هزینه روکش دندان چقدر است؟


درمان از روکش های دندان یکی از پرکاربردترین ها در زیبایی دندان برای اصلاح عیوب ریز دندان های جلویی به خصوص از نظر شکل و رنگ می باشد. نتایج برای بیمار بسیار رضایت بخش است، زیرا به این ترتیب آنها می توانند بدون عقده ها لبخند بزنند و دندان های زیبا و سالم را نشان دهند.

در این پست قصد داریم در مورد عواملی که بر تغییر قیمت روکش های دندان تاثیر می گذارند و اینکه چرا از کلینیک دندانپزشکی به کلینیک دندانپزشکی تفاوت زیادی دارد صحبت کنیم.

روکش دندان چیست؟

روکش‌های دندانی ورقه‌های بسیار نازکی هستند که از پرسلن یا کامپوزیت ساخته شده‌اند و به سطح دندان می‌چسبند تا عیوب جزئی در شکل، اندازه، رنگ یا موقعیت را اصلاح کنند. روکش‌های دندانی می‌تواند راه‌حل مناسبی برای افرادی باشد که دندان‌هایشان شکسته، شکسته، لکه‌دار یا نامرتب است.

دو نوع اصلی روکش دندان وجود دارد: کامپوزیت و پرسلن. را روکش های چینی آنها در برابر لکه ها بادوام تر و مقاوم تر هستند، اگرچه از کامپوزیت ها نیز گران تر هستند. ونیرهای کامپوزیت مستقیماً در دهان بیمار ساخته می شوند و هزینه کمتری نسبت به ونیرهای چینی دارند. بیایید با جزئیات بیشتری تفاوت بین هر دو نوع روکش را ببینیم.

کامپوزیت ونیر

ویژگی اصلی ونیرهای کامپوزیت این است که از قبل برای قرار دادن روی بیمار آماده نشده اند، بلکه در همان کلینیک روی مینای دندان تنظیم، قالب گیری و صیقل داده می شوند. از مزایای اصلی این روکش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنها ارزان تر از چینی هستند.
  • نیاز نیست دندان سوهان.
  • آنها به مینای دندان می چسبند.
  • آنها در یک جلسه قرار می گیرند.

از معایب اصلی ونیرهای کامپوزیت می‌توان به این نکته اشاره کرد که آنها به راحتی لکه‌دار می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند، می‌توانند راحت‌تر شکسته شوند و گاهی اوقات می‌توانند بیش از حد ضخیم باشند.

روکش های چینی

این روکش‌ها نه تنها به دلیل جنس ساخت، بلکه به دلیل محل قرارگیری آن‌ها با کامپوزیت‌ها کاملاً متفاوت هستند. مزایای اصلی آن عبارتند از:

  • آنها پس از اندازه گیری بیمار در آزمایشگاه ساخته می شوند.
  • آنها با یک سیستم چسبندگی متفاوت روی مینای دندان ثابت می شوند.
  • مواد تثبیت و ساخت از کیفیت بالاتری برخوردار است.
  • ضخامت های بسیار نازکی بین 0.3 میلی متر تا 0.7 میلی متر به دست می آید.
  • هرگز تغییر رنگ وجود نخواهد داشت.

از معایب ونیرهای پرسلن می توان به دو جلسه برای قرار دادن آنها نیاز داشت و همانطور که اشاره کردیم هزینه آنها از ونیرهای کامپوزیت بیشتر است.

هزینه روکش دندان چقدر است؟

هزینه روکش های دندانی بسته به عوامل مختلفی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. اولین مورد کلینیک دندانپزشکی است که قرار است درمان را انجام دهد. بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی قیمت‌های ارزان‌تری برای درمان‌های خود ارائه می‌دهند، اما پس از آن کارکنان متخصصان واجد شرایط یا تجربه‌ای برای رسیدگی به موارد پیچیده ندارند.

بنابراین، دلسرد شدن با این ادعاهای تجاری راحت نیست، زیرا ممکن است بیمار در حین یا بعد از درمان مشکلی داشته باشد که پس از آن نمی داند چگونه آن را به اندازه کافی حل کند (در کلینیک ما قبلاً چندین مورد از بیماران را درمان کرده ایم. از کلینیک های دیگر با مشکل درمان ضعیف آمده اند).

پس از این شفاف سازی و اگر فرض کنیم که بیمار قرار است به یک کلینیک دندانپزشکی جدی و با بهترین متخصصین در کادر خود مراجعه کند، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیریم و بر قیمت روکش دندان تاثیر می گذارند:

مواد ساخت

همانطور که قبلاً گفتیم ونیرهای چینی به دلیل مواد استفاده شده و فرآیند ساخت گرانتر از ونیرهای کامپوزیت هستند. همچنین، ونیرهای پرسلن نسبت به ونیرهای کامپوزیت دوام بیشتری دارند که ممکن است قیمت بالاتر آنها را نیز توجیه کند.

تعداد روکش ها در درمان

بیماری که فقط به یک یا دو روکش دندان نیاز دارد، هزینه کمتری نسبت به فردی که نیاز به پوشاندن تمام دندان های جلویی خود دارد خواهد داشت. همچنین اگر فرد نیاز به درمان اضافی مانند آماده سازی دندان یا برداشتن حفره داشته باشد، کل هزینه افزایش می یابد.

ونیرهایی با نوآوری بیشتر در فناوری

در کلینیک دندانپزشکی González Baquero، به غیر از دو نوع شناخته شده روکش دندان (کامپوزیت و چینی)، نوآورانه ترین روکش های موجود در بازار را نیز در اختیار داریم. این در مورد است روکش های دندانی Lumineers® و ونیرهای دندانی لیتیوم دی سیلیکات.

ونیرهای چینی مقاومت بیشتری نسبت به روکش‌های چینی دارند و برای ساخت پروتزهای مختلف مانند روکش‌ها، بریج‌ها یا روکش‌ها استفاده می‌شوند. ضخامت آن بسیار نازک است و به سختی 0.3 میلی متر است و نیازی به اصلاح ساختار اصلی دندان نیست.

به نوبه خود، روکش های دندانی Lumineers® اجازه می دهد تا در دو جلسه بدون ساییدن دندان قرار داده شود. قرار دادن کاملا بدون درد و با نتایج واقعا شگفت انگیز است. این نوع روکش ها بسیار پایدار بوده و دوام بالایی دارند.

با کمک متخصصان ما در زمینه زیبایی دندان، شما قادر خواهید بود بهترین نوع روکش را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای زیبایی و سلامت شما باشد. در کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو ما یک تیم حرفه ای چند رشته ای برای هر نوع درمانی که نیاز دارید، با تمام ضمانت ها داریم. شک نکن یک تاریخ بخواهید برای هر سوالی با ما باشید ما آنگونه که شایسته شماست، با نهایت احتیاط و حرفه ای بودن در شما حضور خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *