قبل و بعد از ارتودنسی نامرئی را بشناسید


بسیاری از مردم از ما می پرسند که چگونه است بریس های نامرئی قبل و بعد از درمان ارتودنسی نامرئی یکی از مبتکرانه ترین روش ها برای تراز کردن دندان ها و اصلاح مشکلات بایت، شلوغی، فضاهای بین دندانی، نامناسب یا کجی دندان ها و غیره است.

در این پست قصد داریم توضیح دهیم که درمان ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین شامل چه مواردی است و مزایای اصلی آن قبل، حین و بعد از پروسه چیست.

بریس های نامرئی: قبل و بعد

درمان ارتودنسی نامرئی شامل قرار دادن اسپلینت‌های شفاف بر روی دندان‌های بیمار می‌شود تا به تدریج، موقعیت دندان‌هایی که به خوبی هم تراز نیستند اصلاح شود. از این رو، درمان اینویزیلاین، قبل و بعد از آن، به دلیل نتایج بسیار رضایت بخشی که به بیمار ارائه می دهد، واقعا شگفت انگیز است.

یکی از مزیت های اصلی ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین زیبایی است که دندان های شما ارائه می دهند. آتل های شفاف برخلاف براکت های فلزی سنتی. این دستگاه ها از پلاستیک سخت شده مخصوص ساخته شده اند که کاملاً با بدن سازگار است و از فاصله اجتماعی عملاً مورد توجه قرار نمی گیرد.

از همه بهتر، فرد به سختی متوجه پوشیدن آن می شود و علاوه بر این، به لبخند اجازه می دهد تا ظاهر طبیعی خود را حفظ کند، به طوری که در طول درمان بیمار می تواند بدون هیچ گونه پیچیدگی لبخند بزند، چیزی که با براکت های فلزی پیچیده تر است. .

مزیت مهم دیگر این است که آتل ها قابل جابجایی هستندبنابراین می توان آنها را برای خوردن و آشامیدن روزانه و همچنین برای بهداشت دهان و دندان حذف کرد. از این نظر، ارتودنسی نامرئی در مقایسه با براکت‌های ارتودنسی سنتی، تمیز کردن بیشتر در طول درمان را ممکن می‌سازد.

جدا از این مزیت های ارتودنسی نامرئی، می تواند راه حل مناسبی برای افرادی باشد که به اجزای براکت های فلزی حساسیت دارند. بنابراین، نه تنها جزء زیبایی یکی از تضمین های اصلی برای انتخاب این درمان است، بلکه دلایل کاملاً پزشکی نیز وجود دارد که استفاده از آن را توصیه می کند.

را بریس های نامرئی Invisalign همچنین اجازه می دهد تا مشاوره های کمتری در طول درمان انجام شود، زیرا غشاهای مخاطی یا زبان را مالش نمی دهد. بیمار فقط باید ماهی یکی دو بار برای تمدید اسپلینت مراجعه کند و بررسی کند. از سوی دیگر، Invisalign به شما امکان می دهد آن را با سایر روش های درمانی مانند سفید کردن دندان ترکیب کنید.

مراقبت در طول ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین

مراجعه به معاینات تعیین شده توسط متخصص ارتودنسی و رعایت دستورالعمل های مشخص شده توسط متخصص، به ویژه استفاده از اسپلینت ها برای حداقل 22 ساعت در روز بسیار مهم است. آنها را فقط باید برای غذا خوردن و برای بهداشت دهان بعد از غذا حذف کرد. در مورد مایعات، اگر آب خورده شود، برداشتن آتل ها لازم نیست، اما برای هر نوع نوشیدنی دیگری لازم است، زیرا می تواند لکه دار شود.

هنگامی که آتل ها برداشته می شوند، توصیه می شود دندان ها را مسواک بزنید و قبل از قرار دادن دوباره آنها را بشویید. به این ترتیب ما مطمئن می شویم که بقایای مواد غذایی که ممکن است بین دندان ها و لثه ها باقی مانده باشد را از بین ببریم.

یکی دیگر از جنبه های مربوط به بهداشت مربوط به تمیز کردن خود آتل ها است. یک بار در روز، قبل از قرار دادن آنها در دهان، باید آنها را با یک برس نرم و صابون خنثی تمیز کنید. همچنین توصیه می شود که اسپلینت ها را هفته ای یک بار با محصول خاصی که توسط متخصص ارتودنسی توصیه می شود ضدعفونی کنید.

آخرین توصیه این است که در مواقعی که از آتل های شفاف استفاده نمی شود، همیشه در جعبه خود نگه دارید، به این ترتیب از شکستگی احتمالی جلوگیری می شود و یا ممکن است شخصی به اشتباه آنها را بگیرد، مثلاً اگر بچه یا حیوان خانگی در خانه باشد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین

هنگامی که درمان اینویزیلاین به پایان رسید، مهم است که تماس را انجام دهید مرحله نگهداری. این بهترین راه برای جلوگیری از تلاش دندان ها برای بازگشت به موقعیت اولیه خود است و نتایج به دست آمده توسط ارتودنسی دست نخورده باقی می ماند. برای رسیدن به این هدف، بیمار باید از نگهدارنده های اینویزیلاین استفاده کند که مانند اسپلینت های مورد استفاده در طول درمان، شفاف بوده و برای خوردن و مسواک زدن دندان ها کاملاً قابل جابجایی هستند.

بیمار فقط باید نگهدارنده ها را در طول شب و در مدت زمانی که متخصص ارتودنسی خود تعیین کرده است بپوشد. بسته به ویژگی های بیمار و مورد او، او باید برای مدت زمانی که معمولا بین دو تا سه ماه است، نگهدارنده ها را بپوشد.

هنگامی که درمان به طور قطعی به پایان رسید، از جمله مرحله نگهدارنده ها، مهم است که بیمار حداقل سالی یک بار برای بررسی تکامل آنها و رد هر گونه مشکلی که ممکن است در طول زمان رخ دهد مراجعه کند.

در کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو ما متخصص ارتودنسی نامرئی و درمان اینویزیلاین هستیم. اگر مشکلی در راستای دندان یا بایت دارید، دریغ نکنید یک تاریخ بخواهید با ما برای بررسی دندان های شما و انتخاب بهترین درمان. ما می خواهیم شما بهترین لبخند ممکن را داشته باشید و دندان های خود را زیبا و سالم نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *