روکش دندان بدون کنده کاری امکان پذیر است؟


روکش دندان بدون کنده کاری امکان پذیر است؟

بسیاری از مردم به دنبال درمان خوب هستند روکش دندان در مادرید و آنها دقیقاً انواعی را که می توانند مطابق با نیاز خود پیدا کنند، نمی دانند. حقیقت این است که در موارد خاص، حکاکی دندان برای قرار دادن روکش دندان ضروری نیست.

در این پست قصد داریم به توضیح ویژگی های آن بپردازیم روکش دندان بدون کنده کاری و در چه مواردی معمولا با نتایج عالی استفاده می شوند.

روکش دندان چیست؟

درمان روکش های دندانی به دلیل سهولت در قرارگیری و مزایای خوبی که ارائه می دهد، بیشتر و بیشتر در زیبایی دندان استفاده می شود. به همین دلیل، افراد بیشتری در حال تصمیم گیری در مورد این تکنیک و به طور خاص روکش های دندانی بدون کنده کاری هستند، زیرا بر خلاف درمان روکش سنتی، حداقل تهاجمی است و با حفظ شکل طبیعی دندان قرار می گیرند. علاوه بر این، این یک تکنیک زیبایی دندانی برگشت پذیر است که اصلاً تهاجمی و مهمتر از همه بدون درد نیست.

بزرگترین مزیت ونیرهای دندانی این است که می توانند فضاهای بین دندانی (دیاستم) را ببندند، طول، شکل و همچنین رنگ دندان را (هرچند اندکی) تغییر دهند. علاوه بر این روکش ها روی مینای دندان سیمان می شوند و کاملا سالم می مانند.

برای انجام درمان، متخصص قبلاً دندان های بیمار را معاینه می کند تا ببیند آیا روکش ها راه حلی هستند که با نیازهای زیبایی او مطابقت دارند یا خیر.

روکش دندان در چه مواردی اندیکاسیون دارد؟

این موارد برخی از مواردی است که روکش های دندانی نتایج عالی ارائه می دهند:

  • دندان ها کمی به سمت داخل متمایل شدند.
  • دندان های کوتاه
  • دندان های نامرتب (در این موارد می توانید درمان ارتودنسی قبلی را انتخاب کنید).
  • فضاهای بین دندانی کوچک.
  • دندان‌هایی با ساییدگی جزئی که هنوز بیشتر مینای دندان را حفظ کرده‌اند و رنگ قابل قبولی دارند (در این موارد می‌توان از قبل از سفید کردن دندان استفاده کرد).
  • آنها اجازه می دهند دندان های لکه دار روی سطح توسط شراب، چای، قهوه، تنباکو و غیره سفید شوند.
  • آنها اجازه می دهند تا دندان های شکسته یا شکسته را تعمیر کنند.

ویژگی های روکش دندان بدون کنده کاری

روکش های دندانی بدون کنده کاری دارای ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • آنها ورق های سرامیکی بسیار نازک با ضخامت های 0.2 تا 0.3 میلی متر هستند.
  • آنها کاملاً به مینای دندان می چسبند و کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند.
  • آنها در سرامیک های مختلف مانند لیتیوم دی سیلیکات و سرامیک های فلدسپاتیک تولید می شوند.

مزایای روکش دندان بدون کنده کاری

مزیت اصلی این روکش ها این است که زیبایی بسیار خوبی را ارائه می دهند، زیرا بسیار نازک هستند و کاملا با دندان ترکیب می شوند. همچنین به دلیل کیفیت بالای موادی که با آن ساخته می شوند، ماندگاری بالایی دارند. مزایای مهم دیگر عبارتند از:

  • قطعات موقت مورد نیاز نیست.
  • برای قرار دادن آنها نیازی به بیهوشی نیست.
  • کنده کاری دندان ضروری نیست.
  • به دلیل شفاف بودن، رنگ طبیعی دندان ها را منتقل می کنند.
  • آنها سلامت ساختار دندان را حفظ می کنند.

روکش های دندانی بدون کنده کاری نیز اثرات نامطلوب بر روی دندان ها را که در اثر فرسایش مینای دندان ایجاد می شود، اصلاح می کند. این فرسایش معمولاً به دلیل رژیم غذایی با اسیدهای اضافی، رفلاکس معده یا هر اختلال خوردن دیگری ایجاد می شود. همچنین برای سایش دندان ناشی از روش مسواک زدن نادرست که توانسته است باعث تحلیل لثه شود و در موارد دندان قروچه با سایش ناگهانی سطح دندان ها استفاده می شود.

مزایای روکش دندان بدون کنده کاری

این شرایط را می توان با استفاده از تکنیک محافظه کارانه روکش بدون کنده کاری که به بیمار اجازه می دهد عملکرد و زیبایی که سال ها از دست داده بود را برگرداند. نکته جالب در مورد این تکنیک این است که امکان توانبخشی کامل دندان را با کمترین مداخله فراهم می کند. به این ترتیب از نصب روکش ها یا تاج ها جلوگیری می شود و از ایجاد ناراحتی برای بیمار جلوگیری می شود. علاوه بر این، درمان، بسته به هر مورد، می تواند در یک بار مراجعه به کلینیک انجام شود.

آیا روکش دندان بدون کنده کاری در همه موارد قابل استفاده است؟

اگرچه در اکثر بیماران قابل استفاده است، اما قرار دادن روکش دندان بدون کنده کاری در همه موارد امکان پذیر نیست. متخصص زیبایی دندان باید تصمیم بگیرد که در چه مواردی بهتر است از این یا تکنیک دیگر برای اصلاح مشکل بیمار به مناسب ترین روش استفاده شود.

همانطور که گفتیم مزیت اصلی این روکش ها ضخامت آنهاست به همین دلیل به ویژه بستن فاصله بین دندان ها یا اصلاح زوایای آن برای بهبود لبخند فرد توصیه می شود. با این حال، اگر شکاف یا زاویه خیلی بزرگ باشد، روکش ها ممکن است نتوانند مشکل را به درستی اصلاح کنند.

متخصص باید بر اساس ساختار، مینای دندان و عاج بیمار، ضخامت مناسب را برای ترمیم دندان انتخاب کند. از این رو داشتن یک کلینیک دندانپزشکی مورد اعتماد و متخصصان معتبر و با تجربه لازم برای حل هر مشکلی به راحتی و ایمن اهمیت دارد.

تور کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو ما بهترین متخصصان را داریم و با بهترین برندهای موجود در بازار کار می کنیم. اگر در مورد ونیرهای دندانی سوال یا سوالی دارید، دریغ نکنید یک تاریخ بخواهید با ما. ما همانطور که شایسته شماست در خدمت شما خواهیم بود. ما منتظر شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *