تقویت درمانی چیست؟ – Smyrna Dent

درمان ارتودنسی با پوشش یک دوره تقریباً دو ساله شامل دو مرحله فعال و غیرفعال است. هنگامی که دندان ها صاف می شوند، بریس ها برداشته می شوند و تشکیلات اطراف دندان نمی توانند با روند بعدی سازگار شوند. این بافت ها حداقل به شش ماه زمان نیاز دارند تا به حالت جدید خود عادت کنند. اقداماتی که در این مرحله عادت‌سازی انجام می‌شود، تقویت‌درمانی و دستگاه اعمال‌شده، دستگاه تقویتی نامیده می‌شود.

درمان تقویتی که یک مرحله درمان غیرفعال است با اعمال هیچ نیرویی به دندان ها انجام نمی شود. در اینجا، پس از برداشتن براکت‌ها، دستگاه‌های تقویت‌کننده شخصی‌شده توسط دندانپزشکان متصل می‌شوند.

درمان تقویتی چقدر طول می کشد؟

اگر پس از برداشتن بریس ها هیچ درمانی برای فرد اعمال نشود، پس از مدت کوتاهی دندان ها خراب می شوند. پس از برداشتن بریس ها و قرار دادن بریس ها باید به مدت 6 ماه به مدت 24 ساعت به طور مداوم از بریس ها استفاده کرد. این دستگاه ها را فقط باید در حین غذا خوردن برداشته و بلافاصله پس از مسواک زدن دوباره روی آنها قرار داد. مدت زمان استفاده از لوازم تقویت کننده را می توان پس از یک دوره شش ماهه پوشیدن مداوم با تایید دندانپزشک به تدریج کاهش داد. این دستگاه باید به مدت دو سال استفاده شود.

اگر افراد فرآیندهای درمانی تقویتی توصیه شده توسط دندانپزشکان را رعایت نکنند، پوسیدگی دندان ها طبیعی است. بنابراین، اجرای صحیح و منظم مراحل درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع لوازم تقویتی

اگرچه انواع مختلفی از لوازم خانگی وجود دارد که به بخش اصلی درمان تقویتی تبدیل شده اند، اما پرکاربردترین آنها به شرح زیر است.

این واریته که عموماً برای فک بالا اعمال می شود، ویژگی پوشیدن و درآوردن را نیز دارد. سیم هایی روی این وسایل وجود دارد و می توانند در روزهای اول استفاده باعث اختلال در گفتار شوند.

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، این دستگاه که ساختار شفافی دارد به طور کامل دندان ها را احاطه کرده و در هنگام صحبت و خندیدن دیده نمی شود. با این ویژگی به راحتی می توان به آن عادت کرد و همچنین در قابلیت اتصال و جدا شدن است.

  • دستگاه تقویت ثابت

این وسایل که گاهی به دندان های بالایی نیز متصل می شوند، عموماً به سطح پشتی دندان های قدامی تحتانی چسبیده و از سیم هایی با ضخامت های متفاوت تشکیل شده اند. از آنجایی که هیچ موردی از بین رفتن یا شکستگی وجود ندارد، توسط دندانپزشکان ترجیح داده می شود و از آنجایی که به دلیل موقعیتی که به آن چسبیده به غدد بزاقی نزدیک است، با استفاده از ویژگی تمیز کردن بزاق زبان در هنگام صحبت کردن، خطر پوسیدگی ایجاد نمی کند. . مزیت دیگر این است که نمی توان آن را دید زیرا در داخل است. استفاده از این وسایل ممکن است برای چندین سال اتفاق بیفتد.

دستگاه چگونه باید تمیز شود؟

اگر دستگاه هاولی به فرد تعبیه شده است، تمیز کردن. باید چند بار در روز با کمک آب، قلم مو و خمیر انجام شود. با این حال، اگر دستگاه حساس تری از نوع Essix نصب شده باشد، استفاده نکردن از خمیر دندان و مسواک مفید است. زیرا این مواد پس از مدتی باعث ایجاد خط و خش و همچنین تغییر رنگ و بوی بد می شوند. اسیکس را باید با کمک آب و صابون مایع دست تمیز کرد. اگر وسیله ای غیر قابل جابجایی است، هنگام مسواک زدن باید با مسواک زدن تمیز شود. حتی اگر امکان برداشتن و تمیز کردن وسایل و مسواک زدن بعد از غذا وجود نداشته باشد، دهان باید با آب شسته شود.

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند شکستگی و از بین رفتن، افراد باید هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن وسایل خود را در جعبه خود نگهداری کنند. اگر شکستگی رخ داده باشد، باید فوراً با متخصص ارتودنسی مشورت شود و دستگاه جدید درخواست شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *