آیا مسواک زدن زیاد دندان ها را زرد می کند؟ –


مسواک زدن منظم برای سلامت دندان ها و لثه ها حیاتی است. با این حال، مسواک زدن بیش از حد می تواند باعث حساس شدن دندان ها و تحلیل رفتن لثه ها شود. پاسخ به این سوال که آیا مسواک زدن بیش از حد سخت و بیش از حد می تواند دندان ها را زرد کند می تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد.

مسواک زدن بیش از حد می تواند لایه بیرونی دندان شما را فرسایش دهد. لایه از دست رفته مینای دندان ها را آسیب پذیرتر می کند و در این صورت می تواند باعث حساس شدن دندان ها به گرما و سرما شود. مسواک زدن زیاد به بافت حساس لثه نیز آسیب می رساند. این در نهایت می تواند باعث عقب نشینی لثه ها شود و دندان ها را در برابر پوسیدگی آسیب پذیر کند.

با این حال، مسواک زدن بیش از حد به این معنی است که شما بیشتر در معرض فلوراید هستید. اگرچه این مشکل برای بزرگسالان نیست، اما ممکن است برای دندان های کودکان خوب نباشد. استفاده بیش از حد از فلوراید می تواند منجر به مشکلاتی شود که باعث تغییر رنگ یا لکه بر روی دندان ها می شود. ممکن است لکه ها، خطوط یا حفره هایی روی سطح دندان شما ایجاد شود. بنابراین، مسواک زدن بیش از حد می تواند شما را در برابر مشکلات دندان آسیب پذیر کند. برای محافظت از دندان ها دندانپزشکی پیشگیری شما می توانید از خدمات ما استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر

مضرات مسواک زدن زیاد دندان ها چیست؟

مسواک زدن بیش از حد دندان ها؛ این نه تنها به این معنی است که چند بار مسواک می زنید، بلکه به این معنی است که چگونه مسواک می زنید. مسواک زدن بیش از حد می تواند منجر به مشکلات سلامت دهان و دندان شود. همچنین مشکلاتی مانند سایش دندان، حساسیت دندان و تحلیل لثه را به همراه دارد.

مسواک زدن طولانی مدت باعث فرسایش مینای دندان می شود. سایش لکه های زرد یا قهوه ای را به همراه دارد. همچنین سایش دندان می تواند منجر به حساسیت دندان شود. مسواک زدن زیاد نیز می تواند باعث زرد شدن دندان ها و تحلیل رفتن لثه ها شود.

مراقبت صحیح از دندان بسیار مهم است. در این زمینه می توانید با تماس با دندانپزشکان متخصص ما در پلی کلینیک ما اطلاعات کسب کنید. در صورت لزوم درمان خانگی دندانپزشکی شما همچنین می توانید از خدمات ما بهره مند شوید مانند، و می توانید به خدمات دندانپزشکی با کیفیت برسید.

جلوگیری از مسواک زدن زیاد

جلوگیری از مسواک زدن بیش از حد با دانستن روش و زمان مناسب مسواک زدن شروع می شود. در این مورد اقدامات قابل انجام به اختصار به شرح زیر است:

  • از مسواک نرم استفاده کنید.
  • از خمیردندان های غنی از کلسیم و فلوراید استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از غذا مسواک نزنید.
  • از باز کردن بطری ها با دندان و اجتناب از عادت ناخن جویدن خودداری کنید.

چگونه دندان ها را باید مسواک زد؟

هدف از مسواک زدن از بین بردن پلاک هایی است که باعث پوسیدگی می شوند. شما می توانید از تکنیک های خوب مسواک زدن برای از بین بردن پلاک ها استفاده کنید، نه اینکه به سختی و مداوم بشویید. با این تکنیک ها از شر مسواک زدن زیاد خلاص می شوید و دندان هایتان زرد نمی شوند.

مسواک زدن ملایم سطح دندان با حرکات دایره ای بهترین راه برای تمیز کردن سطح و از بین بردن پلاک است. علاوه بر این، مسواک های برقی این حرکات دایره ای را بسیار موثر انجام می دهند. با انجام مراحل زیر می توانید از پرسیدن این سوال که آیا مسواک زدن بیش از حد دندان ها را زرد می کند اجتناب کنید.

  1. از مسواک هایی با موهای نرم استفاده کنید.
  2. برس خود را با زاویه متوسط ​​45 درجه نگه دارید.
  3. با حرکت دایره ای مسواک بزنید، نه حرکت اره ای عقب و جلو.
  4. هنگام مسواک زدن فشار زیادی وارد نکنید.
  5. به این ترتیب زمان مسواک زدن 2 دقیقه کافی است.

مسواک زدن دو تا سه بار در روز ایده آل است. اگر بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید، می توانید از رشد باکتری جلوگیری کنید. اما بهتر است بعد از هر وعده غذایی یک ساعت صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

سوالات متداول

چند بار در روز مسواک بزنم؟

اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که دندان های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. عدم حذف پلاک و ذرات غذا از روی دندان شما می تواند منجر به رشد باکتری و پوسیدگی دندان شود.

مسواک زدن بیش از حد چیست؟

مسواک زدن بیش از حد زمانی اتفاق می افتد که دندان های خود را بیش از حد طولانی، خیلی سخت و نادرست مسواک بزنید. در حالی که بسیاری از افراد در مراقبت از دندان مرتکب این اشتباه می شوند، مهم است که قبل از اینکه خیلی دیر شود از مسواک زدن بیش از حد خودداری کنید.

چگونه دندان هایم را بیش از حد مسواک بزنم؟

مسواک زدن بیش از سه بار در روز به مدت بیش از 2 دقیقه مسواک زدن بیش از حد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *