آیا ایمپلنت دندان عوارضی دارد؟ –


تمام مداخلات پزشکی، از جمله ایمپلنت دندان، عوارض جانبی دارند. اگرچه میزان موفقیت ایمپلنت 90 درصد است، اما ممکن است در برخی از بیماران عوارض و عوارضی ایجاد شود.

اگرچه عوارض جانبی ایمپلنت های دندانی کم است، اما برخی از بیماران ممکن است عوارض جانبی بیشتری را تجربه کنند. اگر به فکر کاشت ایمپلنت هستید، بهتر است از فواید و عوارض احتمالی این درمان مطلع شوید. اگرچه بسیار نادر است، ایمپلنت های دندانی می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

عوارض جانبی موقت ایمپلنت دندان چیست؟

درمان ایمپلنت پس از آن، چند عارضه جانبی ممکن است بلافاصله رخ دهد. با این حال، این عوارض با بهبودی دندان ها و لثه ها از بین می روند. این عوارض در بیشتر افراد دیده می شود. عوارض موقت ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

  • تورم در لثه و دندان که می تواند تا 48 ساعت طول بکشد
  • تورم صورت که می تواند چند روز طول بکشد
  • دردی که می تواند ۲ تا ۳ روز طول بکشد
  • خونریزی جزئی که می تواند تا 24 ساعت طول بکشد

علاوه بر این، برای درد و تورم، می توانید با مشورت با پزشکان ما که در پلی کلینیک Yeşiltepe ما خدمت می کنند، از مسکن استفاده کنید. اگر هر یک از این عوارض جانبی ایمپلنت دندان شدید باشد یا ظرف ۲ تا ۳ روز از بین نرود، ممکن است نشانه التهاب یا مشکل دیگری باشد. در چنین مواردی، مهم است که با دندانپزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی احتمالی ایمپلنت دندان چیست؟

برخی از ناراحتی ها در میان عوارض جانبی ایمپلنت دندان ممکن است بیشتر از سایرین باشد. اگرچه این عوارض در اکثر افراد دیده نمی شود، اما این بدان معنا نیست که شما آنها را نخواهید داشت. اگرچه عوارض جانبی ذکر شده در زیر بسیار نادر است، اما دانستن آنها مفید است.

  • عفونت محل قرارگیری ایمپلنت
  • آسیب به دندان ها، لثه ها یا وریدهای شما،
  • درد در لثه، دندان، لب یا فک،
  • ایمپلنت در فک بالا ممکن است مشکلاتی مانند سینوس داشته باشد.

مهم است که با دندانپزشکان خود صحبت کنید و در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به آنها بگویید تا از اکثر عوارض جانبی جلوگیری شود. زیرا برخی داروها میزان موفقیت ایمپلنت شما را کاهش می دهند. یا عوارض جانبی ایجاد می کند که می تواند مشکلات دیگری ایجاد کند. عوارض جانبی ایمپلنت دندانی زیر بسیار نادر است. با این حال، در صورت بروز، باید بلافاصله با دندانپزشک ما تماس بگیرید.

  • ایمپلنت های نامناسب در چانه شما
  • لثه های قرمز و دردناکی که حتی پس از مدت ها بهبود نمی یابند
  • بو یا طعم بد از ایمپلنت

در برخی موارد، برای تشخیص موقعیت های احتمالی تجزیه و تحلیل های پزشکی ممکن است لازم باشد انجام شود. با این حال، آنها فقط برای افراد مبتلا به بیماری های خاص اعمال می شوند.

مشکلات دیگر در درمان ایمپلنت دندان

علاوه بر عوارض جانبی ایمپلنت دندان، مشکلات دیگری نیز ممکن است رخ دهد، هرچند به ندرت. بدترین اتفاقی که ممکن است با درمان ایمپلنت شما بیفتد شکست درمان است. در چنین حالتی می توان درمان را دوباره امتحان کرد. هر چه دندانپزشکان ما در مورد درمان های دندانپزشکی گذشته شما بیشتر بدانند، کمتر احتمال دارد که این عوارض جانبی را تجربه کنید.

ریشه ایمپلنت باید محکم در دهان شما بماند و به استخوان فک شما بچسبد. وقتی این اتفاق نمی افتد، ایمپلنت ها شل می شوند و مشکلات دیگری ایجاد می شود. علاوه بر این، اعمال فشار بر روی ایمپلنت ممکن است باعث شکستگی ایمپلنت شود. در چنین حالتی، ایمپلنت به طور کامل برداشته می شود و معمولاً ظرف چند ماه می توان یک ایمپلنت جدید را مجدداً قرار داد.

سوالات متداول

عوارض ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

عوارض جانبی معمولاً خفیف هستند و اغلب به سرعت از بین می روند. پزشکان ما ممکن است آنتی بیوتیک یا داروهای ضد درد را برای کاهش این اثرات تجویز کنند. بخیه های خود ناپدید شونده اغلب برای کاهش عوارض جانبی استفاده می شود.

آیا بدن من ایمپلنت را می پذیرد؟

ایمپلنت های مورد استفاده در دندان ها از نسبت بالایی از تیتانیوم تولید می شوند. تیتانیوم یکی از سازگارترین مواد برای بدن انسان است.

عوارض جانبی رایج درمان ایمپلنت چیست؟

تورم لثه و صورت، درد یا خونریزی احتمالی در محل کاشت از شایع ترین عوارض جانبی است. در واقع، این عوارض معمولا در عرض 1-2 روز از بین می روند. برای کاهش عوارض جانبی، پزشکان ما می توانند داروهای مسکن تجویز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *