جراحی ایمپلنت چگونه اتفاق می افتد؟


جراحی ایمپلنت چگونه اتفاق می افتد؟

لبخند زیبایی و دهان سالمبه طور قابل توجهی کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. اما اگر دندانی را از دست داده اید، این می تواند برای شما مشکل ساز باشد. اینجاست که جراحی ایمپلنت مطرح می شود. ایمپلنت یک ترمیم دائمی دندان را فراهم می کند که شبیه دندان های طبیعی شما به نظر می رسد.

درمان ایمپلنت را می توان برای بیمارانی که به هر دلیلی یک یا چند دندان از دست داده اند اعمال کرد. با یک عمل جراحی اعمال می شود و تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

در ابتدای کاربرد ابتدا بی حسی موضعی یا عمومی انجام می شود تا بیمار احساس درد نکند. پس از بیهوشی، ناحیه ای که قرار است کاشت شود تمیز می شود و دندان هایی که باید کشیده شوند کشیده می شوند. در جایی که قرار است ایمپلنت گذاشته شود، یک برش کوچک برای نمایان شدن آن ایجاد می شود. از آنجایی که ایمپلنت به عنوان ریشه دندان عمل می کند، دندان با استفاده از مته مخصوص تراشیده می شود. ایمپلنت در حفره مذکور قرار می گیرد و پیچ می شود. پس از پوشاندن ناحیه بریده شده و ایمپلنت، 1 تا 2 بخیه به ناحیه زده می شود.

درمان ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

پس از پوشاندن ایمپلنت در طول درمان ایمپلنت، بین 2 تا 6 ماه انتظار می رود که ایمپلنت قرار داده شده در استخوان فک با استخوان یکپارچه شود. این بازه زمانی برای دندان مصنوعی برای به دست آوردن پایه محکم مهم است.

هنگامی که فرآیند ترمیم استخوان فک کامل شد، می توان یک عمل اضافی برای قرار دادن اباتمنت که تاج به آن می چسبد انجام داد. بیهوشی نیز در طول عمل اعمال می شود. برای اینکه ایمپلنت دیده شود مجددا برش کوچکی روی لثه ایجاد می شود و با چسباندن اباتمنت به ایمپلنت دندان دوباره ایمپلنت با لثه پوشانده می شود. سپس بخیه هایی روی لثه زده می شود.

پس از این روش، یک دوره بهبودی 2 هفته ای دنبال می شود. قدم بعدی در انجام درمان ایمپلنت دندان، مراجعه مجدد به دندانپزشک برای انجام تاج ایمپلنت جدید با بهبود لثه است. در اینجا، قالب دهان بیمار گرفته می شود تا به یک تراز مناسب با دهان برسد. قرار دادن تاج قبل از اینکه استخوان فک به استحکام استفاده از دندان جدید برسد انجام نمی شود.

مدت زمان درمان ایمپلنت چقدر است؟

مدت زمان درمان ایمپلنت یکی از مهم ترین مسائلی است که بیماران قبل از عمل به آن توجه می کنند. پیش بینی مدت زمان درمان دشوار است. روند بیمار،

  1. سلامت دهان، دندان و فک
  2. تعداد دندان هایی که قرار است کاشته شوند
  3. کدام دندان ها تعویض خواهند شد

به عوامل زیادی از جمله بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، درمان ایمپلنت چقدر طول می کشد؟ ممکن است بین 6 تا 9 ماه طول بکشد. با این حال، اگر ایمپلنت دیر قرار داده شود، قبل از درمان نیاز به پیوند استخوان یا تقویت سینوس باشد، ممکن است این روند طولانی شود. مثلا ایمپلنت تک دندان در حالی که درمان ممکن است کوتاهتر طول بکشد، استفاده از بیش از یک دندان بیشتر طول خواهد کشید.

قبل از جراحی ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

درمان ایمپلنت دندان با توجه به بیماران به روش خاصی انجام می شود.. در این زمینه نکاتی وجود دارد که قبل از عمل باید مورد توجه قرار گیرد. ابتدا سابقه پزشکی بیمار بررسی می شود. اطلاعات عمومی سلامت برای درک اینکه آیا فرد برای درمان ایمپلنت مناسب است یا خیر، گرفته می شود. در صورت لزوم توسط دندانپزشک، آنالیز و آزمایشات نیز انجام می شود.

علاوه بر این، معاینه دندانپزشکی نیز قبل از درمان انجام می شود. به منظور تعیین محل و نحوه اعمال ایمپلنت، اندازه گیری دندان و فک انجام می شود. سپس با توجه به اندازه گیری های انجام شده قالب ها آماده می شود. علاوه بر اینها، عکس رادیوگرافی دندان فرد نیز توسط پزشک گرفته می شود.

در نهایت، ایجاد یک برنامه درمانی در هنگام اعمال درمان ایمپلنت دندان باقی می ماند. این به طور خاص برای بیمار، ساختار دندان و نیازهای آن تعیین می شود. با در نظر گرفتن دندان‌های باقی‌مانده، تعداد دندان‌هایی که درمان می‌شوند، وضعیت استخوان فک و موارد دیگر، یک طرح دقیق تهیه می‌شود.

بعد از درمان ایمپلنت دندان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

درمان ایمپلنت دندان جایگزین دندان های از دست رفته می شود و لبخندی طبیعی و سالم دوباره به شما ارائه می دهد. اما برای اطمینان از ماندگاری این لبخند تجدید شده، نکات مهمی وجود دارد که پس از درمان باید به آنها توجه کنید. مراقبت مناسب و ویزیت منظم دندانپزشکی برای بهبود موفقیت آمیز و طول عمر ایمپلنت ضروری است. مواردی که پس از کاشت ایمپلنت باید به آنها توجه کنید به شرح زیر است:

  1. تامپون در دهان باید به مدت 30 دقیقه گاز گرفته شود.
  2. پس از برداشتن تامپون، باید چیزی در جای خود قرار داده شود. قرار دادن چیزهایی مانند پنبه یا دستمال می تواند منجر به خونریزی و عفونت شود.
  3. تف کردن و شستشوی دهان در طول عمل ممنوع است. در صورت تف کردن، خونریزی قطع نمی شود.
  4. سیگار کشیدن در طول هفته بعد از عمل جراحی ممنوع است.
  5. خوردن غذاهای گرم در هفته بعد از عمل ممنوع است. با این حال، برای سرماخوردگی محدودیتی وجود ندارد.
  6. پس از عمل جراحی حداقل 2 ساعت باید برای خوردن و آشامیدن صبر کرد. اگر بعد از ۲ ساعت خواب‌آلودگی ادامه پیدا کرد، باید صبر کرد تا برطرف شود.
  7. هنگام غذا خوردن از قسمت جراحی استفاده نشود.
  8. پس از عمل جراحی، نوشیدن الکل به مدت 48 ساعت ممنوع است.
  9. اگر داروی تجویز شده در دسترس است، باید به طور منظم و طبق دستور مصرف شود.
  10. تا 2 ساعت پس از عمل جراحی نباید دراز کشید.
  11. از اجسام سخت مانند خلال دندان نباید در محل جراحی استفاده شود.

علاوه بر این موارد، پزشک می تواند نکات مختلفی را که پس از درمان ایمپلنت دندان باید به آنها توجه کنید را برای شما توضیح دهد. توجه مردم به همه اینها ضروری است. برای به دست آوردن بهترین نتایج از درمان، باید از سلامت دهان خود محافظت کنید.

انواع ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ایمپلنت تیتانیوم یکی از آنهاست. ریشه های دندان مصنوعی هستند که در صورت از دست دادن دندان به جای دندان از دست رفته فرد قرار می گیرند. از انواع ایمپلنت های ارتوپدی است و پیچ تیتانیوم زیر لثه قرار می گیرد. تیتانیوم زیست سازگار است و به عنوان یک ماده سازگار با بدن پذیرفته شده است. به همین دلیل به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از اینکه این نوع ایمپلنت در زیر لثه قرار گرفت، استخوان به شدت با بافت جوش می‌خورد. بنابراین، مانند یک ریشه دندان طبیعی احساس می شود. علاوه بر این، عملکرد جویدن جامد را فراهم می کند. به راحتی می توان آن را با توجه به اندازه های مختلف ساخت.

کاشت دندان سرامیکی

ایمپلنت های سرامیکی ظاهر زیبایی نزدیک به دندان های طبیعی دارند. بنابراین ترجیح داده می شود. علاوه بر این، می توان آن را به عنوان راه حلی برای آلرژی های فلزی که ممکن است در برخی از بیماران برای کاشت تیتانیوم ایجاد شود، ارائه کرد. به دلیل استفاده از مواد زیست سازگار ساخته شده از سرامیک، واکنشی در بدن ایجاد نمی کند.

این انواع ایمپلنت جدای از پیچ های قرار گرفته در زیر لثه، از اباتمنت ساخته شده از پروتزهای سرامیکی و چینی تشکیل شده است. به دلیل زیبایی نزدیک به دندان های طبیعی، به ویژه در دندان های قدامی استفاده می شود.

ایمپلنت سرامیکی تک تکه

ایمپلنت های دندانی در درون خود به گزینه های مختلفی تقسیم می شوند. کاشت سرامیکی یک تکه یکی از آنهاست. اینها از نظر ساختار ظاهری زیبایی دارند و همانطور که از نام آن می توان حدس زد به صورت یک تکه تولید می شوند. از این حیث فرآیند درمان در مقایسه با انواع دیگر ساختار سریع تری دارد.

جدای از ایجاد تناسب زیبایی شناختی، به تناسب بهتر بافت نسبت به ایمپلنت های تیتانیومی کمک می کند. اغلب به جای ایمپلنت های معمولی ساخته شده از تیتانیوم استفاده می شود. از آنجایی که این ماده زیست سازگار است، بهتر می تواند با دندان های طبیعی مطابقت داشته باشد. با این حال، اگر هنوز می خواهید بدانید که آیا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد یا خیر، “آیا ایمپلنت دندان عوارض جانبی دارد؟شما می توانید نگاهی به محتوای ما با عنوان “.

ایمپلنت سرامیکی تاپ تیتانیوم

ایمپلنت دندان سرامیک تیتانیوم تاپ با اعمال پوشش سرامیکی بر روی ایمپلنت تیتانیوم اعمال می شود. اینها از ویژگی زیست سازگاری تیتانیوم بهره می برند و با استخوان فک سازگار می شوند. علاوه بر این، ظاهر زیبایی را ارائه می دهد. نزدیک ترین نتایج به دندان های طبیعی را می توان به دست آورد.

منابع:
https://www.verywellhealth.com/what-to-expect-during-a-dental-implant-procedure-1059372

https://www.thantakit.com/dental-implant-procedure-explained-step-by-step/

 

جراحی ایمپلنت چگونه اتفاق می افتد؟ کتیبه برای اولین بار روی آن ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *