل مشاوره با پزشکان متخصص و اطلاع از قیمت بسیار دقیق تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *