چگونه دندان های کامل داشته باشیم


دندان های کامل

وقتی کسی لبخند می زند و دندان های سالم و زیبایی نشان می دهد، همه تعجب می کنند که برای رسیدن به آن لبخند خیره کننده چه کار می کنند. قبلاً فقط در مدل‌ها، بازیگران و بازیگران زن یا افراد تلویزیون می‌دیدیم که دندان‌های بی‌نقص را می‌دیدیم، اما امروزه در دسترس همه است.

افرادی که دندان های سالم و زیبایی دارند در نشان دادن آن عقده ندارند، بیشتر لبخند می زنند و شادتر هستند زیرا عزت نفسشان بسیار بالاست. با این حال، وقتی کسی لبخندش را سرکوب می‌کند چون می‌داند در دندان‌هایش نقص دارد، خودش را آنطور که هست نشان نمی‌دهد و در نهایت از داشتن یک زندگی اجتماعی کامل دست می‌کشد.

دندان های کامل چگونه هستند؟

امروزه دیدن یک فرد بزرگسال با بریس های فلزی روی دندان یا با ارتودنسی نامرئی Invisalign برای دستیابی به تراز دندانی کامل دیگر جالب نیست. تکنیک های فعلی دندانپزشکی در دسترس همه است و بسته به مشکل زیبایی هر فرد می توان در مدت زمان کوتاهی به یک لبخند کامل دست یافت.

اینها عناصری هستند که هر مجموعه دندان کاملی باید داشته باشد:

رنگ دندان

این اولین چیزی است که وقتی کسی می خندد متوجه می شویم. این بدان معنا نیست که ما باید دندان های بیش از حد سفید را هدف قرار دهیم، بلکه باید رنگ طبیعی دندان ها را در نظر بگیریم. برای انجام این کار، متخصص زیبایی دندان، دندان ها و لثه های فرد را تجزیه و تحلیل می کند تا رنگ مناسب را انتخاب کند. به عنوان مثال، اگر فردی لثه های تیره دارد، رنگ دندان هایش باید روشن تر باشد.

دندان های سفید تنوع بسیار زیادی دارند و متخصص می داند که چگونه مناسب ترین دندان ها را برای هر فرد انتخاب کند. درمان های اصلی برای رسیدن به رنگ کامل دندان ها سفید کردن دندان و روکش دندان است.

اندازه و شکل دندان

دندان های بلند جذاب نیستند و خیلی کوتاه هم نیستند. اگر خیلی نازک یا خیلی ضخیم باشند همین اتفاق می افتد. متخصص می داند که بهترین درمان برای رسیدن به بهترین لبخند برای بیمار کدام است. در این مورد بیشترین استفاده از روکش های پرسلن و کامپوزیت و روکش های پرسلن یا زیرکونیوم است.

هم ترازی دندان ها

موقعیت مناسب دندان ها برای زیبایی خوب دندان ضروری است، زیرا اگر دندان ها به درستی در یک راستا قرار نگیرند، حتی اگر اندازه، شکل و رنگ مناسبی داشته باشند، می توانند لبخند زیبا را از بین ببرند. باید هارمونی خوبی در خط لثه حاصل شود و برای این منظور باید دندان های شلوغ، نامرتب یا کج اصلاح شوند.

ارتودنسی درمانی است که دندان ها را به موقعیت مناسب باز می گرداند و بدون شک موثرترین تکنیک آن است بریس های نامرئی Invisalign زیرا به لطف ترازهای شفاف قابل جابجایی آن بسیار محتاط و مؤثر است.

لثه ها

لثه‌های متورم می‌توانند خط لثه را تغییر داده و لبخند را زشت کنند، زیرا می‌توانند رنگ‌های تیره از خاکستری، زرد یا قهوه‌ای داشته باشند. فرورفتگی‌های لثه‌ای که دندان‌های بیش از حد بلند را نشان می‌دهند، حتی ریشه دندان را آشکار می‌کنند، بر زیبایی دندان نیز تأثیر می‌گذارند. برای رفع این مشکلات از درمان هایی مانند پیوند لثه یا برداشتن لثه استفاده می شود.

چگونه دندان های کامل داشته باشیم

اینها عادت هایی هستند که باید رعایت کنید تا بدون عقده لبخند بزنید و همه دندان ها و لثه های شما را تحسین کنند:

مصرف دخانیات را کاهش دهید

بدون شک دخانیات یکی از عاداتی است که باید آن را ترک کرد یا حداقل آن را کاهش داد، زیرا روی رنگ دندان ها بسیار تاثیر می گذارد و لبخند فرد را زشت می کند.

مصرف شیرینی جات را کاهش دهید

شیرینی ها، آب نبات ها، آب نبات ها و شیرینی های صنعتی برای مینای دندان بسیار مضر هستند و توصیه می شود از آنها سوء استفاده نشود. شکلات کمترین ضرر را برای دندان دارد، البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید

کاهش یا اجتناب از مصرف نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های انرژی‌زای گازدار یا به‌طور کلی هر مایعی که قند زیادی دارد، مانند آب‌میوه، چای یا قهوه ضروری است. مصرف بیش از حد شراب نیز در میان مدت و دراز مدت باعث ایجاد رنگدانه در دندان ها می شود. نوشیدنی هایی که بیشتر به تقویت دندان ها کمک می کنند شیر و آب هستند.

میوه هایی که به دندان کمک می کنند

خوردن توت فرنگی و سیب به از بین بردن لکه های احتمالی ایجاد شده روی دندان و همچنین تمیز کردن آنها کمک می کند. گاز زدن سیب به تمیز کردن طبیعی دندان ها کمک می کند و توت فرنگی نیز دوست دندان های ما است تا سالم و قوی به نظر برسد.

عادات خوب بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن خوب دندان ها، لثه ها و زبان بعد از هر وعده غذایی برای حفظ دندان های کامل ضروری است. اگر در خانه نیستیم، پنیر غذایی است که از دندان‌های ما محافظت می‌کند و اگر نتوانیم آن‌ها را مسواک بزنیم، جویدن آدامس بدون قند می‌تواند به تمیز کردن سطحی کمک کند.

معاینات دوره ای در دندانپزشک

حداقل هر شش ماه یک بار برای معاینه منظم دندانپزشکی مهم است. این بهترین راه برای تشخیص هر ناهنجاری و اصلاح آن قبل از اینکه منجر به بیماری یا بیماری خطرناکی شود، است.

اگر می خواهید دندان های بی نقصی را به نمایش بگذارید، از کلینیک ما وقت بگیرید، ما متخصص زیبایی دندان در مادرید با بهترین امکانات و مدرن ترین تکنیک ها هستیم. ما منتظر شما خواهیم بود!

مطلب چگونه دندان های بی نقص داشته باشیم اولین بار در کلینیک دندانپزشکی González Baquero منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *