علائم تاج دندان نامناسب: راه حل ها و جایگزین ها


گاهی اوقات، تاج دندان نامناسب می تواند باعث ایجاد یک سری علائم و ناراحتی در بیمار شود که باید در اسرع وقت توسط دندانپزشک معاینه شود.

در این پست قصد داریم رایج ترین مشکلات مربوط به روکش های دندانی و راه حل های مقابله با آن را ببینیم.

مثل همیشه از a کلینیک دندانپزشکی در مادرید معتمد و با سابقه، بهترین توصیه برای رفع هر مشکل دهان و دندان و همچنین پیشگیری از آن است.

علائم یک تاج دندان نامناسب

یک روکش دندان برای بازگرداندن عملکرد یا زیبایی از دست رفته به دلایل مختلف مانند ضربه، بیماری پریودنتال یا هر بیماری دیگر دهان نصب می شود. همچنین برای حفظ یکپارچگی دندان و جلوگیری از هر گونه مشکل در آینده استفاده می شود.

هنگامی که روکش دندان به خوبی قرار نمی گیرد، بیمار ممکن است متوجه شود که غذا در ناحیه لثه باقی مانده است یا نوار تیره ای دارد. اینها علائمی هستند که باید در نظر گرفته شوند زیرا بقایای غذا می تواند به تدریج استخوان را از بین ببرد و در نتیجه دندان و پوششی که روی آن قرار می گیرد از بین می رود.

علائم یک تاج دندان نامناسب

هنگامی که این اتفاق می افتد، لازم است تاج را جایگزین کنید، زیرا مهر و موم ضعیف باعث تجمع باکتری ها و در نتیجه خطر برای ساختارهای دهانی فرد می شود.

همین اتفاق در مورد بریج دندانی متشکل از کلاهک‌های دندانی که تاج‌ها را نگه می‌دارد، اتفاق می‌افتد. اگر روکش ها به خوبی مهر و موم شوند، مشکلات بزرگی ایجاد می کنند و باید در اسرع وقت تعویض شوند.

یک علامت بسیار شایع خونریزی کوچک در ناحیه آسیب دیده در حین مسواک زدن است. همچنین ممکن است خطوط سیاه در پایه تاج ها مشخص شود. هنگامی که اولین علائم مشاهده شد، مراجعه به کلینیک دندانپزشکی ضروری است تا یک متخصص بتواند بیمار را معاینه کند و تشخیص دهد که آیا آب بندی روکش به درستی انجام نشده است تا اقدامات مناسب انجام شود.

چه زمانی قرار دادن روکش دندان ضروری است؟

روکش ها زمانی ضروری هستند که یکپارچگی دندان اصلی در خطر باشد و بخواهیم قطعه ای محکم تر و زیباتر تولید کنیم. این موارد رایج ترین موارد هستند:

  • در دندان های بسیار فرسوده یا تخریب شده توسط برخی بیماری های دهان.
  • برای جلوگیری از شکستگی های احتمالی در دندان های ضعیف.
  • برای ترمیم دندان های دارای نقص شکل یا رنگ.
  • برای انجام ترمیم های پروتز ثابت با پل های تاج فلزی-سرامیکی.
  • برای ترمیم کامل، یک تاج ثابت روی اباتمنت ایمپلنت قرار می گیرد.
  • در دندان هایی که بافت دندانی کمی باقی مانده است به دلیل شکستگی یا به دلیل اینکه چندین بار بازسازی شده است.
  • برای دستیابی به دندان قوی تر پس از کانال ریشه.

مشکلات و راه حل های تاج دندان

اینها رایج ترین مشکلات روکش های دندان پس از نصب هستند:

تاج دندان نامناسب

هنگامی که بیمار متوجه تحرک کمی در تاج شد، باید در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی محل نصب آن مراجعه کند. این معمولاً به این دلیل اتفاق می‌افتد که سیمانی که تاج را روی دندان ثابت می‌کند به مرور زمان خراب می‌شود و باعث ایجاد ترک‌های کوچکی می‌شود که از طریق آن باکتری‌ها نفوذ می‌کنند. این می تواند باعث آسیب به دندان طبیعی و ایجاد حفره یا شکستگی در قطعه شود. راه حل این است که تاج را تمیز کنید و دوباره آن را به درستی سیمان کنید.

حساسیت دندان

پس از کنده کاری معمولاً قطعه ضعیف می شود و بیمار ممکن است متوجه حساسیت به سرما و گرما شود. اگرچه معمولاً گذرا است، اما اگر حساسیت ادامه یابد، ممکن است علت آن این باشد که تاج در وضعیتی بسیار بالا قرار گرفته و هنگام گاز گرفتن باعث ناراحتی شود. در این صورت راه حل این است که انسداد را با مقداری فرز پایین بیاورید. اگر حساسیت از بین نرود، درمان ریشه می‌تواند جایگزینی برای بی‌حسی دندان باشد.

تاج خرد شده

تاج ها معمولاً از چینی ساخته می شوند و ممکن است ضربه ای متحمل شوند و در نتیجه باعث پارگی شوند. برای حل این مشکل، متخصص باید یک پرکننده کامپوزیت در صورت خفیف بودن براده برداری انجام دهد، یا در صورت بزرگتر شدن شکستگی، تاج جدیدی ایجاد کند.

ظاهر خط لثه تیره

همانطور که می دانیم پرسلن سفید است و در زیر تاج فلزی برای تطبیق قطعه با دندان طبیعی وجود دارد. با گذشت زمان، آدامس می تواند عقب نشینی کند و خط سیاه آن فلز را آشکار کند. در این صورت، ضروری است که به متخصصی که تاج را نصب کرده است بروید تا بهترین راه حل برای مشکل را در نظر بگیرید.

این یک چیز معمولی نیست، اما افرادی هستند که می توانند به چینی، رزین یا فلزی که روکش ها دارند حساسیت داشته باشند. به همین دلیل است که معاینات منظم در کلینیک دندانپزشکی مورد اعتماد شما بسیار مهم است. به این ترتیب دندانپزشک قادر خواهد بود هر گونه ناهنجاری در روکش های دندان را اعم از شکستگی های کوچک یا خرابی سیمان تشخیص دهد و وضعیت دندانی که آن را نگه می دارد بررسی کند.

در کلینیک گونزالس باکورو ما از روکش های دندان شما مراقبت می کنیم و هر ناهنجاری را که ممکن است داشته باشید به سرعت حل می کنیم. در صورت هر گونه ناراحتی با ما قرار ملاقات بگذارید، ما آنطور که شایسته شماست به شما کمک خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *