پدودنتیکس چیست؟ – Smyrna Dent


دندانپزشکی شاخه ای است که به سلامت دهان و دندان کودکان زیر 13 سال می پردازد. این کلمه ریشه لاتین دارد و به معنای “دندان کودک” است. توضیحات ترکی در مورد دندانپزشکی دندانپزشکی کودکاناست حوزه ای است که با سلامت دندان های شیری کودکان 0-12 ساله سروکار دارد.

در نوزادان، دندان های شیری معمولاً از ششمین ماه پس از تولد شروع به رویش می کنند و تا سن 2.5 سالگی 20 دندان شیری تشکیل می شود. دندان های شیری تفاوت های ساختاری و تشریحی و همچنین دندان های دائمی را نشان می دهند. این تفاوت ها باعث می شود که دندان ها در برابر پوسیدگی مقاوم شوند.

با وجود اینکه بارزترین تفاوت دندان های شیری در تغذیه کودک است، اما وظایف تکلم، زیبایی و دندان های دائمی را نیز بر عهده دارند. دندان های شیری پوسیده باعث ایجاد درد در هنگام تغذیه در کودک می شود، بنابراین رشد کودک با مشکل مواجه می شود. در عین حال انحنا و از دست دادن دندان های شیری باعث از بین رفتن سایر دندان های دائمی می شود. این وضعیت می تواند در آینده باعث کج شدن دندان ها شود.

در سنین 6 تا 12 سالگی در این دوره هم دندان های دائمی و هم دندان های شیری در دهان وجود دارد. در دوره رویش، یعنی اگر در این دوره دندان های پوسیده وجود داشته باشد، خطر پوسیدگی دندان های دائمی افزایش می یابد. علاوه بر این، مشکلات تغذیه ای شروع خواهد شد. متخصص اطفال از دوران نوزادی تا کودکی سلامت دهان و دندان کودکان را بررسی می کند و درمان لازم را اعمال می کند. اگر در اثر برخوردی که انجام می دهد، مشکلاتی برای ماده های کودک ایجاد شود، آنها را برطرف می کند.

متخصص پدودنتیست کیست؟

با نام مستعار پدودنتیست دندانپزشک اطفال پس از یک دوره آموزشی 5 ساله افرادی هستند که جدای از رشد دندان و حل مشکلات ناشی از آن در زمینه رشد و تکامل و رویکرد به کودکان فعالیت کرده اند.

درمان کودک همیشه نیازمند توجه ویژه است. زیرا روانشناسی کودک در طول این فرآیند درمانی، مثبت بودن نتیجه درمان را تضمین خواهد کرد. در اینجا متخصصان پدودنتیست از ترس از دندانپزشک در کودکان جلوگیری می کنند. روانشناسی کودکان را به خوبی می شناسد و بدون ترساندن آنها را آموزش می دهد، آنها را از نظر سلامت دندان آگاه می کند و سلامت آنها را در طول زندگی از نظر سلامت دندان تضمین می کند. متخصص اطفال ضمناً با حمایت پزشک متخصص در درمان کودکان در این دوره، از پیشرفت زندگی آنها در این زمینه اطمینان حاصل می شود.

لازم است پاندودنتیکس را به خوبی انتخاب کرد تا کودکان بهترین سلامت دندانی را داشته باشند و در طول زندگی به دلیل ساختار دندان و دهان دچار مشکل نشوند. کلینیک دندانپزشکی ازمیر که در این زمینه جلب توجه می کند، بهترین روش های درمانی را هم در سلامت دندان و هم در سلامت ساختار فک ارائه می دهد.

فراوانی پوسیدگی به خصوص در کودکان بین سنین 2 تا 7 سالگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در این دوره چنین مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید زیرا منابع غذایی که از خارج گرفته می شود با ساختار اصلی دندان مطابقت ندارد. بنابراین تلاش می کند تا از این امر جلوگیری کند تا کودک چه در امروز و چه در آینده دچار مشکل در ساختار دهان و دندان نشود.

متخصصین اطفال با توجه به رشد دندان ها و فک کودک در زمان مناسب برنامه های حفاظتی انجام می دهند و همچنین به رشد روانی کودکان در این ناحیه کمک می کنند.

دندانپزشکان چه می کنند؟

دندانپزشکی یک رشته پزشکی است که تأثیرات مهمی بر رشد فک و سلامت دهان و دندان کودکان دارد. به ویژه تحولات بهداشت دهان و دندان نوزادان تازه متولد شده را تا سن 12 سالگی دنبال می کند و موثرترین درمان را در این زمینه اعمال می کند.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان کودکان، معاینه و درمان لازم را در هر موقعیت منفی اعمال می کند.
  • اگر دندان های دائمی از بین رفته یا آسیب دیده باشند، در چنین مواردی مداخله می کنند.
  • بهداشت دهان و دندان را به کودکان اطلاع می دهد و در این زمینه فعالیت های آموزشی ارائه می دهد.

در منطقه ازمیر دندانپزشک اگر به دنبال خود هستید، می توانید به کلینیک Pedodontics Izmir ما مراجعه کنید و اطلاعات دقیقی در مورد روش های درمان کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *