بعد از گذاشتن بریس چه زمانی دندان ها شروع به صاف شدن می کنند؟


درمان بریس به ویژه در اصلاح دندان های کج استفاده می شود. با این حال، می توان از آن برای رفع اختلالات در ساختار فک نیز استفاده کرد. مدت زمان درمان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. به طور متوسط، درمان بریس می تواند 6-30 ماه طول بکشد. مهم ترین عوامل موثر بر دوره درمان، ساختار دندان و ساختار فک است. سازگاری فک پایین و بالا در این مرحله مهم است و یکی از عوامل موثر بر زمان درمان است. یکی از مهمترین سوالات بیمارانی که شروع به درمان بریس می کنند. چه زمانی دندان ها پس از قرار دادن بریس شروع به بهبود می کنند؟ سوال است

سن فرد، تفاوت در ساختار دندان و فک از عوامل موثر بر زمان درمان هستند. حدود دو تا سه ماه پس از بریس های متصل به سطح دندان، دندان ها شروع به شکل دلخواه می کنند. با این حال، این تغییر ممکن است بلافاصله از بیرون قابل توجه نباشد. در طول فرآیند درمان بریس، دندان ها به تدریج صاف می شوند و زمانی که بریس ها بیرون می آیند، کل هم راستایی دندان ها کاملا در موقعیت مورد نظر قرار می گیرد.

مراحل درمان بریس چیست؟

درمان ارتودنسیهمچنین به عنوان درمان بریس شناخته می شود. نباید آن را فقط به عنوان فرآیند تراز صحیح دندان ها در نظر گرفت. این یک روش درمانی است که با در نظر گرفتن ویژگی های شخصی تصمیم می گیرد که چه زمانی و با کدام ماده در کدام ناحیه مداخله کند. درمان ارتودنسی همیشه یک نوع درمان اجباری نیست. اما برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. اگر شلوغی قابل توجهی در دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌های مجاور دیرتر شود. به همین دلیل درمان ارتودنسی که مشکلات مفصلی را برطرف می کند توصیه می شود. کج بودن دندان ها همچنین می تواند باعث ایجاد اضطراب زیبایی شود. به همین دلیل اصلاح دندان های کج نیز از نظر کسب اعتماد به نفس حائز اهمیت است.

سن توصیه شده برای ارتودنسی قبل از بلوغ است. درمان ارتودنسی اگر از قبل جرم یا پرکردگی در دندان ها وجود داشته باشد، آن ها تمیز می شوند. در طی این فرآیند توجه به بهداشت دهان و دندان ضروری است.

در اولین کنترل برای شروع درمان بریس، ابتدا باید بررسی شود که آیا دندان بیمار برای درمان ارتودنسی مناسب است یا خیر. اگر دندان پوسیده، شکستگی یا شرایطی وجود داشته باشد که نیاز به کشیدن دندان داشته باشد تا برای بریس مناسب باشد، ابتدا این موارد درمان می شوند. سنگ های دندان نیز در این مرحله تمیز می شوند. قبل از قرار دادن بریس ها، دندان ها تمیز و خشک می شوند. براکت ها به دندان های خشک متصل می شوند. فرآیند چسباندن و قرار دادن سیم ها می تواند حدود 20 دقیقه طول بکشد.

زمانی که بریس ها برای اولین بار قرار می گیرند، احساس کشش یا درد در دهان طبیعی است. برای این کار، دندانپزشک شما ممکن است یک روش مراقبت ویژه را توصیه کند. این درد در حدود سه روز کاهش می یابد و از بین می رود. پس از قرار دادن بریس ها، لازم است در فواصل زمانی معین به معاینه رفته و برای انجام تنظیمات، نوبت بگیرید.

شما می توانید دندانپزشک را بر اساس منطقه خود جستجو کنید. به عنوان مثال، با توجه به کلان شهر درمان بریس ازمیر منطقه ای متراکم است. رعایت بهداشت دهان و دندان و پرهیز از انواع خاصی از غذا برای دارندگان بریس مهم است. مسواک زدن ناکافی می تواند باعث آسیب به مینای دندان شود، بنابراین مسواک زدن حداقل سه بار در روز ضروری است. حتی در محل کار یا مدرسه، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که برای مسواک زدن بعد از شام، یک مسواک با موهای نرم همراه داشته باشید.

اجتناب از غذاهای سفت و غذاهای چسبنده در حین درمان بریس بسیار مهم است. زیرا چنین غذاهایی می تواند به براکت ها و براکت ها آسیب برساند. برای جلوگیری از آسیب، مواد غذایی مانند سیب باید تکه تکه شود. توصیه می شود از مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی قند و اسید بالا پرهیز کنید، زیرا این مواد بهداشت دهان و دندان را بسیار دشوارتر می کنند و می توانند به مینای دندان آسیب برسانند.

پس از برداشتن بریس‌ها، باید به طور مرتب برای سلامت دهان و دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. درمان بریس نیز لبخندی زیبا ایجاد می کند. این باعث افزایش اعتماد به نفس فرد و بهبود کیفیت زندگی می شود. او ممکن است به شما توصیه کند که یک تمیز کردن کامل دهان را انجام دهید. یکی از عجیب ترین سوالات بیماران در درمان بریس این است که آیا بریس ها شکل لب را تغییر می دهند؟ بریس ها شکل لب ها را مخدوش نمی کنند. حتی با زیباسازی لبخند و ساختار دهان، حالت لب را بازیابی می کند.

برای به دست آوردن نتیجه موثر در درمان بریس، کاملاً ضروری است که به زمان و برنامه درمانی برنامه ریزی شده توسط متخصص ارتودنسی پایبند باشید. نکته مهم در اینجا این است که درمان به هیچ وجه قطع نشود. بسیار مهم است که معاینات کنترل را قطع نکنید و صبور باشید. زیرا درمان بریس یک فرآیند درمانی طولانی مدت است. مراجعه منظم به کنترل ها به خصوص در بازه زمانی دو تا سه ماهه کاملا ضروری است. روند حرکت تدریجی دندان ها در افراد مختلف و با توجه به ساختار فک متفاوت خواهد بود.

برای درد ناشی از درمان بریس، دندانپزشک ممکن است مسکن‌های تجویزی را توصیه کند. علاوه بر این، استفاده از کمپرس یخ باعث کاهش التهاب در دهان شده و راه را برای تسکین درد هموار می کند. در طول فرآیند درمان بریس، دندانپزشک شما به هر سوالی که در ذهن دارید پاسخ می دهد و به ما کمک می کند تا این روند را به سبک ترین شکل ممکن طی کنیم.

هزینه درمان بریس با توجه به عوامل بسیاری متفاوت است. با این حال، اگر مشکلات دیگری در سلامت دهان و دندان بیمار وجود داشته باشد، ممکن است تغییراتی در قیمت وجود داشته باشد، زیرا ابتدا درمان می شود. بنابراین برای اطلاع از قیمت درمان بریس و درمان بریس ایزمیر می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *