چگونه اسپلینت دندان را تمیز کنیم؟


نحوه تمیز کردن اسپلینت دندان

اسپلینت های دندانی برای درمان انواع بیماری های دندانی از جمله دندان قروچه، شلوغی دندان و آپنه خواب و غیره استفاده می شود. مهم است بدانیم نحوه تمیز کردن اسپلینت دندان برای جلوگیری از تجمع باکتری و افزایش عمر مفید آن و در این پست قصد داریم آن را به تفصیل توضیح دهیم.

علاوه بر این، توضیح خواهیم داد که چرا رفتن به یک کلینیک دندانپزشکی مورد اعتماد برای حل هر گونه مشکل دهان و اطمینان از حضور متخصصان واقعی دندانپزشکی بسیار مهم است.

مراحل برای تمیز کردن بهینه اسپلینت دندان

در ادامه مراحلی را که برای نگهداری از اسپلینت دندانی در بهترین شرایط بهداشتی باید طی کرد را مشاهده خواهیم کرد:

مرحله 1: تمیز کردن روزانه

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که آتل ها باید روزانه تمیز شوند. پس از استفاده، آنها باید با آب گرم شسته شوند تا هر گونه باقیمانده غذا یا پلاک دندانی از بین برود.

علاوه بر این، ما باید در نظر داشته باشیم که بقایای بزاق تجمع یافته می تواند شروع به بوییدن کند و روی سطح اسپلینت بدتر شود. به همین دلیل است که باید دستگاه را مسواک بزنید و باکتری ها را از بین ببرید و از تشکیل پلاک باکتریایی جلوگیری کنید.

برای مسواک زدن آتل باید از برس متفاوتی با چیزی که معمولا استفاده می کنیم استفاده کنیم. بهتر است برای تمیز کردن آتل ها از یک برس مخصوص که دارای موهای نرم است استفاده کنید و از خمیر دندان برای تمیز کردن استفاده نکنید، زیرا اکثر خمیردندان ها دارای اجزای ساینده هستند که می تواند بر سایش و در نتیجه ماندگاری و عمر مفید آنها تأثیر بگذارد.

به آرامی مسواک بزنید و مطمئن شوید که تمام سطوح اسپلینت، از جمله مناطقی که با دندان در تماس هستند را تمیز کنید. به علاوه همیشه باید به محض خارج شدن از دهان آتل را بشوییم تا از تکثیر باکتری ها در سطح دستگاه جلوگیری کنیم.

مرحله 2: تمیز کردن هفتگی

جدای از نظافت روزانه اجباری، باید حداقل هفته ای یک بار آتل دندان را به طور کامل تمیز کنیم، به خصوص اگر متوجه شویم که رنگ آن زرد است. ما سه راه برای انجام این نظافت هفتگی را می بینیم:

  • استفاده از a تمیز کننده مخصوص آتل آنها می توانند قرص هایی باشند که در آب حل می شوند. در این صورت آتل را طبق توصیه سازنده (معمولاً 20 دقیقه) می گذاریم تا خیس بخورد.
  • همچنین می توانید از a استفاده کنید مخلوطی از پراکسید هیدروژن و سرکه سفید یا آب و پراکسید هیدروژن. اسپلینت را حداکثر 30 دقیقه می گذاریم تا خیس بخورد سپس با آب ولرم آبکشی کرده و خشک می کنیم. هنگام خشک کردن محافظ دهان، توصیه می شود آن را بین 15 تا 20 دقیقه روی سطح خشک و صاف بگذارید. سپس آتل در جعبه ای ذخیره می شود تا از تجمع رطوبت و باکتری جلوگیری شود.
  • ما از a استفاده می کنیم محصول ظرفشویی یا صابون خنثی در آب برای شستن آتل. مهم است که به خوبی آبکشی کنید تا مواد شوینده باقی مانده از آتل پاک شود. از آب خیلی داغ برای خیس کردن سینی دندان خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است آن را تغییر شکل دهد.

مرحله 3 – ذخیره سازی مناسب

نگهداری مناسب یکی دیگر از عوامل مهم در تمیز و ایمن نگه داشتن اسپلینت دندان شما است. پس از تمیز کردن آتل، باید آن را کاملاً خشک کنید و سپس آن را در یک محفظه تمیز و خشک قرار دهید و سپس آن را در جای خنک و تاریک بگذارید. مهم است که آن را در مکان هایی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند نگهداری نکنید، زیرا اشعه های خورشید می توانند بر کیفیت اسپلینت دندان تأثیر بگذارند.

مرحله 4: تعویض منظم

همچنین، تعویض سینی دندان به طور منظم بسیار مهم است. بیشتر اسپلینت های دندانی بسته به نوع اسپلینت و دفعات استفاده، عمر مفیدی بین شش ماه تا یک سال دارند. در صورت مشاهده هر گونه علائم ساییدگی مانند ترک یا تغییر شکل در سینی دندان باید فوراً آن را تعویض کنیم، زیرا استفاده از سینی دندان در شرایط نامناسب می تواند به دندان آسیب برساند و باعث بیماری دندان شود.

مرحله 5: کیس را به درستی تمیز کنید.

نه تنها تمیز کردن آتل ها مهم است، بلکه تمیز کردن کیس محل نگهداری آنها نیز مهم است. به این ترتیب از تجمع باکتری ها در داخل ظرف جلوگیری می شود. حداقل هفته ای یکبار کیس را تمیز کنیم. می توانیم آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهیم یا با محصولات مشابه آن را با دست بشوییم.

نکات اضافی برای تمیز کردن اسپلینت دندان

بیایید چند نکته اضافی برای تمیز نگه داشتن اسپلینت های دندانی را ببینیم:

  • برای تمیز کردن آتل دندان، هرگز نباید از مواد شیمیایی قوی مانند سفید کننده یا الکل استفاده کنیم، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند.
  • از قرار دادن اسپلینت در معرض دمای شدید یا نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا این امر می تواند بر روی مواد آتل تأثیر بگذارد.
  • آتل دندانی باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.
  • برای هر گونه مشکل در آتل دندان، ضروری است که فورا با دندانپزشک مورد اعتماد خود مشورت کنید.

همانطور که می بینیم، تمیز کردن مناسب برای سالم نگه داشتن اسپلینت های دندانی و تعویض مرتب آن ها طبق توصیه دندانپزشک ضروری است. با رعایت این نکات می توانید عمر وسایل دندانپزشکی خود را افزایش داده و سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید. برای هر گونه سوال یا ابهام در مورد اسپلینت خود کافی است با ما یک قرار ملاقات بگذارید. ما خوشحال خواهیم شد که به تمام سوالات شما پاسخ دهیم. ما منتظر شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *