مراحل درمان کانال ریشه – Smyrna Dent


ریشه دندان شاخه ای از دندانپزشکی است که به تشخیص و درمان بیماران مرتبط با پالپ دندان، کانال های ریشه و بافت های اطراف دندان می پردازد. ریشه دندان که به عنوان درمان ریشه نیز شناخته می شود، هدف آن حفظ دندان های موجود برای مدت طولانی در دهان است. اگر شما نیز نسبت به گرما و سرما واکنش های بسیار حساسی نشان می دهید و در شب روی دندان های خود احساس درد می کنید، درمان ریشه ازمیر می توان با آن درمان کرد

این شکل از درمان یک مرحله ساده دارد. در طول درمان، بافت های زنده متعلق به کانال ریشه برداشته شده و فضای کانال با محلول های خاصی تمیز می شود. این بافت های زنده حذف شده اعصاب و عروق هستند. فضای کانال باز شده با کمک مواد زیست سازگار دوباره با موفقیت بسته می شود.

چرا و چگونه پالپ دندان ملتهب می شود؟

تقریباً همه افراد دارای باکتری هایی هستند که در حفره دهان تجمع می کنند. از طرف دیگر این باکتری ها باعث وجود اسیدها در غذای خورده می شوند. اگر مراقبت های دهان و دندان خود را به درستی انجام ندهید، نمی توانید این اسیدها را حذف کنید و با دیدن حفره های روی مینای دندان می توانید آسیب وارد کنید. اگر پوسیدگی روی مینای دندان در مدت کوتاهی درمان نشود، به سمت لایه عاج در پایین لایه مینا و از آنجا به قسمت پالپ پیش می رود. مدت کوتاهی پس از این پیشرفت، میکروارگانیسم ها به اعصاب و عروق پالپ آسیب می رسانند و باعث التهاب می شوند.

یکی دیگر از شرایطی که باعث التهاب در پالپ می شود، ضربه های پس از ضربه است. این ضربه ها باعث شکسته شدن پیوند عروق و اعصاب و از بین رفتن نشاط دندان می شود.

یکی دیگر از شرایطی که باعث التهاب در پالپ می شود، وجود بیماری های طولانی مدت در اطراف دندان ها است. به همین دلیل افراد باید به مراقبت از دندان خود توجه داشته باشند و به طور مرتب از آنها مراقبت کنند. در غیر این صورت باکتری ها و حفره هایی که روی دندان ایجاد می شود منجر به از دست دادن دندان می شود.

التهاب در پالپ دندان چگونه تشخیص داده می شود؟

التهاب پالپ روی دندان به دلایل زیادی قابل درک است. می توانیم آنها را به صورت زیر فهرست کنیم:

  • حساسیت روی دندان ها هنگام مصرف نوشیدنی ها و غذاهای سرد و گرم.
  • درد هنگام غذا خوردن
  • درد شدید ناگهانی
  • عدم پاسخگویی به مسکن های استفاده شده

این و موقعیت های مشابه نشانه ای از التهاب در پالپ دندان است.

تغییر رنگ روی دندان ها نیز می تواند به عنوان علامت این التهاب ها نشان داده شود. علاوه بر این، اینکه پوسیدگی موجود به پالپ رسیده اما درمان ناموفق است نیز باعث ایجاد درد در هنگام ضربه زدن به دندان می شود. پس از چنین شرایطی می توان از بسیاری از روش های درمانی مانند درمان ریشه، تجدید درمان های قبلی، سفید کردن دندان ها با تیره شدن رنگ و ترمیم دندان های درمان شده استفاده کرد. درمان ریشه ازمیر برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تماس تماس بگیرید.

مراحل درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه فرآیندی است که طی مراحل خاصی پیشرفت می کند. طی این فرآیند باید بیماران به درستی معاینه شوند و درمان به این شکل برنامه ریزی شود. در غیر این صورت، ممکن است یک درمان نادرست کانال ریشه اعمال شود.

برای درمان صحیح کانال ریشه، ابتدا رادیوگرافی و معاینه دقیق داخل دهان لازم است. با معاینات دقیق، دندان آسیب دیده در دهان که نیاز به درمان دارد مشخص می شود. اگر این دندان در حالت زنده باشد، بی حسی موضعی روی دندان اعمال می شود و هدف آن از بین بردن حساسیت بافت های اطراف دندان است. اگر این دندان قبلاً درمان شده باشد و ترمیم هایی وجود داشته باشد، باید از اطراف دندان برداشته شود. سپس پوسیدگی های موجود روی لایه های مینا و عاج تمیز می شود و فضایی برای دسترسی آسان به پالپ باز می شود.

تعیین مدت زمان کار با استفاده از ابزار الکترونیکی و دستگاه های رادیوگرافی انجام می شود. با کمک سیستم های ابزار با اصل کار چرخشی، لایه های عاج آلوده در کانال های ریشه تمیز می شوند و میکروارگانیسم ها از بین می روند.

اگر می خواهید درمان ریشه شما موفقیت آمیز باشد، باید مرحله پلاگ بالایی را به خوبی انجام دهید. در برخی موارد تلفات بیش از حد مواد روی دندان دیده می شود. طی این فرآیند لازم است ماندگاری دندان افزایش یابد و به همین دلیل درمان پس از کوره برای بیماران اعمال می شود.

آیا بعد از درمان ریشه درد وجود خواهد داشت؟

با اتمام درمان ریشه روی دندان، ممکن است چند روز درد احساس شود. این درد معمولاً زمانی رخ می دهد که به دندان فشار وارد شود. این درد که طبق درمان کاملا طبیعی است پس از مدتی خود به خود از بین می رود. با این حال، در طول این فرآیند، فراموش نکنید که دندان های خود را از آسیب های خاص محافظت کنید و از حساسیت به سرما و گرما دوری کنید. در غیر این صورت ممکن است دوباره به دندان آسیب وارد کنید.

مطالعات اندودنتیکس که مطابق با رویه ها انجام می شود با درصد بالایی به موفقیت می رسد. این میزان موفقیت که بیش از 90 درصد است ممکن است در برخی موارد نیاز به تکرار داشته باشد. در چنین مواردی، میزان موفقیت تکراری حدود 70 تا 80 درصد است. شما همچنین می توانید با انجام درمان ریشه دندان در یک آدرس قابل اعتماد از از دست دادن دندان جلوگیری کرده و به دردی که تجربه می کنید پایان دهید. برای کسب اطلاعات در مورد آنها و مشورت با یک متخصص مجرب درمان ریشه ازمیر صحبت کردن را فراموش نکنید

قیمت درمان ریشه ازمیر

قیمت درمان ریشه ازمیرارقام درمانی دارد که با توجه به افراد و بیماری های آنها متفاوت است. این اعداد با توجه به اینکه دندان شما به چه نوع مداخله ای نیاز دارد و دارای چه مشکلاتی است تعیین می شود. این ارقام که با قیمت های اقتصادی درمان ریشه ایجاد شده است، در ازمیر به شما ارائه می شود و هدف آن این است که درمانی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید. علاوه بر این، می توانید قیمت های متفاوتی را برای کودکان و بزرگسالان مشاهده کنید. اگر می خواهید در مورد همه این قیمت ها اطلاعات کسب کنید درمان کانال ریشه باید با پزشک مشورت کنید و با قراری که می گیرید معاینه شوید. این هزینه های قیمتی که می تواند با توجه به سن و موقعیت شما شکل بگیرد، مبالغی است که می توانید بدون اینکه از بودجه خود فراتر برود برآورده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *