دندان عقل چیست؟ – Smyrna Dent


دندان عقل اینها دندان هایی هستند که در سنین 25-17 سالگی بیرون می آیند یا سعی می کنند بیرون بیایند و در پشت فک قرار دارند. هنگامی که دندان عقل رویش می کند، می تواند باعث درد شدید در اکثر افراد شود. دندان عقل یکی از آخرین دندان های دائمی است که در دهان رویش می کند. در برخی افراد، دندان عقل مانند سایر دندان های آسیاب به هیچ وجه تشکیل نمی شود یا به طور طبیعی رویش می کند و هیچ درد و مشکلی ایجاد نمی کند.

از آنجایی که دندان عقل به طور کلی با ساختار فک سازگار نیست، می تواند باعث درد، آبسه یا ناراحتی شود. نمی تواند به راحتی خارج شود زیرا نمی تواند بیرون بیاید که ممکن است باعث تجمع باکتری در ناحیه شود. دلیل همه این مشکلات این است که چانه نمی تواند فضای کافی پیدا کند. علاوه بر درد شدید، می تواند باعث بدتر شدن ساختار فک یا کج شدن دندان ها شود. به همین دلیل، معاینه شدن توسط دندانپزشک هنگام شروع رویش دندان عقل بسیار مهم است.

چه زمانی دندان عقل بیرون می آید؟

اگرچه نام آن به دندان عقل معروف است، اما لازم نیست فقط در سن 20 سالگی بیرون بیاید. در کل چهار دندان عقل وجود دارد. این دندان ها به طور کلی هستند در محدوده سنی 17 تا 25 سال علاقه. این بدان معنا نیست که هیچ دندان عقلی وجود ندارد که در این محدوده سنی رویش نداشته باشد. در برخی موارد، دندان عقل نهفته باقی می ماند و ممکن است مورد توجه قرار نگیرد زیرا باعث درد نمی شود.

20-dis- چیست؟

دندان عقل اغلب در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست از لثه رشد می کند. در این زمان، 28 دندان بزرگسال دیگر معمولا کامل شده اند. بنابراین، همیشه فضای کافی در دهان برای رشد مناسب دندان عقل وجود ندارد. به این ترتیب دندان عقل نهفته تشکیل می شود.

علائم دندان عقل چیست؟

اگر در ساختار فک گرفتگی وجود نداشته باشد و دندان عقل فضای کافی برای خود پیدا کرده باشد به شکلی سالم رشد می کند و مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر فضای کافی برای دندان عقل در ساختار فک وجود نداشته باشد، ممکن است درد در دندان ها و لثه ها وجود داشته باشد. اما ممکن است مشکلاتی مانند حساسیت لثه، درد در فک و گوش، بوی بد دهان و درد در حین جویدن وجود داشته باشد. دندانپزشک شما همچنین ممکن است کشیدن دندان عقل را به عنوان بخشی از بریس یا سایر درمان های مراقبت از دندان توصیه کند.

همه این علائم ناشی از مشکلات دندان عقل است. بنابراین باید از دندانپزشک وقت گرفت و کنترل های لازم انجام شود.

چه چیزی برای درد 20 دندان مفید است؟

پاسخ به این سوال که درد دندان عقل کجا می آید نیز جای تعجب دارد. دندان عقل نهفته اگر فک بالا در ناحیه گوش و فک پایین نباشد، ممکن است باعث درد زیر چانه و به سمت گردن شود. در واقع، گاهی اوقات ممکن است تورم یا حساسیت در غدد لنفاوی این ناحیه ایجاد شود. در چنین مواقعی فرد حتما باید به دندانپزشک مراجعه کند. با آنتی بیوتیک و مسکن قابل درمان است. با این حال باید برنامه ای برای کشیدن دندان مربوطه تهیه شود.

یکی از بهترین چیزها برای تسکین کوتاه مدت درد دندان عقل، آب نمک گرم است. می توانید یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و سپس هر ساعت یک بار دهان خود را با آب یخ بشویید.

روغن میخک یکی از درمان های طبیعی برای دندان درد است. با نگه داشتن روغن میخک روی یک تکه پنبه در اطراف دندان ها و لثه ها می توانید به طور موقت درد را تسکین دهید.

کشیدن دندان عقل

در برخی موارد ممکن است در حین کشیدن دندان عقل نیاز به عمل جراحی باشد. با این حال، دندان عقل وجود دارد که می توان بدون استفاده از روش های سرن، دندان عقل را کشید. دندان های عقل را می توان مستقیماً با مشاهده تصاویر اشعه ایکس بیرون آورد، اگرچه در زاویه مستقیم بیرون زده اند، اما باعث احتقان در دهان می شوند. بیشتر کشیدن دندان عقل عوارض طولانی مدتی ندارد. با این حال، برداشتن دندان عقل نهفته ممکن است گاهی نیاز به عمل جراحی در بافت لثه داشته باشد.

اگر دندان عقل فضای کافی برای رویش وجود نداشته باشد یا در موقعیت نامناسبی قرار بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. اگر دندانپزشک شما می گوید دندان عقل شما نهفته است، در فک یا زیر لثه شما گیر کرده است.

اگر دندان عقل نهفته در صورت ایجاد کیست در استخوان فک به دلیل وجود دندان درآوردن، استخوان فک و لثه نیز برای انجام اقدامات لازم فراهم می شود. کشیدن دندان عقل به طور کلی با بی حسی موضعی انجام می شود. بسته به اینکه چه تعداد دندان در حین عمل کشیده می شود یا شدت مورد، ممکن است 1 ساعت یا بیشتر طول بکشد. احساس درد در ناحیه تحت درمان پس از کشیدن دندان طبیعی است.

اگر دندان عقل کشیده نشود چه اتفاقی می افتد؟

دندان عقل برداشته نشده باید نظارت شود زیرا احتمال بروز مشکلات بعداً هنوز وجود دارد. با افزایش سن، افراد در معرض خطر بیشتری برای مشکلات سلامتی از جمله مشکلات دندان عقل هستند. حتما از نخ دندان دور دندان عقل خود استفاده کنید و مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید. ویزیت منظم دندانپزشکی به دندانپزشک شما اجازه می دهد تا دندان عقل و سلامت کلی دندان شما را ارزیابی کند.

نکاتی که بعد از کشیدن دندان عقل باید در نظر گرفت

پس از کشیدن دندان عقل باید داروهای تجویز شده توسط پزشک به طور مرتب مصرف شود. ممکن است پزشک به شما توصیه کند که در 24 ساعت اول کمپرس یخ انجام دهید. نکته دیگری که پس از کشیدن دندان عقل باید به آن توجه کرد این است که در هفته اول از مصرف غذاهای اسیدی، گرم و تلخ خودداری شود. هنگام مسواک زدن دندان های خود پس از 24 ساعت اول، باید به آرامی در نزدیکی زخم جراحی مسواک بزنید.

شما می توانید برای تمام سوالات خود در مورد کشیدن دندان عقل و گرفتن وقت ملاقات با Smyrna Dent تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *