چگونه دندان درد را قبل از رفتن به کلینیک دندانپزشکی خود در مادرید تسکین دهیم؟

چگونه دندان درد را قبل از رفتن به کلینیک دندانپزشکی خود در مادرید تسکین دهیم؟

دندان درد یکی از آزاردهنده‌ترین شرایطی است که می‌توانیم از آن رنج ببریم، زیرا ابتدا در ناحیه دندان آسیب دیده قرار می‌گیرد اما سپس به نواحی دیگر مانند گوش و سر سرایت می‌کند.

این دردی شدید است که به ما اجازه نمی دهد فعالیت های روزانه خود را به طور عادی انجام دهیم، بنابراین بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی در مادرید برای یک متخصص برای شناسایی علت. در این پست دلایل اصلی و روش های پرکاربرد برای تسکین دندان درد را توضیح خواهیم داد.

علل احتمالی دندان درد

اینها شایع ترین علل دندان درد هستند، اگرچه ممکن است موارد بیشتری وجود داشته باشد و فقط یک دندانپزشک با تجربه می تواند به منبع واقعی این بیماری دست یابد:

  • رویش دندان عقل.
  • حفره ها
  • تارتار.
  • درد در گوش.
  • سینوزیت
  • ضربه یا آسیب به فک.

چگونه از شر دندان درد خلاص شویم (یا حداقل آن را کاهش دهیم)

بسیاری از مواقع وقتی متوجه درد در دهان می شویم امکان مراجعه به دندانپزشک وجود ندارد. در این صورت، برای تسکین دندان درد، می‌توانید هر یک از توصیه‌های زیر را با دانستن این که آن‌ها درمان‌های غیرمستقیم هستند، پیش از اینکه متخصص تشخیص و درمان بعدی را تعیین کند، دنبال کنید.

مسکن و ضد التهاب

این داروها به کاهش درد و التهاب کمک می کنند، اما فقط در صورت تجویز پزشک یا دندانپزشک باید آنها را مصرف کنید. مصرف بدون کنترل این داروها می تواند مشکلات جدی در افراد مبتلا به آلرژی یا زخم ایجاد کند.

سرد اعمال کنید

سرما به عنوان یک بی حس کننده موضعی عمل می کند. باید آن را به قسمت خارجی صورت در ناحیه آسیب دیده بمالید. شما باید یخ را در یک گاز یا پارچه بپیچید، هرگز آن را مستقیماً روی صورت قرار ندهید زیرا ممکن است به پوست خود آسیب برساند. زمان قرار گرفتن در معرض نباید بیش از 20 دقیقه در هر جلسه باشد.

دندان های خود را خوب مسواک بزنید

باید بقایای مواد غذایی را با استفاده از یک برس و نخ دندان خوب پاک کنید. روی دندان آسیب دیده تاکید ویژه ای داشته باشید تا باکتری ها به خوبی از بین بروند، به این ترتیب فشار روی دندان یا دندان کاهش می یابد و به کاهش درد کمک می کند.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی گرم یا سرد خودداری کنید

خوردن غذا یا نوشیدنی های خیلی گرم یا سرد فقط باعث افزایش درد دندان شما می شود. هر چیزی که می خورید باید گرم و با یک رژیم غذایی نرم باشد. از نوشیدنی های شیرین و غذاهایی که خیلی سفت هستند خودداری کنید تا به قسمت آسیب دیده فشار وارد نشود.

اجتناب از تنباکو

مواد موجود در تنباکو باعث افزایش التهاب و در نتیجه افزایش درد دندان می شود. مکیدن سیگار نیز باعث افزایش ناراحتی می شود، بنابراین باید سعی کنید تا زمانی که دندان درد ادامه دارد از کشیدن سیگار خودداری کنید.

گیاهان و درمان های طبیعی

گیاهانی مانند جعفری، گواوا، فلفل صورتی یا برگ انار اثر ضد میکروبی دارند و برای کاهش میزان باکتری در دهان توصیه می شود. می توانید سیر را نیز بمالید، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است که برای کاهش درد دندان مفید است.

میخک خاصیت بی حسی و ضد عفونی کنندگی دارد. اگر روغن میخک را مستقیماً به دهان خود بمالید، از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند.

چای سیاه دارای اسید تانیک است، ماده ای که قدرت ضد التهابی و ضد درد دارد. با التهاب لثه و آبسه های پریودنتال بسیار خوب عمل می کند. برای تسکین درد می توانید روزی چند بار یک چای کیسه ای مرطوب را روی دندان دردناک بمالید.

سعی کنید روی دندان آسیب دیده نخوابید

خوابیدن به پهلوی دندان درد باعث افزایش فشار روی قسمت آسیب دیده و افزایش ناراحتی می شود. سعی کنید طرف دیگر صورت خود را روی بالش نگه دارید تا سعی کنید به خواب بروید. سعی کنید با سر بالا بخوابید تا فشار خون در ناحیه دردناک کاهش یابد. شاید اگر بالش یا کوسن دیگری قرار دهید بهتر بخوابید.

آب نمک گرم شستشو می دهد

این یک راه سریع و آسان برای حذف باکتری ها از دهان است و می تواند به کاهش دندان درد کمک کند. شستشو را می توان چندین بار در روز یا زمانی که متوجه شدید درد شدیدتر انجام داد.

این درمان ها به کاهش درد کمک می کنند، اما باید از برخی باورها و افسانه های نادرست مانند استفاده از پراکسید هیدروژن، محصولی که به طور جدی به غشای مخاطی و مینای دندان آسیب می زند، اجتناب کرد. بنابراین به دور از کاهش درد، باعث افزایش ناراحتی و آسیب به دهان می شود.

در هر صورت، اگرچه استفاده از برخی درمان های خانگی به کاهش درد دندان کمک می کند، اما هرگز آن را به طور کامل از بین نمی برد زیرا منشاء درد باید در کلینیک دندانپزشکی درمان شود. همچنین در صورت وجود چرک در ناحیه آسیب دیده یا خونریزی، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

  کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی شما بهترین متخصصان، ابزار و امکانات را برای حل هر مشکل دهان و دندان دارید. قرار گذاشتن با ما تماس بگیرید تا به شما کمک کنیم تا لبخندی خیره کننده در کنار سلامت کامل دهان و دندان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *