آیا می توانید با بریس چای بنوشید؟


درمان بریساین یک نوع درمانی است که امروزه به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش درمانی می توان تغییرات متعددی در ساختار دندان ها و فک افراد ایجاد کرد. می توانیم آنها را به صورت زیر فهرست کنیم:

  • رفع بی نظمی روی دندان ها و مفاصل فک
  • رفع شلوغی دندان
  • اصلاح فاصله بین دندان ها
  • ایجاد طرح لبخند موثرتر
  • استفاده از درمان های مختلف دندانپزشکی

درمان دندان بریس برای این و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می شود. این نوع درمان با بریس های فلزی متصل به دسته هایی به نام براکت های قرار داده شده روی دندان انجام می شود. این سیم ها دائماً مقدار مشخصی نیرو وارد می کنند و از قرار گرفتن دندان ها در موقعیت مورد نیاز اطمینان حاصل می شود. مدت زمان استفاده در کاربرد بریس ها به طور کلی طولانی است و قدرت استفاده شده روی دندان ها در این کاربرد در بازه های زمانی مشخصی تغییر می کند.

هنگام استفاده از بریس نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. مهم ترین آنها مسئله خوردن و آشامیدن است. این واقعیت که مصرف چای در کشور ما بسیار شدید است باعث می شود افرادی که از بریس استفاده می کنند این سوال را مطرح کنند که آیا چای بنوشند یا نه. اگرچه چای فواید متعددی برای بدن انسان دارد، اما در هنگام استفاده از بریس ها می تواند مضر باشد. البته باید توجه داشت که این مضرات عموماً پس از مصرف زیاد چای رخ می دهد. به عبارت دیگر، مصرف چای در حد معمولی باعث ایجاد مشکل بیش از حد برای شما نخواهد شد.

برای پاسخ روشن به این سوال، می‌توان گفت که می‌توانید در زمانی که بریس دارید، چای بنوشید. با این حال باید بلافاصله پس از این مصرف دندان های خود را مسواک بزنید و از زردی ناشی از چای جلوگیری کنید. در حالی که به این موضوع توجه می کنید، نوشیدن چای هیچ ضرری به شما نمی رساند. با این حال، وضعیت برای کسانی که به عنوان یک استثنا از این وضعیت نشان داده شده اند، یکسان نیست.

اگر حساسیت دندانی دارید، ممکن است به دلیل دمای بالای این چای، آسیب به دندان‌های شما وارد شود. اگرچه این مشکل مستقیماً مربوط به بریس ها نیست، اما این وضعیتی که در دندان های شما رخ می دهد می تواند کل دندان و ساختار فک شما را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل، حفظ میزان مصرف چای در حداقل مقدار برای شما بسیار دقیق تر خواهد بود. با این میزان مصرف زمان شما برای داشتن دندان های سفید و صاف کوتاه می شود. اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری در مورد موضوع کسب کنید، درمان بریس ازمیر می توانید با

درمان بریس چه کاری انجام می دهد؟

شلوغی و اختلالات مختلف روی دندان ها عموماً به دلیل اختلالات آناتومیکی و باریک شدن ساختار فک ایجاد می شود. اگر ساختار فک فرد باریک باشد، دندان هایی که در این ساختار فک قرار نمی گیرند کج به نظر می رسند. علاوه بر این، بیماری های مختلف استخوانی و دندانی منجر به آبسه خواب، مشکلات بینی و مشکلات آدنوئید می شود و باعث کج شدن دندان ها می شود. درمان‌های بریس‌های کاربردی تضمین می‌کنند که این مشکلات برطرف شده و دندان‌ها با رشد مناسب آن‌طور که باید وجود داشته باشند. افرادی که می خواهند لبخند زیبایی داشته باشند نیز اغلب از این نوع درمان استفاده می کنند.

درمان بریس چه زمانی باید شروع شود؟

از مردم پرسیده می شود که چه زمانی بریس را اعمال کنند. این نوع درمان که محدوده سنی خاصی ندارد، عموماً در زمان رشد کودکان یعنی بین 12 تا 13 سالگی اعمال می شود. با این حال، مشخص است که درمان های دندانپزشکی با براکت برای بزرگسالان نیز اعمال می شود. با این حال، از آنجا که ساختار دندان توسعه یافته تر است، این درمان ها در بزرگسالان با شدت بیشتری انجام می شود و زمان بیشتری طول می کشد تا دندان ها جدید شوند.

درمان بریس چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان بریس ممکن است با توجه به شرایط و موقعیت های خاص متفاوت باشد. این شکل از درمان که در برخی زمان کوتاهی به طول می انجامد، در برخی دیگر در مدت زمان طولانی تری گسترش می یابد. عوامل مؤثر بر این دوره را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • ساختار فک و دندان فرد
  • وضعیت سلامت عمومی فرد
  • وضعیت اختلالات در ساختار دندان یا فک
  • پاسخ فرد به درمان
  • به بیمار اجازه می دهد تا هماهنگ عمل کند
  • نوع مورد استفاده برای درمان

درمان‌های بریس‌هایی که در این زمینه ارزیابی می‌شوند، معمولاً بین 1 تا 3 سال شکل می‌گیرند. با این حال، بسته به شرایط برخی از بیماران، این فرآیند ممکن است در مدت زمان بسیار طولانی تری گسترش یابد. با این حال، مشخص شده است که حتی اگر بریس ها برداشته شوند، از یک وسیله پشتیبانی به نام نگهدارنده به مدت 6 ماه استفاده می شود. دندانپزشک شما را در طول این روند درمانی بررسی می کند و تمام مداخلات لازم را برای شما اعمال می کند. به این ترتیب کوتاه شدن دوره های زمانی نیز حاصل می شود.

هنگام استفاده از بریس چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

استفاده از بریس نوعی درمان است که نیاز به توجه زیادی به مراقبت از دهان دارد. غذایی که در طول روز می خورید می تواند در دهان شما جمع شود و وضعیتی منفی در اطراف سیم ایجاد کند. به همین دلیل باید هر روز به طور منظم از دندان های خود مراقبت کنید و بهداشت دهان و دندان خود را مختل نکنید.

توصیه می شود به محض خوردن غذا در طول روز مسواک بزنید. در این مرحله لازم است مواد غذایی گیر کرده در دندان تمیز شوند. برای تمیز کردن بهتر، می توانید از دهانشویه های حاوی فلوراید استفاده کنید. علاوه بر این، مسواک ها و برس های مخصوص طراحی شده با سختی نرم نیز برای شما بسیار بهتر خواهند بود.

در حین انجام درمان بریس‌های خود، باید از غذاهای سفت که می‌توانند به این بریس‌ها و دندان‌های شما آسیب بزنند، دوری کنید. به عنوان مثال می توان به یخ، آب نبات های سفت، ذرت بو داده، هویج و سیب اشاره کرد.

قیمت درمان بریس

بریس قیمت درمان ازمیراز اعداد با محدوده قیمت اقتصادی تشکیل شده است. این بریس ها که اخیراً میزان استفاده فزاینده ای دارند، به عنوان ماده ای که از آن تولید می شوند، در سطح کیفی بسیار بالایی تولید می شوند. این روش درمانی که به افراد امکان می دهد لبخندی زیباتر و دندان های صاف داشته باشند، این امکان را دارد که آن را با محدوده قیمت مقرون به صرفه و بدون تحمیل بودجه شما انجام دهند. در این زمینه، شما باید توسط یک پزشک معاینه شوید و اطلاعات دقیقی در مورد درمان، قیمت سیم و سایر مسائل به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *