هر چند وقت یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنید


هر چند وقت یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنید

سلامت دهان و دندان در زندگی انسان بسیار مهم است. بنابراین باید در فواصل زمانی معین بررسی شود. این به شناسایی یک مشکل از قبل کمک می کند تا بتوان آن را قبل از رشد آسان تر حل کرد. به طور کلی توصیه می شود معاینات دندانپزشکی در فواصل زمانی 3 تا 6 ماهه انجام شود.

لبخند شما بازتابی از شخصیت شماست. با دندان های سفید و سالم می توانید آزادانه بخندید.

درخشش اعتماد به نفس شما و لبخند شما که رمز یک زندگی سالم است اولویت ماست. ما به عنوان پلی کلینیک Yeşiltepe با تیم متخصص و تجهیزات بهداشتی دندانپزشکی پیشرفته در خدمت شما هستیم. طیف گسترده ای از خدمات ما که راه حل هایی را برای تمام سنین ارائه می دهد، از سلامت عمومی دندان گرفته تا دندانپزشکی زیبایی، از ایمپلنتولوژی تا ارتودنسی را شامل می شود.

ما با درمان های قبل و بعد از عمل، تمام جنبه های سلامت دندان شما را بررسی می کنیم و یک روند درمانی راحت و ایمن را به شما ارائه می دهیم. نگرانی های خود را در مورد سلامت دندان ها کنار بگذارید و لبخند خود را با ما دوباره کشف کنید. ما در پلی کلینیک Yeşiltepe منتظر شما هستیم تا بهترین راه حل را برای شما ارائه دهیم و با لبخند زندگی را بیشتر دوست داشته باشید.

ممکن است بتوان از حفره هایی که ممکن است در دندان ها قبل از بروز درد ایجاد شود، با استفاده از پرکردگی های محافظ ساده، قبل از رسیدن به روش های درمانی پیشرفته مانند درمان ریشه یا کشیدن کانال، محافظت کرد. بدون محدود شدن به این، تشخیص بیماری های لثه در مراحل اولیه اهمیت زیادی دارد.

اگر می خواهید ساختار دندان و لثه سالمی داشته باشید توصیه می شود هر 6 ماه یکبار کنترل را انجام دهید. این همچنین به یافتن راه حل در زمان کوتاه تری کمک می کند. این نه تنها برای بزرگسالان بلکه در مورد کودکان نیز صدق می کند. برای کودکان، معاینات دندانپزشکی باید به طور منظم انجام شود. بنابراین می توان دندان های سالم تر و محکم تری داشت. درمان مشکلات دندان و لثه قبل از رسیدن به سطوح جدی از نظر یک روند درمانی راحت نیز مهم است.

لبخند هالیوود را دریافت کنید!

رویای هر کسی است که لبخند بزند، درست مانند ستاره های هالی وود که میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده اند. طرح لبخند هالیوودینقش موثری در ایجاد لبخندی زیباتر و صمیمانه‌تر در فرد دارد.

شرایطی که نشان دهنده مراجعه به دندانپزشک است چیست؟

سلامت دهان و دندان فقط مربوط به دندان ها و ناحیه دهان نیست. بر سلامت سیستمیک تأثیر می گذارد. به همین دلیل شرایط مختلفی وجود دارد که کنترل دندانپزشکی توصیه می شود. دندان درد یکی از آنهاست. بسیاری از بیماران به دلیل درد به دندانپزشک مراجعه می کنند. با این حال، علت درد ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین استاندارد نیست:

  1. پوسیدگی دندان
  2. سایش دندان
  3. بیماری های لثه
  4. دندان های نهفته
  5. آبسه های دندانی
  6. سینوزیت
  7. بیماری های بافت نرم

علاوه بر همه اینها، دلایل مختلفی می تواند باعث دندان درد شود. در صورت وجود دندان درد، کنترل دندانپزشکی باید در اسرع وقت انجام شود. پس از اینکه دندانپزشک شما کنترل را انجام داد، می تواند علت درد را درک کند و سپس درمان مناسب را انجام دهد.

اگر به سلامت دندان های خود اهمیت می دهید، دندانپزشکی پیشگیری شما می توانید با لبخند رویایی خود محافظت کنید

شکستگی دندان

شکستگی دندان یکی دیگر از دلایلی است که نیاز به کنترل دندان دارد. این امر در گروه های سنی مختلف و در همه جنسیت ها به خصوص در کودکان مشاهده می شود.

اگر فکر می کنید به دلیل ضربه یا هر دلیل دیگری دچار شکستگی دندان شده اید، توصیه می شود در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. بیشتر اوقات، شکستگی ها می تواند در اثر ضربه ایجاد شود. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد. در صورت شکستگی دندان ناشی از هر گونه ضربه، دندانپزشک باید در اسرع وقت برای دندان شکسته یا جابجا شده به دندانپزشک مراجعه کند.

مهم است که دندان شکسته یا جابجا شده یا قسمتی از آن را مرطوب نگه دارید تا زمانی که دندانپزشک آن را برای کنترل تحویل دهد. در این راستا می توان شیر را با نگهداری آن در بزاق یا سرم مصرف کرد. دندانپزشک پس از انجام کنترل های لازم روش درمانی مناسب را تعیین می کند.

با این حال، شکستگی یا آسیب دندان اولیه در کودکان بسیار متفاوت از بزرگسالان است. میکروب های دندان دائمی در زیر دندان های شیری قرار دارند. در این راستا در صورت جابجایی یا شکستگی دندان در اثر ترومای دندانی، به دلیل میکروب های دندان دائمی، روش های مختلفی اعمال می شود.

آسیب های لب و گونه

آسیب های لب و گونه نیز از جمله شرایطی هستند که نیاز به کنترل دندان دارند. در چنین مواقعی باید محل آسیب دیده را با آب گرم کاملا شست و در صورت خونریزی با استفاده از گاز فشار وارد کرد. سپس در مدت زمان کوتاهی می توان به دندانپزشک مراجعه کرد. در صورت وجود، می توان از کمپرس سرد نیز استفاده کرد.

خونریزی بعد از کشیدن دندان

خونریزی پس از کشیدن دندان نیز ممکن است به کنترل دندان نیاز داشته باشد. مشاهده خونریزی خفیف پس از کشیدن دندان طبیعی است، اما در مواردی که خونریزی به صورت نشتی که بیش از 4 تا 5 ساعت طول می کشد متوقف نمی شود، باید با استفاده از گاز، فشار خوبی به ناحیه کشیدن دندان وارد کرد. پس باید در مدت زمان کوتاهی به دندانپزشک مراجعه کنید.

شرایط جراحی ارتودنسی

شرایط جراحی ارتودنسی از جمله شرایطی است که نیاز به کنترل دندان دارد. اگر سیم های شما شکسته شده است، یعنی براکت ها، سیم های شل یا سیم های بیرون زده، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. در چنین شرایطی، دندانپزشک به شما می گوید که چه کاری انجام دهید. باید در اسرع وقت وقت بگیرید.

دندان یا مواد خارجی که بین دندان ها گیر کرده است

همچنین در مواردی مانند دندان ها یا مواد خارجی که بین دندان ها گیر کرده اند، کنترل دندانپزشک لازم است. در چنین مواقعی اگر نخ دندان یا خلال دندان نتیجه نداد، لازم است زیاد با آن ناحیه برخورد نکنید. زیرا لثه ها تحریک می شوند که می تواند منجر به نتایج بدتری شود. اگر جسم شناسایی شده برای مدت طولانی در ناحیه باقی بماند، می تواند باعث ایجاد شرایط دردسرساز از نظر دندان و لثه شود.

آبسه های دندانی

آبسه دندان موقعیتی نیست که بتوان آن را ساده تلقی کرد. در این زمینه حتی در صورت وجود چنین مشکلاتی باید دندانپزشک چک شود.

آبسه‌هایی که در دندان‌ها ایجاد می‌شوند می‌توانند به دلیل محیط اطراف دندان‌ها و همچنین به دلیل پوسیدگی دندان ایجاد شوند. در صورت بروز آبسه، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. پزشک شما با درک علت پس از معاینه و عکس برداری با اشعه ایکس در مدت زمان کوتاهی قادر به شروع درمان مناسب خواهد بود.

خونریزی خود به خودی دندان

خونریزی خودبخودی لثه چیزی نیست که بتوان آن را ساده انگاشت. در این راستا چکاپ دندان باید در این گونه موارد در اسرع وقت انجام شود. این می تواند ناشی از جرم یا پلاک دندان باشد. همچنین می تواند ناشی از برخی بیماری های سیستمیک باشد.

در این راستا حتی در صورت وجود خونریزی خود به خود، لازم است در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

سلامت دهان و دندان تنها بر دهان شما تأثیر نمی گذارد. همچنین برای بسیاری از اندام های داخلی شما حیاتی است. چگونه باکتری های دهان شما به ریه های شما آسیب می رساند با بررسی مقاله ما با عنوان می توانید اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع داشته باشید.

چرا بهداشت دهان و دندان مهم است؟

بهداشت دهان و دندان از نظر گفتار و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. در مشکلاتی که در دهان که ورودی دستگاه گوارش است، فرد

  1. سلامت لثه
  2. سلامت عمومی به دلیل تغذیه
  3. سخن، گفتار
  4. تصویر
  5. بر مسائلی مانند تمرکز بر کار و وضعیت کاری تأثیر می گذارد.

جدای از آماده سازی دندان ها برای هضم غذا با تجزیه غذا، از نظر تکمیل گفتار و ظاهر نیز مهم است. این توابع به طور کلی به شرح زیر است:

  1. زیبایی شناسی – دهان و دندان ها بر زیبایی صورت تاثیر می گذارند. به خصوص دندان های جلو هم هنگام صحبت کردن و هم در خندیدن در پیش زمینه هستند. از این نظر، از دست دادن دندان می تواند باعث ایجاد احساس بد اجتماعی و روانی در فرد شود.
  2. گفتار – صداهایی که از دهان خارج می شوند توسط دندان ها و بافت های اطراف شکل می گیرند و به حروف، هجاها و کلمات تبدیل می شوند. مشکلات و بی دندانی که به دلایل مختلف در دندان ها و بافت های اطراف ایجاد می شود می تواند باعث اختلالات صدا و گفتار شود.
  3. جویدن: هضم غذا در هنگام بریدن، پاره کردن، جویدن و آسیاب کردن غذا از دهان شروع می شود. غذاهایی که به اندازه کافی جویده شده و به اندازه لازم آورده شده اند، راحت تر هضم می شوند. در مواردی که دندان‌ها به دلایل مختلف نتوانند عملکرد مذکور را انجام دهند یا ناکافی باشند، بیماری‌های دستگاه گوارش مانند اختلالات معده و روده و مشکلات روانی ممکن است رخ دهد.

بهداشت دهان و دندان در این زمینه بسیار مهم است. به خاطر همه این دلایل چک دندانپزشک باید به طور منظم انجام شود. دوره های 3 تا 6 ماهه به طور کلی برای کنترل توصیه می شود. معاینات منظم از نظر سلامت دهان و دندان نیز بسیار مهم است. اقدامات مراقبتی و درمانی با توجه به بیماران به دقت برنامه ریزی و برنامه ریزی می شود.

 

منبع:

https://www.colgate.com/en-us/oral-health/dental-visits/how-often-should-you-go-to-the-dentist

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1116309/

 

اولین بار روی آن نوشته هر چند وقت یکبار باید دندانپزشک را ببینید ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *