آنچه باید در مورد سایش دندان بدانید –


سایش دندان یک بیماری شایع است که در اکثر افراد رخ می دهد. فرد می تواند به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزند و نخ دندان بکشد، اما با گذشت زمان ممکن است دندان هایش فرسوده شوند. علیرغم پیشرفت‌های فراوان در فناوری‌های مراقبت از دندان و دهان، سایش دندان یک مشکل شایع دهانی است. مهم نیست که یک فرد چقدر مراقب دندان های خود باشد، باز هم می تواند ساییدگی و پارگی را تجربه کند.

دانستن در مورد ساییدگی دندان می تواند به فرد کمک کند تا اقدامات احتیاطی را در برابر مشکلات سایش انجام دهد. با این حال، ممکن است هنوز سایش رخ دهد. مهم است که بدانید کدام شرایط نشانه عفونت، پوسیدگی یا سایش است.

دندان ها از نظر زیبایی بسیار مهم هستند. به منظور مراقبت از دندان ها و سالم به نظر رسیدن آنها دندانپزشکی پیشگیری این خیلی مهمه. شما همیشه می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید.

سایش دندان چیست؟

از آنجایی که دندان ها دائماً برای جویدن و گاز گرفتن غذا استفاده می شوند، فرسودگی آن ها طبیعی است. تقریباً غیرممکن است که یک فرد از آن اجتناب کند.

  • فرسایش مینای دندان

این شایع ترین نوع مشکلات سایش دندان است. فقط روی سطح دندان که به نام مینای دندان نیز شناخته می شود، رخ می دهد. مینای دندان به طور طبیعی مقاوم ترین مینای دندان است زیرا در سطح کل دندان یافت می شود.

دیدن با چشم غیرمسلح بسیار دشوار است زیرا ساییدگی مینای دندان بسیار کم است. دندانپزشک می تواند متوجه سایش مینای دندان شود. یکی دیگر از نشانه های ساییدگی مینا، بریدگی یا ترک خوردن لبه های دندان است.

  • حرکت دندان ها

اگرچه سایش دندان در واقع به روش های بسیار جزئی رخ می دهد، جابجایی دندان ها قابل مشاهده است. با گذشت زمان، دندان ها به آرامی جابه جا می شوند. دندان ها به سمت جلوی دهان حرکت می کنند و یکدیگر را می فشارند. حرکت دندان ها در افراد مسن رایج است.

جلوگیری از ساییدگی دندان ها دشوار است زیرا نشانه طبیعی پیری است. با این حال، چند راه وجود دارد که افراد می توانند برای جلوگیری از این زودتر تلاش کنند. نجویدن غذاهای خیلی سفت، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه برخی از این اقدامات احتیاطی است.

چگونه از سایش دندان جلوگیری کنیم؟

قبل از انجام درمان، دندانپزشک ممکن است بخواهد در مورد وضعیت بیمار اطلاعات کسب کند. اطلاعات اولیه در مورد بیمار برای درک علل سایش دندان استفاده می شود. برای جلوگیری از سایش دندان، دندانپزشک شما می تواند یک درمان مناسب از جمله مراقبت از دهان را برای شما برنامه ریزی کند. با درمان های مناسب دندان می توان عوامل زمینه ای سایش را از بین برد.

سایش دندان بسته به سن و سابقه بیمار می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. نوع سایش دندان تعیین می کند که چه درمانی انجام شود و چگونه سایش دندان را درمان می کند. روش های درمان نیز ممکن است بسته به محل سایش دندان متفاوت باشد.

مصرف بیش از حد نوشابه می تواند باعث ساییدگی و پارگی شود. همچنین می توانید با مسواک نکردن زیاد دندان های خود و نجویدن اجسام سخت از سایش جلوگیری کنید. همیشه برای دندان های زیبا و سالم از نظر زیبایی صورت دندانپزشکی زیبایی شما می توانید از خدمات ما استفاده کنید. برای هر سوالی می توانید با تیم های متخصص ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه چیزی باعث سایش دندان می شود؟

سایش دندان به از دست دادن ساختار دندان اشاره دارد که می تواند باعث شود دندان های شما کوتاه تر یا کمتر از قبل به نظر برسد. سایش با از بین رفتن پوشش خارجی دندان ها که به مینای دندان معروف است، شروع می شود. مینای دندان سخت ترین ساختار بدن انسان است، اما می تواند به مرور زمان از بین برود.

چه چیزی سایش دندان را افزایش می دهد؟

ساییدگی می تواند در اثر مالش یا خراش دادن دندان ها ایجاد شود. شایع ترین علت سایش، مسواک زدن بیش از حد سخت یا استفاده از مسواک هایی است که به اندازه کافی نرم نیستند. علاوه بر این، مالش دندان نیز می تواند باعث سایش شود. عادت هایی که حتی از آنها بی اطلاع هستید، مانند ساییدن یا فشردن دندان ها، به مرور زمان به دندان های شما آسیب می زند.

ساییدگی دندان چگونه درمان می شود؟

اولین قدم برای درمان سایش دندان مراجعه به دندانپزشک است. یک معاینه ساده دهانی برای تعیین علت سایش کافی است. پس از مشخص شدن علت، درمان برای کاهش ساییدگی دندان ها آغاز می شود. به عنوان مثال، ممکن است به اطلاعاتی در مورد تکنیک های موثر مسواک زدن نیاز داشته باشید. با این حال، می توانید با تغییراتی در رژیم غذایی از سایش دندان خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *