گزارش سلامت هوانوردی چیست، چگونه آن را دریافت کنیم؟


گزارش سلامت هوانوردی چیست، چگونه آن را دریافت کنیم؟

اگر به دنبال شروع یک حرفه حرفه ای در هوانوردی یا پرواز به عنوان یک سرگرمی هستید، یکی از اولین توقف های شما این است.گزارش سلامت هوانوردی‘ اراده. این گزارش شایستگی پرواز خلبانان و سایر پرسنل حمل و نقل هوایی در هوانوردی غیرنظامی و نظامی را مستند می کند. با این حال، بسیاری از مردم دقیقاً نمی دانند چگونه این گزارش را دریافت کنند و این روند چگونه کار می کند.

آنچه شما باید قبل از پرداختن به جزئیات فرآیند بدانید؛ برای به دست آوردن این مدرک، رعایت استانداردهای بهداشتی خاصی و انجام معاینات پزشکی منظم ضروری است. دریافت گزارش پزشکی هوانوردی گام مهمی برای اطمینان از ایمنی خود و ایمنی عمومی ترافیک هوایی است.

گزارش پزشکی کامل در محدوده؛ توسط مؤسسات دارای مرجع بازرسی بهداشت هوانوردی انجام می شود. معاینات دوره ای سلامت هوا پس از اولین معاینه سلامت هوانوردی پرسنل هوانوردی و پرواز و داوطلبان هوانوردی انجام می شود. خدمات ارائه شده در این زمینه ساختار گسترده ای دارد و شامل موضوعاتی مانند:

  1. بازرسی خلبان
  2. معاینه خدمه کابین (معاینه استخدام انجام می شود، معاینه دوره ای اعمال نمی شود)
  3. بازرسی کنترلر ترافیک هوایی
  4. بازرسی تکنسین تعمیر و نگهداری هواپیما
  5. آزمون کارشناسی ارشد بار (استخدام و 2 سال)
  6. آزمون دیسپچر (در هنگام پذیرش و 1 در سال)
  7. آزمون گواهینامه رانندگی پیش بند (1 در 3 سال در استخدام)
  8. بازرسی راننده مناطق پت
  9. معاینه بهداشتی و گزارش برای مسافران هوایی (بیماران یا عمل شده و غیره)

از این حیث می توان خدمات جامع را در چارچوب معاینه پزشکی هوانوردی گنجاند.

مراحل بازرسی گزارش سلامت هوانوردی

مراحل بازرسی گزارش سلامت هوانوردی شامل فرآیندهای مختلفی است. این موارد به طور کلی به شرح زیر است؛

  • معاینات آزمایشگاهی،
  • رادیولوژی، الکتروکاردیوگرافی (ECG)،
  • معاینه گوش حلق و بینی،
  • تست عملکرد ریوی،
  • میدان بصری،
  • معاینه چشم،
  • معاینه روانپزشکی،
  • معاینه مغز و اعصاب و معاینه داخلی.

معاینات آزمایشگاهی

آزمایش کامل ادرار با گرفتن نمونه ادرار انجام می شود. علاوه بر این نمونه خون گرفته شده و شمارش کامل خون، ته نشینی، قند خون ناشتا، اوره، اسید اوریک، SGOT، SGPT، کلسترول، تری گلیسیرید، کنترل کلسترول HDL انجام می شود.

رادیولوژی

با اشعه ایکس قفسه سینه که در رادیولوژی گرفته می شود، کنترل هایی مانند ساختار قفسه سینه، هوادهی ریه، اندازه قلب، عفونت قبلی یا قبلی ریه انجام می شود.

الکتروکاردیوگرافی (ECG)

ضربان قلب و بی نظمی ریتم قلب با انجام الکتروکاردیوگرافی بررسی می شود. علاوه بر آن، کبررسی کنید که آیا رگ های آلپاین مسدود شده اند یا خیر هنوز ارائه می شود.

تست شنوایی

در تست شنوایی یا شنوایی سنجی حداقل آستانه شنوایی خلبان در فرکانس های مختلف بررسی می شود. علاوه بر این، میزان درک و تشخیص گفتار مشخص می شود.

معاینه گوش حلق بینی

در معاینه گوش و حلق و بینی، ارزیابی پرده گوش، ارزیابی شنوایی و وجود مشکلاتی که می تواند باعث انسداد بینی شود و از درک گفتار جلوگیری کند، ارزیابی می شود.

تست عملکرد ریوی

در طول معاینه سلامت هوانوردی، آزمایش عملکرد ریوی نیز می تواند اعمال شود. در طول این آزمایش، مواردی مانند ظرفیت تنفس، حجم هوای بازدمی و محدودیت جریان هوا بررسی می شود.

میدان بصری

تست میدان دیداری را می توان به دو صورت مرکزی و محیطی انجام داد. بررسی می شود که آیا از دست دادن و باریک شدن بینایی وجود دارد یا خیر.

معاینه چشم

معاینه چشم نیز در طول بررسی گزارش سلامت هوانوردی انجام می شود. در این بین ارزیابی هایی مانند حدت بینایی، ارزیابی بخش های قدامی و خلفی چشم، بینایی رنگ، حس عمقی، فشار چشم، میدان بینایی و ارزیابی آنژیوگرافی ارائه می شود.

معاینه روانپزشکی

معاینه روانپزشکی می تواند تحت عناوین مختلفی انجام شود. روان پریشی یکی از آنهاست. اینها به ویژه اگر اختلالات شخصیتی شدید باشد که باعث اعمال آشکارا انجام شده می شود، دیده می شود. جدای از این، ناهنجاری های روانی و روان رنجوری، اعتیاد به الکل، مصرف یا سوء مصرف داروهای روانگردان یا سایر مواد با یا بدون اعتیاد، هر گونه بیماری یا ناتوانی روانپزشکی حاد یا مزمن، مادرزادی یا اکتسابی که ممکن است استفاده ایمن از امتیازات متقاضی برای معاینه پزشکی را مختل کند. ، اغتشاش نباید رخ دهد

معاینه مغز و اعصاب

معاینه مغز و اعصاب یکی از آزمایشاتی است که در طی معاینه گزارش پزشکی هوانوردی انجام می شود. با این معاینه کاربردهایی مانند قدرت عضلانی، کنترل های حسی، تست های هماهنگی تعادل، کنترل رفلکس، تست های اختلال راه رفتن و کنترل عصب سر انجام می شود.

معاینه داخلی

معاینه داخلی آخرین مرحله برای ارزیابی نتایج تجزیه و تحلیل است، رادیوگرافی قفسه سینه، نوار قلب، تست عملکرد تنفسی قبلا گرفته شده و نتایج تجزیه و تحلیل داده شده جمع آوری می شود، آماده سازی برای معاینه داخلی انجام می شود.

هدف از انجام بازرسی ها مشاهده این است که آیا سلامت مسافرانی که باید همیشه سالم باشند و کسانی که در ماموریت هایی که نیاز به ایمنی پرواز دارند، محافظت می شود یا خیر.

برای گزارش سلامت هوانوردی نیز هنگام مراجعه به معاینه همراه داشتن 3 قطعه عکس الزامی است. او باید در جریان خون گیری گرسنه باشد. از این نظر نباید بعد از ساعت 23 شب چیزی خورد. مجوزهای نوع ATPL و CPL مجوزهای کلاس 1 هستند. مدت اعتبار این گواهینامه ها برای خلبانان زیر 60 سال که با وسایل نقلیه دو خلبان کار می کنند یک سال است. اما برای افراد بالای 60 سال 6 ماه است.

وقتی به خلبانانی که در هواپیماهای تک سرنشین کار می کنند نگاه می کنیم، مشاهده می شود که برای زیر 440 سال 1 سال و برای بالای 40 سال 6 ماه است. مجوزهای نوع PPL کلاس 2 هستند و مدت اعتبار آنها برای خلبانان زیر 40 سال پنج سال است. همچنین برای خلبانان بین 40 تا 50 سال 2 سال است. 50 سالگی نیز برای خلبانان یک سال است. با این حال، این گزارش گزارش بهداشت اشتغال اینطور نیست. به صورت جامع تر و مفصل تر بحث شده است.

شرایط و فرآیند بهداشتی هوانوردی

گزارش سلامت اولین مرحله از کاربردهای خلبانی است. مدارس هوانوردی نیاز به بهداشت شدید دارند. درخواست می شود در زمان درخواست مشخص شوند. به طور کلی نکاتی که در آزمون برای گرفتن گزارش باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

  1. این که آیا شما یک بیماری ژنتیکی دارید که از خلبان شدن شما جلوگیری می کند
  2. اختلالات مزمن
  3. اسکار غیر خلبانی یا جراحی
  4. عوارض جانبی داروی ضد حرکتی
  5. واجد شرایط بودن روانشناسی

علاوه بر این، معاینه سلامت خلبانی در مراحل مختلف انجام می شود. هنگامی که این موارد بررسی می شوند، موقعیت هایی که به صورت کلی مشاهده می شوند به شرح زیر است:

  1. گزارش ECG
  2. معاینه کلی قلب و عروق
  3. اندازه گیری فشار خون
  4. تشخیص اختلالات هدایت یا ریتم
  5. التهابات سیستم تنفسی، اختلالات، آسم و جراحی ها
  6. اختلالات دستگاه گوارش
  7. کار سیستم متابولیک، دیابت
  8. لوسمی، انعقاد، کم خونی
  9. معاینه کلیه و مجاری ادراری، سنجش
  10. این که آیا بیماری های عفونی وجود دارد

علاوه بر همه اینها، مراحل مختلفی نیز برای دریافت گزارش سلامت هوانوردی وجود دارد. علاوه بر موارد فوق، می توان با بررسی موارد زیر در این زمینه ایده داشت.

  1. بیماری های زنان و زایمان
  2. مشکلاتی در سیستم اسکلتی، ماهیچه ها، تاندون ها که از جریان طبیعی جلوگیری می کند.
  3. بیماری های روانی
  4. مشکلات عصبی
  5. چشم – عدم کوررنگی و بیماری های ارثی. برای گواهینامه کلاس اول هر دو چشم باید حداکثر 1.0 و برای گواهینامه کلاس دوم 0.7 باشد. برای افرادی که تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته‌اند، در صورت ارائه نتایج رضایت‌بخش و داشتن شرایط، می‌توانند جراحی را انجام دهند. برای نزدیک بینی، زیر 5- برای هر چشم، 2 درجه برای آستیگماتیسم و ​​+4 درجه به پایین برای دوربینی طلایی دیده می شود.
  6. عدم وجود بیماری های مزمن در گوش، بینی و گلو. بدون کاهش شنوایی 30 دسی بل یا بیشتر
  7. عدم وجود بیماری های ناتوان کننده پوستی و هستی شناسی

پس از تکمیل این موارد، کمیسیون پزشکی که توسط پزشکان مجاز تهیه می شود، گزارش را تأیید می کند و رسمیت می یابد. اما این موضوعی است که باید دانست از همه جا نمی توان گواهی سلامت گرفت.

همچنین گواهی های بهداشتی وجود دارد که با توجه به مجوز خلبانی که باید دریافت شود متفاوت است. به عنوان مثال، گواهی سلامت LAPL برای مجوز خلبانی هواپیمای سبک و مجوز خلبانی هوانوردی آماتور وجود دارد. اما هوانوردی حوزه ای است که نیاز به توجه بسیار بیشتری دارد. بنابراین همچنین گواهی پزشکی برای گواهینامه رانندگی این شامل رویه های بسیار مهم و جدی تر از

چگونه گزارش سلامت هوانوردی را دریافت کنیم؟

چگونه گزارش پزشکی هوانوردی دریافت کنیم؟ از کسانی که می خواهند وارد این بخش شوند ممکن است با کنجکاوی پرسیده شود که برای دریافت آن چه باید کرد. این از مکان های مشخص شده به عنوان مرکز پزشکی هوانوردی در سراسر ترکیه گرفته شده است.

در این زمینه لازم به ذکر است که شما می خواهید با گرفتن نوبت از بیمارستان های مورد نظر، گزارش سلامت خلبانی را دریافت کنید. پس از آن می توان در مدت زمان کوتاهی اطلاعات لازم را به دست آورد.

منابع:
https://www.flyingmag.com/guides/how-to-get-a-pilot-medical-certificate/

https://worldaviationato.com/fa/class-1-medical-certificate-everrything-you-need-to-know/

 

گزارش سلامت هوانوردی چیست، چگونه آن را دریافت کنیم؟ کتیبه برای اولین بار روی آن ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *