آیا در صورت از دست دادن استخوان فک می توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد؟ –


اگر دندان های از دست رفته یا به شدت آسیب دیده دارید درمان ایمپلنت این می تواند یک انتخاب متحول کننده زندگی باشد. با این حال، هنگام از دست دادن استخوان فک، موارد زیادی برای کاشت ایمپلنت دندان مورد نیاز است.

در درمان ایمپلنت دندان، ریشه ایمپلنت به استخوان فک جوش می خورد. با این حال، اگر سال ها با دندان های از دست رفته زندگی کرده اید، ممکن است استخوان فک شما آسیب دیده باشد. این ممکن است روند درمان ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت های زیادی در درمان ایمپلنت دندان صورت گرفته است. این وضعیت باعث شده است که امروزه افراد مبتلا به از دست دادن فک با برخی از روش ها کاشت شوند، هرچند قبلا امکان کاشت وجود نداشت.

علل از دست دادن استخوان فک؟

از دست دادن استخوان فک می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این دلایل به اختصار به شرح زیر است؛

  • دندان های از دست رفته؛ اگر دندان کشیده شده باشد، استخوان های فک شما دیگر نمی توانند تحریک مورد نیاز خود را دریافت کنند. به عبارت دیگر بدن دیگر نیازی به این استخوان ندارد و به همین دلیل به مرور زمان از بین می رود یا تجزیه می شود. از دست دادن استخوان فک در عرض 18 ماه پس از کشیدن دندان رخ می دهد و می تواند تا پایان عمر ادامه یابد.
  • بیماری های لثه؛ ناراحتی در لثه فقط دندان های شما را خراب نمی کند. این می تواند تمام بافت های شما از جمله استخوان فک را تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل بیماری های شدید و تاخیری لثه، استخوان فک و بافت لثه شما ممکن است شروع به تحلیل رفتن کند.
  • دندان مصنوعی؛ پروتزها روی خط لثه قرار می گیرند اما هیچ تحریکی به استخوان فک زیرین نمی دهند. در نتیجه، استخوان می تواند در طول زمان خراب شود، به خصوص اگر بیشتر دندان های زیرین از بین رفته باشند.

علائم از دست دادن استخوان فک چیست؟

اگرچه از دست دادن استخوان فک معمولاً آشکار است، اما در برخی موارد ممکن است مخفیانه رخ داده باشد. اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنید، مهم است که در مورد علائم از دست دادن استخوان فک یاد بگیرید.

  • دندان های شل یا متحرک؛ اگر دندان های شما به تدریج شروع به لیز خوردن کرده اند، این ممکن است نشانه از دست دادن استخوان فک باشد. این مشکل ممکن است به ویژه در کسانی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند مشهود باشد.
  • احساس ناراحتی هنگام جویدن؛ اگر دندان های شما سالم هستند اما در جویدن به طور معمول مشکل دارند، ممکن است استخوان زیرین آسیب دیده باشد.
  • سردردهای بی دلیل و درد فک؛ سردرد می تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما اگر همراه با درد فک یا صورت باشد، ممکن است نشانه از دست دادن استخوان فک باشد.
  • تحریف خطوط صورت؛ هنگامی که استخوان فک شکسته می شود، ممکن است تغییری در ویژگی های صورت تجربه کنید. به عنوان مثال، افرادی که دچار تحلیل استخوان هستند، نمایه صورتشان به هم ریخته است.

ایمپلنت در از دست دادن استخوان فک چگونه ساخته می شود؟

حتی اگر کاهش قابل توجه استخوان فک دارید، می توانید ایمپلنت دندانی انجام دهید. اگر چه نمی توان ایمپلنت را برای افرادی که قبلا در این شرایط قرار داشتند اعمال کرد، اما اکنون این کار انجام می شود. درمان های پیشرفته، بازسازی استخوان از دست رفته و ایجاد ریشه ای مطمئن برای ایمپلنت های دندانی را ممکن ساخته است.

پیوند استخوان راه حل سنتی برای درمان از دست دادن استخوان در افرادی است که تحت ایمپلنت دندان قرار می گیرند. به دلیل میزان موفقیت بسیار بالا، گزینه ای محبوب باقی مانده است. برخی از انواع پیوند استخوان بیش از 99 درصد موفقیت آمیز هستند. علاوه بر درمان های دندانپزشکی اگر مشکلات دندانی دارید دندانپزشکی زیبایی همیشه می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد خدمات ما با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

از دست دادن استخوان فک چگونه درمان می شود؟

رایج ترین درمان برای از دست دادن استخوان فک، پیوند استخوان است. با این درمان می توان نواحی با ساختار استخوانی ناکافی به دلیل از دست دادن دندان قبلی، مشکلات لثه یا آسیب دیدگی را ترمیم کرد. به این ترتیب می توان فضای کافی برای ریشه های ایمپلنت فراهم کرد.

استخوان فک چه مدت خراب می شود؟

علاوه بر سرعت زوال استخوان، میزان تحلیل استخوان نیز از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است. با این حال، بیشتر تلفات در هجده ماه اول پس از کشیدن دندان رخ می دهد و به تدریج در طول زندگی شما ادامه می یابد.

استخوان فک چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

پس از درمان، ساختار استخوان شما ممکن است ظرف یک یا دو هفته به حالت عادی بازگردد. با این حال، ترمیم کامل پیوند استخوان می تواند بین سه تا نه ماه طول بکشد. برای برخی افراد، این دوره ممکن است طولانی تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *