انواع روکش دندان چیست؟ – Smyrna Dent


هنگامی که در مورد انواع پوشش خارجی صحبت می شود، اصطلاحات ذکر شده در اینجا در واقع انواع پوشش هستند که بر اساس مواد مورد استفاده نامگذاری شده اند. هر پوشش دندان با نام ماده اعمال شده نامیده می شود. دندان هایی که قرار است روکش شوند در افراد مختلف متفاوت است. اگر قرار است بیش از دو دندان در فرآیند روکش دندان پردازش شود، باید به ماندگاری روکش توجه شود. روش های روکش دندانی که برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود، لبخند زیبایی را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

تکنولوژی روکش دندان امروزه یک فناوری پرکاربرد است. هدف آن از بین بردن تصویر بد ایجاد شده در اثر مشکلاتی مانند شکستگی، ترک یا پوسیدگی در دندان است. به علاوه مشکل زرد شدن دندان ها را می توان با روکش دندان حل کرد. در حین ساخت روکش های دندانی باید توسط دندانپزشکی که در این زمینه خبره است تحقیق و بررسی و انجام شود. زیرا طبیعی بودن پوشش دندان بسیار مهم است. به خصوص در روکش دندان های جلویی ظاهر طبیعی باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود و ظاهر زیبایی به فرد می بخشد.

انواع روکش دندان;

  • روکش دندان چینی با زیرساخت فلزی
  • روکش دندان چینی با زیرساخت زیرکونیوم
  • روکش دندان امپراس سرامیکی کامل
  • روکش دندان لمینت پرسلن
  • روکش کامپوزیت لمینت ونیر

روکش دندان پرسلن یک روش پرکاربرد است. ظاهری طبیعی دارد و کاملا بادوام است. هنگام استفاده از ونیر دندان چینی باید کار ظریفی انجام شود. ناحیه اطراف دندانی که باید درمان شود تراشیده شده و برای روکش آماده می شود. مرحله درخواست ممکن است کمی طول بکشد. به ویژه در بیمارانی که دندان های کج و شکسته دارند، اغلب استفاده می شود.

انواع روکش دندان با توجه به تصمیم مشترک دندانپزشک و بیمار قابل انتخاب است. روکش های دندانی اغلب ترجیح داده می شوند، به خصوص به دلایلی مانند دندان های متناوب یا تغییر رنگ دندان. یکی از انواع پوشش را می توان با توجه به ویژگی های بیولوژیکی و فیزیکی بیمار ترجیح داد. علاوه بر این، هنگام تعیین نوع پوششی که در درمان روکش دندان اعمال می شود، انتظارات زیبایی شناختی بیمار نیز در نظر گرفته می شود.

چرا از روکش دندان استفاده می شود؟

روکش های دندانی را می توان در دندان های از دست رفته استفاده کرد. علاوه بر این، دندان های شکسته، پوسیده یا آسیب دیده با ریشه های دست نخورده را بهبود می بخشد. ظاهر بیمار را با ایمپلنت های دندانی پوشانده و ظاهری زیبایی در دهان ایجاد می کند. در عین حال تضمین می کند که دندان ترک خورده، ساییده یا شکسته به حالت اولیه خود باز می گردد و به روشی سالم استفاده می شود. یکی دیگر از رایج ترین زمینه های استفاده، طراحی لبخند است. روکش دندان روشی بسیار موثر و پرکاربرد برای طراحی لبخند است.

دندان های روکش زیرکون یکی از انواع روکش های مورد استفاده هستند، به خصوص اگر شرایطی وجود داشته باشد که دو یا چند روکش دندان مورد نیاز باشد. این یکی از رایج ترین انواع پوشش برای ارائه ظاهر زیبایی است. زیرا نزدیک ترین روکش به دندان طبیعی است. هیچ گونه کششی در لثه ایجاد نمی کند. استفاده سالم و راحت به اندازه ظاهر بصری در روکش دندان اهمیت دارد. روکش‌های زیرکونیومی یکی از دلایل اولویت هستند زیرا هم نیاز زیبایی و هم ساختار راحت دندان را ارائه می‌کنند. این روکش های دندان دارای گزینه های رنگی هستند. می توانید با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا رنگ مورد نظر خود را روی دندان هایتان بمالد.

برخی از افراد ممکن است تنها یک روکش را در صورت شکستگی یا پوسیدگی دندان ترجیح دهند. اما اکثر مردم برای ایجاد لبخندی متقارن و یکنواخت شش تا هشت روکش را انتخاب می کنند. هشت دندان قدامی فوقانی رایج ترین روکش هایی هستند که استفاده می شود.

بزرگترین مزیت ونیرها بهبود ظاهر دندان هاست. آنها لبخندی روشن تر و یکنواخت تر به شما می دهند. پوشش ها بسته به نوع پوشش انتخابی می توانند بیش از ده سال دوام بیاورند.

روکش دندان چگونه ساخته می شود؟

روکش های دندانی بیشتر از چینی ساخته می شوند و نیاز به کارهای مقدماتی گسترده دارند. ابتدا اندازه گیری های دندانی فرد انجام می شود. سپس مواد پوشش انتخاب می شود. دندان ها به خوبی تمیز می شوند و شکل مناسب برای روکش ایجاد می شود. روکشی که به طور موقت روی دندان قرار می گیرد برای مدتی برای مشاهده سازگاری دندان با قالب استفاده می شود. اگر در این مدت مشکلی تشخیص داده شود، قالب برداشته شده و مشکل درمان می شود.

در صورت عدم وجود مشکل، فرآیندهای روکش دندان تقریباً 3 جلسه طول می کشد. بین هر جلسه باید تقریباً 2-3 روز فاصله باشد. پس از اتمام فرآیند روکش دندان، فرد باید به بهداشت دهان و دندان توجه کند. در استفاده از نخ دندان باید احتیاط کرد و دندان ها را دو بار در روز مسواک زد.

کوچک کردن دندان به نگرانی های دندانی شما و تعداد دندان های درگیر بستگی دارد. هنگامی که چندین دندان درگیر می شوند، دندانپزشک می تواند مدل سازی را ارائه دهد تا به شما نشان دهد ونیرها چگونه به نظر می رسند.

روند بهبودی پس از روکش دندان طولانی نیست. شما می توانید به طور معمول غذا بخورید یا بجوید. گاهی اوقات طبیعی است که دندان ها درست پس از استفاده از روکش، احساس متفاوتی داشته باشند. پس از چند روز غذا خوردن و مسواک زدن معمولی، این تفاوت کاهش می یابد.

برای استفاده طولانی مدت از پوشش ها می توانید به نکاتی توجه کنید.

  • اجسام سفت مانند مداد و یخ را نجوید.
  • هرگز از دندان های خود برای باز کردن بسته ها استفاده نکنید.
  • سعی کنید با دندان های جلویی خود جو نخورید. غذاهای سفت تر را فقط با دندان های عقب بخورید.
  • اگر در شب دندان قروچه یا فشار می دهید، می توانید از صفحه شب برای محافظت از روکش های خود استفاده کنید.
  • اگر در روز دندان قروچه می کنید و فک خود را سفت می کنید، همچنان می توانید در روز از صفحه شب استفاده کنید.

انواع و قیمت روکش های دندانی با توجه به وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و نوع روکش متفاوت است. برای اطلاعات دقیق در مورد قیمت روکش دندان، می توانید معاینات معمول خود را انجام دهید و از سلامت دهان و دندان خود با Smyrna Dent که خدماتی را برای شما ارائه می دهد محافظت کنید. برای تماس با ما برای اطلاعات دقیق کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *