چه چیزهایی را نمی توان با بریس خورد؟


ممکن است به دلایل مختلف تغییر شکل در دندان ها وجود داشته باشد. برای درمان آنها، درمان بریس ازمیر در محدوده ارتودنسی اعمال می شود. برای اینکه این درمان موفقیت آمیز و طولانی باشد، باید مراقب مراقبت از براکت ها و دندان ها بود. در این راستا برای افرادی که سیم درمانی می شوند با بریس چه چیزی نخوریم پاسخ به سوال بسیار مهم است. به این ترتیب می توان بیشترین بازده را از درمان ارتودنسی اعمال شده به دست آورد.

قبل از هر چیز، لازم است در مورد مراقبت و تمیز کردن بریس ها صحبت شود. محصولات تمیز کننده ای وجود دارد که به آنها برس رابط یا برس بریس می گویند. با کمک اینها می توان بریس ها را تمیز کرد. با این حال، باید دانست که این تمیز کردن به اندازه مسواک زدن دندان های برهنه موفق نخواهد بود. از این رو بریس های دندانی توصیه می شود افراد مبتلا به خماری از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنند.

این باعث ظاهری نامطلوب از نظر زیبایی می شود و همچنین بر موفقیت درمان تأثیر می گذارد. انواع غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

  • غذاهایی که به دندان ها یا بریس ها می چسبند
  • محصولاتی که ممکن است بریس ها را لکه دار کنند
  • غذاهای سفت که می توانند باعث شکستگی یا ترک در دندان یا بریس شوند

شمردنی. برای توضیح کمی بیشتر می توان اطلاعات زیر را انتقال داد. سس کاری، انگور سیاه و غیره غذاها به دلیل رنگ شدید بریس ها می توانند رنگ آنها را به میزان قابل توجهی تغییر دهند. تغییرات رنگ ناشی از اینها بریس های دندانی ممکن است بزرگتر از آن باشد که با برس تمیز شود. بنابراین برای حفظ رنگ طبیعی فلز سیم ها باید از محصولات رنگ شده خودداری کرد.

با این حال، برخی از محصولات ممکن است به دندان یا سیم بچسبند. وقتی به دندان‌های معمولی می‌چسبد، جدا کردن چنین غذاهایی از براکت‌های فلزی که می‌توان با برس‌ها و محصولات مراقبت از دهان تمیز می‌شوند، آسان نباشد. محصولاتی مانند تاهینی، کارامل یا آب نبات های تعطیلات بین دندان ها و بریس ها می چسبند. این غذاها که از اینجا پاک نمی شوند باعث رشد باکتری ها در محلی می شوند که می چسبند. در نتیجه، هم دندان ها و هم بریس ها می توانند به میزان قابل توجهی آسیب ببینند. این البته است درمان بریس مانع از نتایج موفقیت آمیز آن می شود.

در نهایت، بریس ها و وسایل چسبنده نیز باید از نظر فیزیکی محافظت شوند. بیمار پرداخت می کند قیمت بریس در نظر گرفته شود، این مهم تر می شود. مغزهایی مانند فندق، گردو، پسته می توانند باعث شکستگی یا ترک در بریس شوند. در عین حال، چنین غذاهایی که می توانند بین بریس ها قرار بگیرند، باعث تشکیل اسید و باکتری نیز می شوند. در نتیجه حفره هایی در دهان ایجاد می شود. این البته اثرات منفی بر روی درمان بریس اعمال شده دارد.

مسواک زدن با بریس

محافظت از بریس ها را نمی توان با اجتناب از برخی مواد غذایی به دست آورد. با این مسواک زدن با بریس موضوع نیز بسیار مهم است. برخی از افرادی که دانش حرفه ای در مورد درمان ندارند ممکن است این باور را داشته باشند که در حین اتصال بریس ها نمی توان دندان ها را مسواک زد. با این حال وی بیان می کند که این کار توسط پزشکان با تجهیزات و تکنیک های مناسب قابل انجام است. حتی گفته شده است که مسواک زدن و تمیز کردن بریس ها به درمان کمک می کند.

برای این کار ابتدا باید تجهیزات لازم و صحیح را فهرست کرد. مسواک زدن دندان ها با بریس برای:

  • برس رابط
  • نخ دندان
  • محصولات حاوی فلوراید (خمیر دندان یا دهانشویه)
  • مسواک های دستی کوچک و سر نرم

لازم است. به این ترتیب درمان بریس تمیز کردن دهان و بریس برای افرادی که آن را مصرف می کنند ممکن و سالم می شود.

برس های رابط که کمی با مسواک های معمولی متفاوت هستند، مخصوص بریس ها تولید می شوند. استفاده از آن باید بعد از مسواک معمولی باشد. مهم است که ابتدا دندان ها را با یک برس معمولی مسواک بزنید و سپس سیم ها را با کمک یک برس رابط تمیز کنید.

توصیه می شود خمیردندان مورد استفاده باید فلوراید باشد. به دلیل فشار بریس ها، انتظار می رود که دندان ها استحکام خود را از دست داده و ضعیف شوند. به همین دلیل خمیردندان ها یا دهان شویه های حاوی فلوراید می توانند از از بین رفتن استحکام دندان ها جلوگیری کرده یا دندان های ضعیف را تقویت کنند.

درمان بریس یکی دیگر از محصولات مهم مورد استفاده برای نخ دندان باید نخ دندان باشد. به گفته متخصصان توصیه می شود روزی یک بار و حداقل هر 2 روز یک بار با نخ دندان تمیز شود. انتخاب مسواک نیز بسیار مهم است. اگرچه استفاده از برس های دستی توصیه می شود، اما می توان از برس های خودکار در حالت آهسته استفاده کرد. همچنین کوچک بودن و نرمی سر بسیار مهم است. به این ترتیب می توان بریس ها و تمیز کردن بین دندان ها را بدون آسیب رساندن به بریس ها انجام داد.

با توجه به هزینه درمان بریس های مورد استفاده برای اصلاح ناهنجاری ها و مدت زمان استفاده از آن، حمایت بیمار از درمان بسیار حائز اهمیت است. تمیز کردن مناسب بریس‌ها و توجه به سلامت دهان، کارایی درمان را به حداکثر می‌رساند. به همین ترتیب، مراقبت از دهان و تمیز کردن بریس ها مهم است. درمان بریس می تواند منجر به عواقب منفی برای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *