پلاک دندان چگونه استفاده می شود؟ – Smyrna Dent


ارتودنسی بی سیم یا اینویزیلاین پلاک شفاف درمان برای درمان ناهنجاری های دندان استفاده می شود. شایان ذکر است که جایگزین مدرن تری برای بریس است. می توان گفت هر روز بیشتر ترجیح داده می شود زیرا از بیرون دیده نمی شود. از طرف دیگر، کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند، اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از این صفحات ندارند.

شفاف پلاک دندان لازم است ابتدا با بیان اینکه اطلاعات لازم برای استفاده از آن توسط دندانپزشک منتقل شده است. با این حال، ممکن است سوالاتی به ذهن شما خطور کند. بیایید با پاسخ به این سوالات سعی کنیم علامت سوال را کاهش دهیم.

در ابتدا می توان بیان کرد که پلاک های شفاف دندانی به طور اختصاصی برای دهان بیمار تولید می شود. اندازه گیری های انجام شده توسط دندانپزشک به رسانه دیجیتال منتقل می شود. در نتیجه صفحات شفاف متحرک تولید می شود. برای اینکه اینها به دندان بچسبند، ابتدا موادی به نام اتچمنت روی دندان ها اعمال می شود. چسب ها باید در طول درمان روی دندان ها باقی بمانند.

در طول درمان پلاک شفاف ازمیر می توان پلاک ها را از دهان خارج کرد. توصیه پزشکان این است که این پلاک ها را حداقل 20 ساعت در روز نگه دارید. در حالت ایده آل، 22-23 ساعت توصیه می شود. این بشقاب‌ها را که به راحتی در می‌آورند و می‌گذارند، فقط هنگام غذا خوردن باید برداشته شوند.

علاوه بر این، سوابق باید در جعبه مخصوص خود در مدت عدم استفاده ذخیره شوند. بسیار مهم است که باکتری ها آلوده نباشند زیرا مستقیماً روی دندان ها اعمال می شود. با این حال، شفاف پلاک دندان هنگام قرار دادن و برداشتن دست ها باید شسته شوند.

پلاک های سفارش داده شده پس از اندازه گیری دندان ها به صورت یک جفت عرضه نمی شوند. تمام صفحات شفافی که هر 15 روز یکبار باید تعویض شوند، یکباره برای بیمار آورده می شوند. بنابراین، در طول درمان پلاک شفاف خرید لازم نیست

پلاک های دندانی از مواد ترموپلاستیک ساخته شده اند. بنابراین باید توجه داشت که به گرما حساس هستند. بر این اساس، مصرف نوشیدنی‌های جوشان یا بسیار داغ در حین ایجاد پلاک‌های دندانی ممکن است به پلاک‌ها آسیب برساند و بر درمان تأثیر منفی بگذارد.

همچنین ذکر نکاتی در مورد نحوه استفاده از ترازهای شفاف ممکن است مفید باشد.

  • صفحه شفاف باید روزانه 22 تا 23 ساعت در محل باقی بماند.
  • قبل از دست زدن به بشقاب ها، دست ها باید شسته شوند.
  • بشقاب ها تا زمانی که در دهان نیستند باید در جعبه مخصوص خود نگهداری شوند.
  • جز برای خوردن و آشامیدن نباید بیرون آورد.
  • بشقاب ها باید هر 15 روز یکبار تعویض شوند.
  • غذاهای خیلی گرم نباید مصرف شوند

چگونه پلاک دندان را از بین ببریم؟

از آنجایی که این روش درمانی برای دندان است، تمیز کردن آن به اندازه استفاده از پلاک مهم است. با کمک ضمیمه ها به دندان ها متصل می شود حذف پلاک دندان چند نکته نیز نیاز به توجه دارد.

اول از همه، قبل از دست زدن به سوابق، دست ها باید با آب صابون شسته شوند. در غیر این صورت، باکتری روی دست ممکن است به پلاک ها منتقل شود. از آنجایی که استفاده از خمیر برای تمیز کردن پلاک ها توصیه نمی شود، تمیز کردن این باکتری ها بسیار دشوار می شود. از این رو درمان پلاک شفاف ازمیر شستن دست ها قبل از هر تماس مهم است.

درست مانند خود دندان ها، پلاک ها نیز باید به طور مرتب تمیز شوند. اگرچه هر 15 روز یکبار تعویض می شود، اما در تمام طول آن شفاف است و در دهان می ماند. پلاک دندان باید تمیز باشه استفاده از خمیر یا قلم مو برای این کار توصیه نمی شود. کافی است صفحات را به سادگی با آب بشویید. از آنجایی که از قبل در حین غذا خوردن برداشته شده است، آلودگی آسان بشقاب ها انتظار نمی رود.

تمیز کردن پلاک دندان مواردی که باید مراقب آنها بود را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • هر 15 روز یکبار بشقاب ها را با صفحات جدید تعویض کنید
  • شستن بشقاب ها با آب حداقل 2 بار در روز
  • عدم استفاده از خمیر دندان و مسواک
  • از بین بردن پلاک ها هنگام غذا خوردن
  • شستن دست ها هنگام گذاشتن و درآوردن بشقاب ها
  • جلوگیری از آلوده شدن سوابق با نگهداری آنها در جعبه

کافئین و محصولات تنباکو از جمله مواردی هستند که افرادی که از ترازهای دهانی شفاف استفاده می کنند در مورد آن متعجب هستند. مصرف محصولاتی مانند قهوه و سیگار برای درمان اینویزیلاین مشکلی ایجاد نمی کند. فقط تغییر رنگ پلاک ها امکان پذیر است. با توجه به اینکه بشقاب ها هر 15 روز یکبار تعویض می شود، می توان گفت که سیگار کشیدن در درمان پلاک شفاف ازمیر ضرری ندارد. اما به طور کلی توصیه می شود برای حفظ سلامت دهان و دندان از محصولاتی مانند سیگار، قهوه و الکل استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *