بازسازی دندان، حل عیوب دندان


بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند کلینیک دندانپزشکی در مادرید آنها با دندان های بسیار خراب، یا به دلیل برخی تروما یا فرآیندهای پوسیدگی بسیار پیشرفته، می آیند. با این حال، در حال حاضر وجود دارد درمان های بازسازی دندان که به دندان‌ها و دندان‌های آسیاب اجازه می‌دهند به روشی شگفت‌آور بازیابی شوند، زیرا بهترین شاخه‌های دندان‌پزشکی مانند ریشه دندان یا دندان‌پزشکی محافظه‌کارانه را با هم ترکیب می‌کنند و همیشه سعی می‌کنند تا دندان اصلی را حفظ کنند و تا آنجا که ممکن است از نصب دندان‌ها اجتناب کنند. ایمپلنت دندان در مادرید.

دندانپزشکی ترمیمی شامل روش هایی برای جایگزینی یا ترمیم دندان های شکسته یا کشیده شده و همچنین لثه ها یا استخوان های فک است. درمان های مربوط به دندانپزشکی ترمیمی شامل بازسازی استخوان، پروتزهای ثابت روی دندان های اصلی، پروتزهای متحرک جزئی، بازسازی جزئی یا کامل دندان، ایمپلنت های دندانی و … می باشد. هدف نهایی بازگرداندن عملکرد و زیبایی به بیمار است که به دلیل ضربه یا گذشت زمان از دست رفته است.

به طور کلی برای شروع بازسازی دندان باید دندان را ایزوله کرد. این امر با یک ورقه لاستیکی منعطف، که به آن سد دندانی نیز می‌گویند، به دست می‌آید که دندان را از جریان بزاق جدا می‌کند و به چسبندگی بسیار بادوام‌تر و پایدارتری از مواد مورد استفاده برای بازسازی، مانند کامپوزیت، دست می‌یابد.

در بازسازی های کوچک، آماده سازی سطح دندان برای دستیابی به چسبندگی کامل کامپوزیت ضروری است. پس از انجام بازسازی دندان، متخصص اقدام به تنظیم دقیق بایت می‌کند تا دندان‌های بالا و پایین در هنگام جویدن کاملاً قرار بگیرند. بررسی کنید که نخ دندان به خوبی از بین دندان ها عبور کند. برای تکمیل، پولیش نهایی انجام می شود و دستورالعمل های مربوطه به بیمار ارائه می شود.

در مورد بازسازی های پیچیده تر، همان مراحل انجام می شود، اما به استثنای گرفتن تمام پرونده های دندانپزشکی بیمار برای ساخت قطعات سرامیکی لازم. اینها به طور دائم به کامپوزیت می‌چسبند تا بازسازی بادوام و با کیفیتی حاصل شود.

شایع ترین مواردی که بازسازی دندان ضروری است

  • شکستگی تاج: زمانی که قسمتی از تاج از بین می‌رود، لازم است آن را از طریق نوعی بازسازی دندان ترمیم کنید.
  • پوسیدگی بسیار مخرب: اگر پوسیدگی عصب را تحت تأثیر قرار دهد، از اینله یا بازسازی با استفاده از چینی مصنوعی استفاده می شود. اگر عصب تحت تأثیر قرار گرفته باشد، برای جلوگیری از عفونت پالپ و تقویت ریشه با پیچ و مهره، به یک کانال ریشه نیاز است.
  • درمان زیبایی: زمانی که دندان‌ها بسیار فرسوده، نامرتب یا دارای نقص‌های مختلف هستند، می‌توان آن‌ها را با رزین یا پرسلن بازسازی کرد تا شکل، رنگ و بافت اصلی را بازیابی کند.
  • بازسازی کل: در مورد ترومای شدید، یک برنامه درمانی ترمیمی برای بازگرداندن سلامت دهان و دندان، عملکرد و زیبایی در دندان ها و لثه ها ضروری است.

انواع بازسازی دندان

بسته به درجه خراب شدن دندان ها، متخصص از یک یا آن تکنیک استفاده می کند. هر کدام از نظر هزینه و پیچیدگی اجرا متفاوت است. رایج ترین آنها موارد زیر است:

بازسازی دندان با اینله

این تکنیک برای دندان هایی که در لایه های عمقی تحت تاثیر قرار نگرفته اند، فقط به صورت سطحی استفاده می شود، اگرچه ممکن است در سطح قابل توجهی باشد. متخصص خواهد کرد اینله را روی قسمت آسیب دیده دندان قرار دهید و سپس قطعه را با موادی مانند زیرکونیوم یا سرامیک و استفاده از فونداسیون بازسازی می کند. با اینله، زیبایی و عملکرد قطعه با نتایج عالی بازیابی می شود.

بازسازی های کامپوزیت دندان

از این تکنیک برای بازسازی قطعاتی که آسیب های جزئی و به موقع دیده اند استفاده می شود. رایج ترین مورد آن است پر کردن دندان برای درمان پوسیدگی سطحی انجام می شود. کامپوزیت مورد استفاده برای بازسازی قطعات برای جلوگیری از هر نوع عفونت، ناحیه را سفت و مهر و موم می کند.

بازسازی دندان پست و تاج

این پیچیده ترین بازسازی در سطح فنی و همچنین بازسازی است که بالاترین هزینه را برای بیمار می طلبد، البته نه به اندازه کشیدن دندان آسیب دیده و سپس کاشت ایمپلنت دندانی. معمولا زمانی استفاده می شود که پوسیدگی بسیار عمیق باشد و برداشتن یک سطح مهم از دندان ضروری بوده است. برای حفظ آنچه از قطعه اصلی باقی مانده است، لازم است یک سنجاق وارد کنید تا تاج جدیدی که قرار است قرار گیرد قوام بیشتری داشته باشد. زمانی که پوسیدگی به قدری عمیق است که کانال ها را تحت تاثیر قرار داده است و برای بازسازی دندان لازم است آنها را تمیز کرد، این روش در فرآیندهای ریشه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بازسازی دندان با روکش دندان

یکی از درمان های زیبایی که امروزه بیشترین تقاضا را دارد روکش های دندانی که به روشی ساده و اقتصادی لبخند را به هزاران نفر برگرداند. با این حال، روکش ها نه تنها به عنوان یک درمان صرفاً زیبایی شناختی برای از بین بردن لکه های مینای دندان، به عنوان مثال، استفاده می شود، بلکه همچنین برای بازسازی قطعات دندانی آسیب دیده که دچار نوعی ترک یا ضربه شده اند استفاده می شود. برای بازیابی شکل و عملکرد از دست رفته خود.

روش قرار دادن روکش ها شامل آماده سازی قبلی دندان و سپس چسباندن روکش روی سطح قابل مشاهده دندان است. به این ترتیب این قطعه اندازه، شکل و موقعیت دندان اصلی را بازیابی می کند. متخصص بهترین نوع روکش را انتخاب می کند که با نیازهای بازسازی دندان بیمار مطابقت دارد.

ونیرهای کامپوزیت راحت ترین روش برای قرار دادن هستند از آنجایی که آماده سازی قبلی دندان حداقل است و در یک جلسه به مینای دندان می چسبند. این یک راه آسان، سریع و اقتصادی برای بازیابی دندان در سطح عملکردی و زیبایی است.

در مورد روکش های چینی، آنها بیشتر بر ارائه نتایج زیبایی شناسی برجسته تمرکز دارند. و بیمار برای قرار دادن آن نیاز به چندین جلسه دارد. همچنین برای اطمینان از قرارگیری کامل روکش ها، نیاز به آماده سازی کامل دندان با آسیاب دارد.

در کلینیک دندانپزشکی ما متخصص در بازسازی دندان هستیم. با ما تماس بگیرید و به مجرب ترین و با تجربه ترین متخصصان اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *