پلاک شب چیست؟ – Smyrna Dent


حمایت از پلاک دهان که پلاک شب نامیده می شود یکی از روش هایی است که پزشکان برای درمان مشکلاتی مانند فک فک و دندان قروچه در خواب ترجیح می دهند. در پاسخ به این سوال که پلاک شب چیست، می‌توان گفت که این پلاک‌ها دستگاهی هستند که برای جلوگیری از مشکلاتی مانند خراشیدگی روی دندان‌ها یا لیز خوردن فک طراحی شده‌اند.

به نظر نمی رسد که گاه به گاه دندان قروچه یک مشکل واقعی باشد. با این حال، دندان قروچه طولانی مدت و مداوم (فشرده کردن یا ساییدن) می تواند باعث شکستگی دندان، از بین رفتن مینای دندان و از دست دادن شدید دندان شود. اگرچه علت دقیق انقباض ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که استرس و اضطراب یکی از مهم ترین دلایل آن است. علاوه بر این، عواملی مانند مصرف الکل، سیگار کشیدن، کافئین یا آپنه خواب نیز می توانند باعث فشردن دندان ها شوند. بسیاری از مشکلات دندان قروچه یا فشردن دندان را می توان به راحتی با استفاده از بشقاب شب هنگام خواب درمان کرد.

به خصوص مشکلات دندان قروچه در نتیجه استرسی که در زندگی روزمره با آن مواجه می شود نشان داده می شود. دندان قروچه باعث لیز خوردن فک یا سایش دندان ها می شود. به همین دلیل، محافظ دهانی که مخصوص شما طراحی شده است، با توجه به ساختار فک و دندان شما اعمال می شود. این محافظ های دهان در شب استفاده می شود و از ساییدگی دندان ها به یکدیگر جلوگیری می کند. در شب، پلاک دندان شفاف است. به عنوان یک مانع بین دندان ها عمل می کند. وقتی فک خود را سفت می کنید، به کاهش تنش و حمایت از ماهیچه های فک کمک می کند. بنابراین از درد صورت و فک جلوگیری می شود. در عین حال مینای دندان حفظ می شود.

چرا از بشقاب شب استفاده می شود؟

پس بشقاب شب چه کار می کند؟ دندان قروچه چیزی نیست که بتوان به طور کامل کنترل کرد. با این حال، می توان از آسیب ناشی از دندان قروچه جلوگیری کرد. پلاک شب دندان نوعی محافظ دهان است که می تواند در هنگام خواب استفاده شود تا از دندان ها در برابر اثرات ساییدن محافظت کند. با این حال، درست مانند روتین صبحگاهی بهداشت دهان، مسواک زدن دندان ها قبل از خواب یکی از مهم ترین روش های محافظتی است. قبل از استفاده از بشقاب شب، لازم است با مسواک زدن به رختخواب بروید.

  • افرادی که به دلیل ساییدن و فشردن دندان های خود شروع به سایش کرده اند.
  • افرادی که دندان هایشان به شدت به تغییرات سرد و گرم حساس است،
  • کسانی که مشکلات دندان قروچه دارند، به خصوص زمانی که استرس دارند یا خسته هستند،
  • کسانی که صبح ها از فک یا سردرد شکایت دارند می توانند از بشقاب شب استفاده کنند.

چگونه از بشقاب شب استفاده کنیم؟

اولین چیزی که هنگام استفاده از بشقاب شب باید به آن توجه کرد استفاده منظم است. دندانپزشک شما بهترین محافظ را برای شما انتخاب خواهد کرد. شما باید استفاده از بشقاب شب را برای حداقل چهار تا شش هفته عادت دهید. پس از این مدت، بخشی از برنامه عادی ما خواهد بود و پوشیدن آن آسان تر خواهد بود. دندانپزشک شما اطلاعات لازم را در مورد استفاده از برنامه شبانه ارائه می دهد. دقیق ترین راه برای درک علت اصلی مشکل فشردن، معاینه دندانپزشکی است. پلاک های شبانه به محافظت از دندان های شما در هنگام خواب کمک می کنند.

علاوه بر این، دندانپزشک با یک معاینه خاص به شما پاسخ این سوال را می دهد که چه مدت باید از صفحه شب استفاده شود. مدت زمان استفاده از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای بهره مندی بیشتر از پلاک باید در مدت زمان مشخص شده به طور مداوم از آن استفاده کرد. استفاده از بشقاب شب برنامه ریزی شده است که بیش از 12 ساعت نباشد.

این پلاک باید قبل از رفتن به رختخواب در شب گذاشته شود. اگر در یک روز مشکل فشردن دارید، می توانید از بشقاب در طول روز استفاده کنید. با این حال، نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که در طول دوره استفاده چیزی نخورید یا ننوشید.

چگونه پلاک شب را تمیز کنیم؟

تمیز کردن پلاک شبانه برای افزایش طول عمر محافظ دهان شما ضروری است. برداشتن پلاک شب دندان باید بخشی از مراقبت روزانه دندان شما باشد. هنگام تمیز کردن بشقاب از آب داغ استفاده نکنید. زیرا این پلاستیک می تواند نرم شده و شکل خود را تغییر دهد.

اگر می‌پرسید چگونه پلاک شب را تمیز کنید، یک روش تمیز کردن بسیار ساده وجود دارد. پس از هر بار استفاده باید بشقاب های شب را با آب بشویید. فقط باید از روش تمیز کردن آب برای جلوگیری از خوردگی استفاده شود. همچنین می توانید فقط با آب با یک مسواک نرم مسواک بزنید. باید به راحتی با مسواک زدن ملایم با مسواک نرم در آب سرد یا گرم تمیز شود. بنابراین، تمام باقی مانده های چسبیده به پلاک در هنگام خواب شبانه حذف می شوند. برای جلوگیری از آلودگی متقابل باکتری ها، فقط باید از مسواک استفاده شود که روی پلاک استفاده می شود. برای این کار باید یک مسواک جداگانه تهیه کنید.

باید از مسواک های با موهای سفت خودداری کرد. پس از اتمام مسواک زدن پارچه خشک شب، آب اضافی آن را تکان دهید و بگذارید در محیطی غیر مرطوب خشک شود. خشک شدن کامل آن ممکن است 30 دقیقه طول بکشد. اگر بشقاب شب کاملا خشک شد، می توانید آن را دوباره در جعبه خود قرار دهید.

چه مدت باید از بشقاب شب استفاده کرد؟

اگرچه مدت زمان استفاده از پلاک شبانه در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولاً بین شش ماه تا سه سال طول می کشد. عواملی که می تواند این دوره را تغییر دهد؛

  • شدت دندان قروچه
  • کیفیت و نوع رکورد شبانه شما

آیا بشقاب شب باید تمدید شود؟ در برخی موارد، صفحه شب باید تعویض شود.

  • اگر دیگر متناسب با ساختار فک شما نیست،
  • اگر متوجه شکاف، پارگی یا سوراخ شدید،
  • اگر پلاک شبانه باعث ایجاد زخم در دهان شود،
  • در صورت وجود تغییر رنگ در پلاک شب، می توانید با مراجعه به دندانپزشک خود درخواست تعویض کنید.

علائمی که نشان می دهد دیگر نیازی به استفاده از پلاک شب ندارید، ناپدید شدن دندان قروچه و فک کردن فک شما است. دندانپزشک شما در معاینه دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا دیگر نیازی به اتصالات ندارید. دندان قروچه تاثیر مخربی بر سلامت دهان و دندان دارد. بشقاب های شب مهم ترین دستیار شما برای محافظت از این اثرات مخرب هستند. ممکن است برای چندین ماه یا سال مشکلات دندان قروچه یا فک فک را تجربه کنید، زمانی که زندگی به خصوص استرس زا است. استرس و اضطراب یکی از مهم ترین دلایل این مشکل است.

برای دریافت اطلاعات در مورد تمامی مشکلات و درمان های مربوط به دندان ها و لثه ها می توانید به آدرس https://smyrnadent.com/ortodonti/ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *