مراقبت روزانه از دندان و دهان چگونه باید انجام شود؟ توصیه پزشک

دهان که در تماس مستقیم با غذا است، یکی از مساعدترین محیط ها برای تکثیر میکروب ها است، زیرا به محیط خارجی باز است. بنابراین در صورت عدم مراقبت منظم و صحیح از دهان، زمینه شکل گیری انواع مشکلات دهان و دندان فراهم می شود. علاوه بر این، مراقبت از دهان و دندان باعث می شود دندان های شما از نظر زیبایی و همچنین سلامتی زیباتر به نظر برسند. اگر از نظر زیبایی از دندان های خود راضی نیستید از دندانپزشکی زیبایی می توانید یک قرار ملاقات بگذارید. بنابراین شما می توانید لبخند و دندان رویاهای خود را داشته باشید.

مراقبت صحیح از دهان و دندان چگونه باید باشد؟

کودکان و بزرگسالان هنگام انجام مراقبت های موثرتر از دهان و دندان باید به عوامل زیر توجه کنند.

توصیه می شود دندان های خود را دو بار در روز، صبح و عصر، با خمیر دندان حاوی فلوراید کافی برای سلامت دندان ها و دهان و مسواک نرم مسواک بزنید. می توانید دندان های خود را با حرکات بالا و پایین تمیز کنید. برای مراقبت موثر از دهان، باید مطمئن شوید که پشت، جلو و سطوح جویدنی دندان‌هایتان کاملا تمیز شده است.

همچنین نباید از تمیزی زبان خود غافل شوید. همچنین می توانید باکتری های سطح زبان خود را با کمک پاک کننده های زبان یا مسواک تمیز کنید.

برای جلوگیری از تشکیل پلاک و تارتار و از بین بردن پلاک تشکیل شده، استفاده منظم از نخ دندان توصیه می شود. هنگام استفاده از نخ دندان باید مراقب و حساس باشید. در غیر این صورت می توانید آسیب دائمی به لثه های خود وارد کنید. از دندانپزشکی پیشگیرانه همچنین می‌توانید با تعیین وقت قبلی، جرم‌گیری حرفه‌ای را انجام دهید.

پس از اتمام مسواک زدن، می توانید با استفاده از دهان شویه یا دهان شویه، تمیز کردن عمیق دندان ها را انجام دهید. می توانید میکروب ها را در جاهایی که برس به آنها دسترسی ندارد تمیز کنید و در عین حال با از بین بردن بوی بد دهان به خوشبو شدن دهان خود کمک کنید.

باید مصرف غذاهایی که باعث تشکیل پلاک و پوسیدگی دندان می شوند را به حداقل برسانید. علاوه بر این، از آنجایی که مصرف قهوه، سیگار و چای باعث پوسیدگی و زرد شدن دندان ها می شود، باید تا حد امکان از مصرف این مواد غذایی استراحت کنید.

لازم است حداقل دو بار در سال به معاینه دندانپزشکی بروید. معاینه منظم دندانپزشکی برای تشخیص و درمان به موقع بسیار مهم است. اگر برای تشخیص و درمان یک مشکل جزئی دهان و دندان دیر شده باشد، ممکن است با عواقب جدی روبرو شود. بنابراین نباید از معاینات دندانپزشکی غافل شد.

چند نکته در مورد مراقبت از دهان و دندان

پایه های مراقبت صحیح و منظم از دندان در دوران کودکی گذاشته می شود و در طول زندگی ادامه می یابد. به همین دلیل باید از سنین پایین به کودکان عادات مراقبت از دهان و دندان داده شود. الگویی برای کودکان در کسب این عادت بسیار مهم است. بنابراین، شما نقش فعالی در پرورش افرادی خواهید داشت که به مراقبت از دندان و دهان اهمیت می دهند.

مراحل مراقبت روزانه از دندان، مسواک زدن، تمیز کردن و رفع آلودگی صحیح و منظم است. با توجه به این مراحل می توانید با داشتن دندان هایی سالم تر، زیباتر و مرتب تر، لبخند خود را بدرخشید.

مراقبت مؤثر و صحیح از دهان نه تنها برای سلامتی مهم است، بلکه مستقیماً بر روانشناسی فرد نیز تأثیر می گذارد. زردی و نادیده گرفتن دندان ها می تواند باعث گوشه گیری فرد از زندگی اجتماعی شود. از نظر روانی آسیب دیده است. عدم انجام مراقبت از دهان؛ انجام یک مراقبت موثر و صحیح از دهان ضروری است. بنابراین، شما می توانید از سلامت و روان خود محافظت کنید.

شما نیز باید این توصیه ها را در نظر بگیرید تا بدون پنهان کردن دندان های خود همانطور که می خواهید لبخند بزنید و با دندان های خود بدرخشید. مراقبت روزانه از دندان و دهان برای داشتن دندان های سالم ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *