چرا دندان ها پوسیده می شوند؟ – Smyrna Dent


پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات دهان و دندان است که در طول زندگی از سنین پایین شروع می شود. در دوران کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و پیری، تقریباً هر فردی با دندان درد ناشی از پوسیدگی مشغول است. به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد پوسیدگی دندان عوامل مختلفی در پیدایش مشکل نقش دارند.

اولین مورد آن عدم توجه به سلامت دهان و دندان است. در برخی موارد، با وجود توجه دقیق، تمیز کردن دندان ها به درستی انجام نمی شود. دندان پوسیده زمینه را برای شکل گیری آن آماده می کند. با توجه به فرآیند می توان گفت که غذاهای مصرفی باعث پوسیدگی دندان می شوند.

اسیدها و باکتری های موجود در غذاها بین دندان ها و در ریشه دندان ها ذخیره می شوند. در اینجا رشد می کنند و باعث پوسیدگی دندان می شوند. می توان از این تولید مثل در دندان های مسواک شده که مرتب شده اند جلوگیری کرد. هنگامی که تمیز کردن دهان و دندان نادیده گرفته می شود، زمین برای رشد باکتری ها و اسیدها برای آسیب رساندن به لثه ها آماده می شود. در پاسخ به این سوال که چرا دندان ها پوسیده می شوند، می توان لیستی به شرح زیر تهیه کرد:

  • مصرف غذاهای شیرین و اسیدی
  • مسواک نکردن مرتب دندان ها
  • مسواک زدن نامناسب دندان ها
  • تمیز نکردن بین دندان ها با نخ دندان

در نتیجه همه اینها پر کردن، تیراندازی یا درمان کانال ریشه نیاز به کبودی دارد همچنین ممکن است پوسیدگی هایی که به موقع درمان نمی شوند به لثه ها و سایر دندان ها آسیب بزنند. به همین دلیل باید به علائم پوسیدگی دندان توجه شود. شما می توانید از طریق درمان ریشه ازمیر با کلینیک ما وقت بگیرید.

علائم پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان معمولاً به شکل اولین درد ظاهر می شود. افرادی که به سلامت دهان و دندان اهمیت می دهند، با دردی که قبلاً ایجاد شده است، به پزشک مراجعه می کنند و پوسیدگی آنها شناسایی می شود. با این حال، اگر فقط دندان درد کافی در نظر گرفته نشود، برخی از آنها دندان پوسیده می توان علائم را فهرست کرد:

  • دندان درد همراه با سردرد
  • ایجاد حساسیت در دندان ها (به ویژه در برابر گرما و سرما)
  • درد هنگام مصرف غذاهای شیرین یا سفت
  • بوی بد دهان
  • بی مزه بودن در دهان

افرادی که با مشاهده این علائم به دندانپزشک مراجعه می کنند پوسیدگی دندان درمان ها را می توان برنامه ریزی و اجرا کرد.

درمان دندان پوسیده

درمان های مختلفی برای دندان های پوسیده در دهان اعمال می شود. سه روش درمانی مختلف برای اندازه کبودی ها مشخص است:

  • پر كردن
  • درمان کانال ریشه
  • کشیدن دندان

حال لازم است این درمان ها را از نزدیک بشناسیم و در مورد مرحله استفاده از آنها صحبت کنیم.

پر کردن دندان

کبودی نوعی درمان قبل از پیشرفت است. دندان های پوسیده با مواد پرکننده مختلفی پوشانده می شوند. مانند آمالگام، کامپوزیت یا سرامیک پر کردن دندان مواد اغلب توسط بیماران ترجیح داده می شود. درمان پر کردن در یک جلسه تکمیل می شود. حتی می توان بیش از یک پر کردن را در یک جلسه انجام داد.

درمان کانال ریشه

در نتیجه پوسیدگی دندان که به کانال دندان می رسد، درمان های باقیمانده پر کردن کافی نیست. در این موقعیت درمان ریشه ازمیر باید اجرا شود. همچنین لازم به ذکر است که این مرحله آخرین فرصت قبل از کشیدن دندان است. از نظر کاربرد، فرآیند پر کردن نیز وجود دارد. کانال های دندان توسط دندانپزشک تمیز می شود و ورودی کانال با مواد پرکننده پوشانده می شود تا از رسیدن مجدد باکتری ها جلوگیری شود. بنابراین، بازیابی عملکرد بدون از دست دادن دندان امکان پذیر می شود.

قیمت درمان ریشه ازمیر نیز مورد توجه است، زیرا به کار کمی طولانی تر از پر کردن دندان نیاز دارد. برای این کار، پزشک باید اندازه کبودی ها را به عنوان معاینه ارزیابی کند. در نتیجه امکان دریافت اطلاعات قیمت وجود دارد.

کشیدن دندان

متأسفانه آخرین روشی است که باید برای دندان های پوسیده انجام شود که با وجود درد و درد طولانی مدت درمان نمی شوند. کشیدن دندان خواهد بود. برای از بین بردن درد ناشی از دندان هایی که دیگر قابل درمان نیستند، دندان ها باید توسط دندانپزشک کشیده شوند. از آنجایی که تحت بیهوشی انجام می شود، فرآیند استخراج بدون درد است. البته ممکن است در ۲۴ ساعت اول پس از کشیدن درد احساس شود.

با توجه به تمام این اقدامات و دلایل ذکر شده، دندان درد را باید جدی گرفت و در مدت زمان کوتاهی دندانپزشک معاینه شود. بنابراین، درمان بدون از دست دادن عملکرد دندان یا دندان امکان پذیر می شود. پوسیدگی دندان از پوسیدگی هایی که ممکن است در آینده رخ دهد می توان با رعایت توصیه های حرفه ای پزشکان در برابر این مشکل پیشگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *