درمان پلاک شفاف چقدر طول می کشد؟

اخیراً با اضافه شدن یک روش درمانی جدید به روش های درمانی در حال تغییر در زیبایی دندان و لبخند، الاینرهای شفاف به یکی از این ابداعات تبدیل شدند و شروع به آسان کردن زندگی بیماران کردند. پلاک های شفاف، یکی از این روش هایی که امروزه توسط دندانپزشکان استفاده می شود، دارای یک سیستم درمانی آسان برای بیماران و پزشکان است. این روش که “ارتودنسی بی سیم” نامیده می شود، ممکن است در ادبیات به عنوان “اینویزیلاین” نیز ظاهر شود.

درمان پلاک شفاف چگونه انجام می شود؟

در مواردی که در نتیجه درمان ارتودنسی فرد ضروری تشخیص داده شود، مثلاً; درمان پلاک شفاف برای جایگزینی ظاهر زیبایی فک و فک که ناشی از فاصله افتادن دندان ها به دلیل پهن بودن فک و دندان های کج است، با درمان دائمی جایگزین می شود. مزایای زیادی در این درمان وجود دارد که در 15 سال گذشته در ترکیه اعمال می شود.

در نتیجه درمان ارتودنتیست، اندازه گیری فک و دندان بیمار انجام می شود. اندازه گیری های انجام شده به مرکز پلاک سازی فرستاده می شود و پس از چند روز پلاک های سفارش داده شده برای نصب به بیمار تحویل داده می شود. پلاک های شفاف با درمان ساده تر و ابتکاری برای بریس های ساخته شده با سیم یا سرامیک تولید می شوند. پلاک های شفاف به طور ویژه با پرینترهای سه بعدی تولید می شوند و نزدیک به صفر روی دندان ها بازی می کنند. پلاک ها باید برای اولین بار توسط دندانپزشک نصب شوند. درمان با چسباندن این صفحات برای مدت زمان کافی تحت نظر پزشک تکمیل می شود.

مزایا و معایب درمان پلاک شفاف چیست؟

امروزه ساده ترین روش درمانی برای دندان های غیر زیبایی و ناراحت کننده استفاده از الاینرهای شفاف است. این درمان راحتی و انتظاری را که بیماران می خواهند با استفاده پایدار پس از یک دوره سازگاری کوتاه ارائه می دهد. در استفاده از بریس ها که به جای ترازهای شفاف ترجیح داده می شود، در اثر تماس سیم ها با لثه ها و گونه ها صدمات احتمالی وجود دارد. به این دلایل، بیماران ممکن است در طول فرآیند تطبیق سیم‌ها احساس درد کنند و زخم‌های دهان، هرچند اندک، دیده می‌شود. در سینی های شفاف، چنین موقعیت هایی که باعث کاهش راحتی و ایجاد موانع در حفظ بهداشت می شود، کمتر دیده می شود. علاوه بر این، تمیز کردن پلاک و تمیز کردن دندان را می توان با استفاده از پلاک به راحتی انجام داد.

پلاک های شفاف می توانند تا 0.05 میلی متر روی دندان ها پخش شوند. اگرچه این حرکت در هنگام قرار گرفتن پلاک در دهان احساس مشخصی ایجاد نمی کند، وجود یک شی متفاوت روی دندان ممکن است نیاز به یک فرآیند سازگاری داشته باشد. به همین دلیل احساس فشار بر روی دندان ها در دوره سازگاری و اولین نصب پلیت ها طبیعی است. درمان ارتودنسی بی سیم را می توان در تمام سنین اعمال کرد. جلوی زندگی روزمره را نخواهد گرفت و برعکس، ضمن ارائه درمان، زندگی بیمار را تسهیل می کند. از آنجایی که پلاک ها را می توان برداشت و غذا را راحت خورد، می توان بهداشت دهان و دندان را تامین کرد. یکی از مهمترین مزایای آن این است که به قدری ظریف است که در حین مکالمه باعث ایجاد مزاحمت برای فرد نمی شود. با این حال، در مواردی که به صحبت طولانی نیاز است، برداشتن پلاک ممکن است توصیه شود.

در طول درمان، شرایطی مانند درد، خونریزی، درد مشاهده نمی شود. احساس فشار روی دندان تنها برای چند ساعت در دوره سازگاری با پلاک طبیعی است. بدون درد بودن این روش بارزترین مزیت در انتخاب درمان است.

در درمان شفاف پلاک چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

با اندازه گیری های گرفته شده از بیمار، 2 صفحه برای فک پایین و بالا باید به طور همزمان در زمان های داده شده وصل شود. هر پلاک درمانی که برای فک پایین و بالا انجام می شود به عنوان یک مجموعه تعریف می شود. در نتیجه معاینه می توان 30-10 سری پلاک برای بیمار تجویز کرد. استفاده از پلاک‌ها هر 22 ساعت به‌صورتی که دندان‌پزشک مناسب می‌داند، مانند 1 تا 2 هفته، منجر به درمان موفقیت‌آمیز می‌شود. به همین دلیل لازم است پلاک ها به مدت کافی در دهان نگه داشته شوند و در تاریخ های داده شده مجددا اندازه گیری شوند. در استفاده از پلاک های شفاف بسیار مهم است که تمیزکردن دندان ها و پلاک ها در صبح و عصر قطع نشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد درمان پلاک شفاف می توانید به دندانپزشکی vip مراجعه کنید و در صفحه تماس با ما با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *