درمان بریس (ارتودنسی) در کودکان چگونه انجام می شود؟


بریس در کودکان موضوع الحاق در برخی موارد با فرآیندهای بسیار دشوار قابل تحقق است. کودکان در این فرآیندها گاهی مشتاق بستن بریس هستند، در حالی که در برخی موارد با آن مخالفت می کنند زیرا تصور می شود ظاهر بدی خواهند داشت. در چنین شرایطی، توصیه به کودک و نشان دادن او به پزشک مفید است. اگر ساختار دندانی با کجی و کج بودن داشته باشد، یکی از بهترین راه ها برای ورود به مراحل درمان خواهد بود.

عواملی که کودکان به بریس نیاز دارند می تواند به دلایل مختلفی ناشی شود. این دلایل عبارتند از کج بودن دندان ها، روی هم قرار گرفتن دندان ها و شلوغی در دهان. علاوه بر این، علل مختلفی در مشکلات ساختار فک در کودکان دیده می شود. اینها کودکانی هستند که شست و دندان های شیری خود را خیلی زودتر از آنچه باید می مکند. با این حال، در این مرحله باید به طور قطع بیان کنیم که مشکلات دندانی و فکی که در بسیاری از موارد تجربه می شود، مشکلات ارثی از خانواده به فرزند است. در این صورت ممکن است مشکلات مشابهی در نسل های آینده ایجاد شود. اگر شما یا فرزندتان اختلال دندان یا فک دارید، باید در اسرع وقت معاینه و سپس شروع درمان را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، متأسفانه باید با ساختار دندان و فک آسیب دیده زندگی کنید.

دندانپزشک اطفال ازمیر، پس از بررسی هایی که انجام داده است، در مدت کوتاهی مشخص می کند که چه نوع مشکلی وجود دارد. با این مشکل شناسایی شده، مشخص خواهد شد که آیا کودک شما باید بریس داشته باشد یا خیر. اگرچه در برخی موارد می‌توان از روش‌های درمانی دیگری نیز استفاده کرد، اما درمان با بریس باید به طور کلی در اختلالات ساختار فک اعمال شود. به همین دلیل باید کودک خود را برای این روند آماده کنید و به او انگیزه دهید.

چه زمانی بریس در کودکان نصب می شود؟

چه زمانی از بریس در کودکان استفاده کنیم موضوع پس از تحقیق و تجربه گسترده پدیدار شد. مناسب ترین سن برای استفاده از بریس برای کودکان بین 11 تا 12 سالگی است. علاوه بر این، محدوده سنی برای شروع را می توان در سطوح پایین تر یافت. به عنوان مثال، در طول فرآیند شکل گیری ساختار دندان و زمانی که دندان های جدید در حال ظهور هستند، ممکن است پزشک بخواهد از بریس استفاده کند. این محدوده سنی 7 و 8 سال است. بریس هایی که در این مواقع قرار می گیرند، امکان احتیاط بسیار زودتر و رویش دندان های زیباتر را فراهم می کنند. پزشک می گوید که چه نوع درمانی در این محدوده سنی اعمال می شود و با کدام جهت روند بسیار دقیق تری تکمیل می شود. پس از این مراحل درمان طی می شود و بریس ها متصل می شوند.

حتی اگر فرزندان شما از محدوده سنی 11 تا 12 سال عبور کنند، درمان بریس می تواند با موفقیت انجام شود. با تصور اینکه در این فرآیندها دیر آمده اید، از درمان فرزندتان غافل نشوید. به یاد داشته باشید که برای بریس ها هیچ وقت دیر نیست. اما این نیز یک واقعیت است که هر چه زودتر درمان شروع شود، نتایج سریعتر به دست می آید. این امر به ویژه برای کودکان بسیار مهم است. استفاده از بریس در سنین رشد، ساختار دندانی زیباتری را در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری ایجاد می‌کند.

کودکان در چه سنی از بریس استفاده می کنند؟ اکنون که پاسخ سوال را یاد گرفتید، می‌توانیم در مورد اختلالاتی که با بریس‌ها می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد، اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم. این اختلالات به شرح زیر است:

  • دندان هایی که کج یا کج به نظر می رسند
  • مشکل در بستن روی چانه
  • در صورتی که ترتیب دندان ها به دلخواه و صحیح نباشد
  • اگر دندان ها دارای ساختاری هستند که روی یکدیگر همپوشانی دارند
  • در حالی که چانه خیلی بیشتر یا عقب تر از آنچه باید باشد
  • اگر نتوان به نسبت تماس مطلوب بین دندان های پایین و بالا دست یافت
  • در صورتی که به دلیل اختلالات دندانی امکان داشتن ظاهری متعادل صورت وجود ندارد

این و علل مشابه را می توان با رعایت اقدامات احتیاطی با بریس درمان کرد. اگر شما هم می‌خواهید فرزندانتان ظاهر دندان‌های زیباتری داشته باشند و به ساختار دندانی محکم‌تری برسند، دندانپزشک اطفال ازمیر می توانید ملاقات کنید این کلینیک تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. با کادر پزشک متخصص می توانید مراحل معاینه را در مدت زمان کوتاهی انجام دهید و بدانید که مراحل درمان و نیازهای فرزندتان چیست.

مزایای درمان بریس در کودکان

دندانپزشکی ازمیر این کلینیک روش های درمانی بسیاری را برای کودکان مبتلا به اختلالات دندانی ارائه می دهد. این روش های درمانی مزایای بسیار خوبی برای کودکان دارند. به خصوص در کودکان با سن رشد، زمانی که این روش درمانی اعمال می شود، ساختار فک کاملی حاصل می شود. به لطف بریس‌های متصل شده، متوجه می‌شوید که هم‌ترازی دندان دقیقاً همانطور که باید باشد و هیچ مشکلی برای بستن دهان وجود ندارد. به این ترتیب از روند تنفس مداوم دهانی جلوگیری می شود.

اختلالات بسته شدن فک از جمله اختلالاتی است که بر رفاه افراد تأثیر می گذارد. کسانی که این اختلالات را دارند نیز در خواب شبانه مشکل زیادی دارند. اما نگران نباشید، فرزندان شما می توانند با درمان های بریس از شر تمام این مشکلات خلاص شوند. دندانپزشکی ازمیر شعبه پس از معاینات، آنچه را که فرزند شما نیاز دارد را یاد می گیرد و مسیرهای درمانی را بر اساس آن برنامه ریزی می کند.

قیمت بریس ها امروزه با قیمت های مقرون به صرفه ایجاد می شود. این قطعات تولید شده به طور خاص مطابق با ساختار فک و دندان افراد طراحی و قرار می گیرند. باید در فواصل زمانی معین و چگونگی تکامل ساختار دندان کودکان بررسی شود. همچنین می توانید با تماس با شعبه ازمیر پزشكی كودكان اطلاعاتی در مورد این روش های درمانی به دست آورید و با بازه های قیمتی آشنا شوید و با توجه به بودجه خود یك روش درمانی را تعیین كنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *