دندان درآوردن چیست؟ چه چیزی باعث دندان درآوردن می شود؟


دندان درد دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد. عوامل زیادی وجود دارد، از چسبیدن باقی مانده غذا به لثه یا عفونت باکتریایی. برخی از دندان دردها ممکن است موقتی باشند، در حالی که برخی دیگر طولانی مدت و ناراحت کننده هستند.

درد دندان می تواند شدت های متفاوتی داشته باشد. زمانی که روی زندگی روزمره فرد تأثیر می گذارد، باید وقت دندانپزشکی بگیرید. دندان درد چیست و روش درمان دندان درد اینکه موضوعات چیست یکی از کنجکاوترین موضوعات است.

علت دندان درد چیست؟

دندان درد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مینای دندان یک بافت سخت است و لایه محافظ دندان را تشکیل می دهد. مینای دندان خودبازسازی نمی شود. عوامل مختلفی می توانند باعث از بین رفتن این لایه محافظ شوند. هنگامی که مینای دندان آسیب می بیند، مایع موجود در کانال ها به دلیل تغییر فشار حساس می شود. نتیجه این حساسیت باعث درد دندان بخصوص در هنگام تغذیه می شود. اقدامات حفاظتی مینای دندان یکی از راه های جلوگیری از گزگز است.

دندان درد می تواند در پاسخ به غذاهای گرم یا سرد، شیرین یا ترش رخ دهد. درد دندان هنگام مسواک زدن یا ضربه های سبک با شدت های مختلف دیده می شود. عوامل زیادی را می توان به عنوان علت این نیش ها ذکر کرد.

باعث دندان درد می شود یکی از سوالاتی است که بیشتر پرسیده می شود. دندان درد ممکن است به دلایلی مانند ضعیف شدن مینای دندان، عفونت لثه یا ریشه های در معرض آن رخ دهد.

با تحلیل لثه، ریشه دندان به سطح نزدیک می شود یا در معرض دید قرار می گیرد. از آنجایی که مینای دندان که به عنوان لایه محافظ شناخته می شود، در سطح ریشه دندان یافت نمی شود، می تواند باعث درد دندان ها به خصوص در سرما شود. با این حال، یکی از مهم ترین علل تحلیل رفتن لثه، تارتار است. بنابراین، به طور منظم تمیز کردن سنگ دندان توصیه شده.

عامل دیگر این است پر كردن اگر در دندان ها گزگز وجود داشته باشد، به عنوان پیر شدن پرکردگی نشان داده می شود. فراوانی مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی و مواد قندی می تواند باعث ایجاد این تغییر شکل در دندان ها شود. به همین دلیل رژیم غذایی سالم و مصرف محدود مواد قندی یکی از راه های پیشگیری از دندان درد است. ایجاد پوسیدگی در دندان‌ها، استفاده از مسواک یا روش‌های اشتباه مسواک زدن از جمله دلایل گزگز است.

دندان درد نشانه چیست؟

دندان درد یکی از رایج ترین مشکلات در زندگی روزمره است. به خصوص در هنگام تغذیه مشکلاتی ایجاد می کند. غذاهای سرد و گرم نیز این مشکل را افزایش می دهند. دندان درد می تواند نشانه ای از پوسیدگی دندان باشد. این نشانه ضعیف شدن مینای دندان یا عفونت در لثه است.

باعث دندان درد می شود برای کسانی که می گویند، یکی از پاسخ های این سوال ممکن است التهاب لثه یا ضربه به دندان باشد. روش های اشتباه و خشن مسواک زدن یا شکستن دندان می تواند باعث دندان درد شود. دندان درد می تواند دائمی یا موقت باشد.

دندان درد چگونه درمان می شود؟

دندانپزشک ابتدا از معاینه و فیلم های اشعه ایکس برای تشخیص مشکل دندان درد ناشی از پرکردگی پیری به نام درد دندان پرکننده استفاده می کند. در صورت وجود عفونت، می توان از آنتی بیوتیک برای این کار استفاده کرد. اگر علت دندان درد پر شدن دندان باشد، پرکردن مجدد شده و درد برطرف می شود.

با این حال، اگر ناله پس از پر کردن تازه ساخته شده شروع شده باشد، طبیعی است که دندان در چند هفته اول حساس شده و درد کند. پر کردن دندان با پوشش زیرکونیوم نیز ممکن است باعث درد یا درد در برخی افراد پس از عمل شود. به همین دلیل پس از درمان روکش دندان، فرد باید به مراقبت های دهان و دندان توجه ویژه ای داشته باشد و به طور مرتب به کنترل ها مراجعه کند.

در درمان دندان درد باید به برنامه اعمال شده توسط دندانپزشک پایبند بود. ابتدا باید علت دندان درد به طور کامل بررسی شود و روش درمانی متناسب با آن ارائه شود. به عنوان مثال، اگر علت دندان درد، فرسایش مینای دندان در اثر ساییدن دندان باشد، می توان روش درمانی متفاوتی را بر این اساس اعمال کرد. اگر دندان درد به دلیل تحلیل لثه رخ دهد، در این صورت می توان با اعمال جراحی جزئی، بافت لثه را به آن ناحیه بازگرداند.

آیا دندان درد خود به خود برطرف می شود؟

دندان درد مداوم باید بررسی شود. زیرا علت گزگز می تواند یک مشکل جدی سلامت دهان و دندان باشد. عوامل ایجاد کننده سوزن سوزن شدن مشخص می شود و با روش درمانی صحیح شمال مشکل سوزن سوزن شدن لثه به سرعت برطرف می شود. صبر کردن برای از بین رفتن دندان درد خود به خود می تواند منجر به اتلاف وقت و مشکلات جدی تری شود. اگر علت دندان درد مشکل مهمی مانند عفونت باشد، در صورت عدم درمان عفونت پیشرفت کرده و درد بیشتری ایجاد می کند.

رژیم غذایی سالم برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. کمبود ویتامین می تواند دندان ها را ضعیف کند و باعث ایجاد مایعات دندانی و پوسیدگی دندان شود. هنگامی که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، با مصرف ویتامین های لازم از افزایش بافت مینای دندان جلوگیری خواهید کرد. به خصوص سبزیجات، غذاهای غنی از فیبر، غذاهایی مانند ماست و شیر حاوی ویتامین های لازم برای مینای دندان هستند. اگر بعد از خوردن غذاهای شیرین دچار دندان درد می شوید، باید میزان قند مصرفی خود را کاهش دهید.

غذاهای اسیدی نیز از جمله غذاهایی هستند که به مینای دندان آسیب می رسانند. برای کمک به حفظ مینای دندان برای مدت طولانی، باید از غذاهای اسیدی اجتناب کنید. به جای مسواک زدن با مسواک های بسیار سفت، می توانید روش مسواک زدن خود را با استفاده از یک برس نرم تغییر دهید. دندانپزشک شما در انتخاب روش مسواک زدن و مسواک مناسب به شما کمک می کند.

با این حال، استفاده از درمان‌های غیرحرفه‌ای سفید کردن دندان در خانه باعث آسیب جدی به مینای دندان می‌شود. درمان های حرفه ای سفید کننده دندان و همچنان بهترین درمان برای جلوگیری از حساسیت است به دندانپزشک ازمیر می توانید مشورت کنید و درخواست دهید.

برای اطلاعات بیشتر و دسترسی به پلی کلینیک دندانپزشکی ازمیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *