آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند درمان ایمپلنت انجام دهند؟

دیابت که امروزه یکی از شایع ترین بیماری هاست، به دیابت شیرین نیز معروف است. از دست دادن توانایی بدن برای کنترل سطح قند خون منجر به دیابت می شود. بزرگترین مشکلی که دیابت در بدن انسان ایجاد می کند طولانی شدن زمان بهبود زخم ها است. این ممکن است این سوال را ایجاد کند که آیا بیماران دیابتی می توانند ایمپلنت بگذارند یا خیر. بیماران دیابتی ممکن است هم برای درمان دندانپزشکی و هم برای درمان های دیگر دچار سردرگمی شوند. علاوه بر این، تعدادی سوال دیگر ممکن است باعث سردرگمی کسانی شود که می خواهند نه تنها برای ایمپلنت، بلکه برای درمان های مختلف دندانپزشکی نیز خدمات دریافت کنند. درمان ایمپلنت برای بیماران دیابتی ممکن است زمان بسیار زیادی طول بکشد.

علاوه بر این که دیابت مشکلات زیادی در بدن شما ایجاد می کند، از دست دادن دندان در دهان نیز می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. از دست دادن دندان ها می تواند به مرور زمان سلامت شما را بدتر کند. دندان از دست رفته ای که در دهان شما نباشد می تواند گونه های شما را آویزان کند و پیر به نظر برسید. حداقل 6 ماه برای درمان ایمپلنت نیاز است و این می تواند مشکل بزرگی برای بیماران دیابتی باشد.

به دلایلی از این دست، طبیعی است که بیماران دیابتی در مورد درمان ایمپلنت سوالاتی بپرسند. قبل از اینکه تصمیم به کاشت ایمپلنت بگیرید، می توانید با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی ما تماس بگیرید تا پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

اثرات دیابت بر درمان ایمپلنت چیست؟

دیابت که به عنوان دیابت نیز شناخته می شود، درمان ایمپلنت و همچنین کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. گزینه های مختلفی برای افرادی که می خواهند دندان های از دست رفته خود را در حالی که با دیابت دست و پنجه نرم می کنند داشته باشند وجود دارد. ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه تا حد امکان به دندان های طبیعی نزدیک است، ماندگاری بسیار بالایی دارد و درمانی است که از دندان های دیگر حمایت می کند.

علاوه بر این، اثر درمانی بدن نیز مهم است تا ریشه دندان ایمپلنت در استخوان فک قرار گیرد. علاوه بر این، بهبود به موقع لثه های اطراف ایمپلنت نیز عامل مهمی است. دیابتی ها ایمپلنت را ترجیح می دهند زیرا شبیه یک دندان واقعی به نظر می رسد و همچنین به دلیل اینکه راه حلی دائمی تر از درمان های دندانپزشکی بریج و پروتز است. اگرچه این ایمپلنت از نظر ماندگاری و ظاهر زیباست، اما زمان بهبودی لثه و ریشه را برای بیماران دیابتی به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

درمان ایمپلنت برای دیابتی ها چگونه است؟

اگر دیابت شما تحت کنترل است و سلامت شما در حال بهبود است، می توانید ایمپلنت انجام دهید. برای بیماران دیابتی، ایمپلنت دندان گزینه بهتری نسبت به بریج و پروتز است. اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، لازم نیست نگران شکست درمان ایمپلنت باشید. شما می توانید با پلی کلینیک Yeşiltepe ما تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آیا می توانید ایمپلنت انجام دهید یا خیر.

شرایطی که در آن ایمپلنت دندان قابل استفاده نیست

ایمپلنت برای افراد مبتلا به التهاب لثه یا هر بیماری لثه دیگر مناسب نیست. به این دلیل که این بیماری ها لثه و استخوان زیر آن را از بین می برند. در نتیجه، از دست دادن بیش از حد استخوان منجر به عدم وجود استخوان کافی برای اتصال ایمپلنت می شود. معمولاً دندانپزشکان ما ابتدا درمان بیماری های لثه را توصیه می کنند.

سوالات متداول

قند خون برای ایمپلنت چقدر باید باشد؟

اگر سطح قند خون در بیماران دندانپزشکی زیر 150 میلی گرم در دسی لیتر باشد، بهتر است. توصیه می کنیم بیماران دیابتی تا روز کاشت داروی خود را ادامه دهند.

آیا دیابت روی دندان ها تأثیر می گذارد؟

قند خون بالا، محیط لازم را برای تکثیر باکتری های دهان اختصاص می دهد. در این صورت ممکن است قرمزی و درد در لثه ایجاد شود. هنگام مسواک زدن ممکن است خونریزی رخ دهد. اگر قند خون شما بالا باشد، ممکن است بیش از حد معمول مشکلات دندان و لثه را تجربه کنید.

دیابتی ها چند روز بعد از درمان ایمپلنت بهبود می یابند؟

بهبود ایمپلنت با ترکیب شدن با استخوان مانند بهبودی استخوان های شکسته است. اگرچه بهبودی به طور کلی در 4 تا 5 هفته آغاز می شود، اما ممکن است بین 8 تا 12 هفته در بیماران دیابتی متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *