اگر ریشه دندان شکسته باقی بماند چه اتفاقی می افتد؟


اگر ریشه دندان شکسته باقی بماند چه اتفاقی می افتد؟

دندان های ما درخشان ترین ستاره های لبخند ما هستند. اما متأسفانه گاهی اوقات ممکن است در اثر تصادف غیرمنتظره شکسته شود. بنابراین، اگر ریشه دندان شکسته باقی بماند چه اتفاقی می افتد؟ اگر ریشه دندان در دهان باقی بماند، می تواند منجر به عوارض جدی شود. مانند عفونت، درد مزمن و حتی آسیب به استخوان فک.

با مراقبت های دندانپزشکی حرفه ای، از بین بردن این خطر بسیار آسان است. مثلاً اگر دندان شکسته یکی از دندان های جلو باشد; دندانپزشکی زیبایی شما می توانید ظاهری طبیعی داشته باشید

ریشه های باقی مانده دندان کاملاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل، شکستگی ریشه دندان یک بیماری است که باید درمان شود. شکستگی های غیرمنتظره دندان اغلب در نتیجه حفره های نامشخص در دهان یا گاز گرفتن غذای سفت رخ می دهد. درمان برای ترمیم دندان است.

دندانپزشکان متخصص برای ترمیم و پرکردن دندان شکسته دندان ها را درمان می کنند. با هدف حمایت از مینای دندان ساخته شده و از نظر زیبایی ظاهری مناسب است.

در حالی که ریشه دندان شکسته در حال درمان است، برنامه ریزی خاصی با توجه به بیمار انجام می شود. بنابراین، مدت زمان ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.

چگونه می توانید از دندان های خود در معرض خطر شکستگی محافظت کنید؟

اگرچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که دندان‌ها هرگز نمی‌شکنند، اما برخی موقعیت‌ها می‌توانند منجر به شکستگی شوند. بنابراین، این موضوع مهمی است که بدانیم به چه چیزهایی باید توجه کنیم. علل شایع شکستگی دندان به شرح زیر است:

  1. شکستگی های ناشی از ضربه یا ضربه های دیگر
  2. گاز گرفتن چیزی مانند یخ یا غذای سفت
  3. استفاده از دندان ها برای ابزارهایی مانند پاره کردن برچسب روی لباس و نگه داشتن اشیا در صورت پر شدن دست
  4. یافتن پوسیدگی های درمان نشده که باعث ضعیف شدن دندان می شود
  5. ضربه ای به صورت یا دهان
  6. فشردن یا ساییدن دندان ها
  7. داشتن آمالگام بزرگ و قدیمی که از مینای بقیه دندان ها پشتیبانی نمی کند
  8. گاز گرفتن قسمت پشتیبانی نشده به دلیل کبودی

همه این مسائل را می توان به عنوان پاسخی به این سوال که چرا دندان ها می شکنند، داد. مردم باید خیلی مراقب همه اینها باشند و با دقت رفتار کنند. بنابراین، اگر ریشه دندان در دهان باقی بماند، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر ریشه دندان در دهان بماند چه اتفاقی می افتد؟

باقی ماندن ریشه دندان در دهان می تواند باعث عفونت پس از برداشتن کامل دندان شود. اگر ریشه در دهان باقی بماند، ریشه دندان باقی مانده در دهان روی لثه تاثیر می گذارد. این می تواند منجر به زوال استخوان و بیماری لثه شود. تعدادی از مشکلات ممکن است برای ترمیم دندان یا برای درمان بیشتر رخ دهد.

علاوه بر این، ممکن است باعث زمان بیشتری برای مداخلات جراحی شود که در دوره های زمانی بعدی قابل انجام است. در این راستا باید توسط دندانپزشک کنترل و در صورت لزوم از آن خارج شود. علاوه بر این، برای درمان درد یا عفونت ناشی از باقی مانده ریشه دندان باید به دندانپزشک مراجعه کند.

مداخله صحیح در زمان شکستن دندان

مواردی وجود دارد که افراد باید در هنگام شکستگی دندان بدانند و به آنها توجه کنند. اگر دندان شما شکسته است، باید بدون مداخله با آب گرم غرغره کنید و در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

اگر دندان در اثر شرایطی مانند ضربه شکسته شود، می توان از کمپرس خارجی یخ برای جلوگیری از تورم آن ناحیه استفاده کرد. با این حال، باید در اسرع وقت با دندانپزشک متخصص تماس بگیرید.

در برخی موارد، ممکن است برای محافظت از سلامت دندان خود به حمایت تخصصی نیاز داشته باشید. “مراقبت روزانه از دندان و دهان چگونه باید انجام شود؟شما می توانید با مرور محتوای ما با عنوان “دکتر توصیه شده” اطلاعات کسب کنید.

آیا دندان شکسته قابل ترمیم است؟

افرادی که دندان های شکسته دارند ممکن است بپرسند که آیا می توان دندان هایشان را درمان کرد یا نجات داد. در بیشتر موارد، دندان های شکسته را می توان درمان یا نجات داد. البته نوع درمان با توجه به وضعیت فعلی دندان و وضعیت شکستگی دندان تعیین می شود. برخی از دندان ها را می توان به راحتی با روش های باندینگ یا بستن درمان کرد.

هنگامی که دندان شکسته می شود، دندانپزشک وضعیت دندانی بیمار و وضعیت فعلی دندان را ارزیابی می کند و روش درمانی مناسب را تعیین می کند. اگر دندان غیر قابل ترمیم باشد، درمان پروتز دندان روش های درمانی مانند

کشیدن ریشه باقیمانده دندان

در کشیدن دندان در طول درمان شکستگی ریشه دندان دو روش مختلف وجود دارد. یکی از آنها درمان ریشه و دومی روش جراحی است. اگر دندان به طور کامل برداشته شود اما ریشه باقی بماند یا بقایای ریشه باعث عفونت شود، می توان این روش را انجام داد.

کشیدن ریشه باقیمانده یک روش جراحی دهان است و معمولاً توسط دندانپزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود. این روش ممکن است برای برداشتن دندان از باقی مانده‌های ریشه، تمیز کردن حفره آلوئولی و درمان عفونت ضروری باشد.

کشیدن ریشه باقیمانده ممکن است فرآیندی دشوارتر و زمان‌برتر از برداشتن کامل دندان باشد. با این حال، از درمان موفقیت آمیز عفونت و درمان های بعدی پشتیبانی می کند. به طور کلی درمان با انجام مراحل زیر انجام می شود:

  1. بیهوشی – بی حسی موضعی برای انجام عمل روی بیمار اعمال می شود
  2. شکستگی – ریشه دندان شکسته شده توسط دندانپزشک شکسته شده است
  3. حذف – ابزارهایی برای حذف قسمت هایی که باید از ریشه شکسته جدا شوند استفاده می شود
  4. تمیز کردن – حفره آلوئول به خوبی تمیز می شود تا خطر عفونت کاهش یابد
  5. بسته بندی – حفره آلوئولی برای جلوگیری از عفونت مجدد بسته بندی شده است
  6. بهبودی – فضای آلوئولی در حال بهبود است و بافت استخوانی بازسازی می شود.

مراحل باقی مانده کشیدن ریشه دندان ممکن است با توجه به تجربه دندانپزشک، وضعیت ریشه دندان و سلامت عمومی خطا متفاوت باشد.

چگونه ریشه دندان شکسته را درمان کنیم؟

برای درمان ریشه دندان شکسته می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. درمان ریشه یکی از آنهاست. ساختار پالپ دندان ها که در اثر باکتری ها عفونی شده اند به مرور زمان می میرد و ساختار مرده به سرعت از بین می رود. ریشه ها با روش درمان ریشه تمیز می شوند. با استفاده از پرکننده پلاستیکی با دقت پر می شود. به این ترتیب دندان ها دوباره به ظاهر زیبایی می رسند.

اگر قسمت زیادی از دندان به دلایل مختلف شکسته شود، می توان تاج را روی ناحیه شکسته قرار داد. به این ترتیب می توان آن را به حالت سابق برگرداند. اگر ریشه دندان شکسته خیلی عمیق نباشد، بدون نیاز به مداخله جراحی می توان درمان را انجام داد. با این حال، اگر ریشه خیلی عمیق باشد، ممکن است مداخله جراحی ضروری باشد.

اگر ریشه در اثر شکستگی دندان در داخل باقی بماند، در صورتی که بتوان دندان را به حالت اولیه بازگرداند، می توان با مداخلات زیبایی دندان را نجات داد. درمان ریشه همچنین می تواند از آسیب دیدن دندان های دیگر جلوگیری کند. با این حال، اگر دندان دیگر قادر به پاسخگویی به هیچ یک از این روش های درمانی نباشد، قسمت پالپ تقریباً به طور کامل از بین می رود یا اگر ریشه خیلی عمیق باشد، می توان آن را کشید.

درمان دندان شکستگی پشت

دانستن محل شکستگی دندان در طول فرآیند درمان دندان شکسته بسیار مهم است. زیرا روش های درمانی ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد. اگر به دلیل ضربه، ضربه یا ضربه شکسته نشده باشد، به احتمال زیاد ضعیف شدن بافت های دندانی به دلیل پوسیدگی های قبلی دندان شکسته است.

مشخص می شود که دندان شکسته کجا و چقدر شکسته است و سپس روند درمانی مناسب بر این اساس آغاز می شود. در حالی که می توان از پر کردن برای شکستگی های کوچک استفاده کرد، درمان ریشه می تواند در شکستگی های بزرگ انجام شود.

درمان شکستگی دندان جلو

در حالی که درمان دندان شکسته انجام می شود، درمان دندان قدامی را می توان با روش های مختلفی تکمیل کرد. بسته به اندازه شکستگی، ممکن است نیاز به پوشش، پر کردن یا درمان ریشه باشد. پس از معاینه، دندانپزشک اطلاعات کلی را در اختیار شما قرار می دهد. از آنجایی که دندان های جلویی در برابر ضربه بازتر هستند، احتمال شکستگی آن ها بیشتر است.

علاوه بر این، حفره هایی که ممکن است ایجاد شوند، دندان ها را ضعیف می کنند. در نتیجه احتمال شکستگی را نیز افزایش می دهد. برای جلوگیری از چنین شرایطی باید به بهداشت دهان و دندان اهمیت داده شود و دندانپزشک در فواصل منظم معاینه شود. صرف نظر از محل شکستگی دندان قدامی یا خلفی، علت شکستگی بسیار مهم است. اگر شکستگی به دلیل ضربه، ضربه یا تصادف رخ داده باشد، می توان از ترمیم استفاده کرد.

با این حال، اگر غذای سفت گاز گرفته شود یا بافت دندان ضعیف شده باشد، پوسیدگی های موجود در دندان شکسته نیز باید درمان شود. اگر کبودی عمیق وجود داشته باشد یا اگر خط شکستگی عمیق باشد، درمان ریشه نیز ممکن است مورد نیاز باشد. در عین حال، در صورت وجود شکستگی های بزرگ، پر کردن به تنهایی ممکن است کافی نباشد. در این راستا ممکن است نیاز به انجام روکش دندان باشد.

منابع

https://www.authoritydental.org/tooth-broken-off-at-gum-line-no-pain

https://www.myidealdental.com/blog/what-happens-when-you-leave-a-cracked-tooth-untreated/

 

اگر ریشه دندان شکسته باقی بماند چه اتفاقی می افتد؟ کتیبه برای اولین بار روی آن ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *