طول عمر دندان با درمان ریشه چقدر است؟


درمان ریشه توسط بسیاری از بیماران به عنوان یک فرآیند بسیار دردناک دیده می شود. به همین دلیل، تاخیر در درمان بسیار رایج است. با این حال، این روزها با پیشرفت تکنولوژی، درمان های ریشه نسبتاً بدون درد و راحت انجام می شود. با وجود این تفکر عمومی در ذهن افراد، درمان ریشه بدون درد کامل می شود. دردی که در طول درمان احساس می شود، عموماً ناشی از عفونت های آن ناحیه است. درمان ریشه برای پایان دادن به درد بیمار با کل درمان است. درمان پس از بیهوش شدن کل دندان و ناحیه فک با سوزن آغاز می شود. تقریباً 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. تأخیر و تأخیر در درمان بیماران در طی این فرآیند باعث افزایش عفونت در آن ناحیه می شود. پس از چنین شرایطی، از دست دادن دندان ها و استخوان ها قابل مشاهده است. افراد نباید درمان ریشه را به تعویق بیندازند و آن را در زمان کوتاهی انجام دهند.

درمان ریشه چیست؟

درمان ریشه ازمیر; این فرآیند برداشتن هسته عفونی یا آسیب موجود روی دندان، تمیز کردن و ضد عفونی کردن دندان، و سپس بستن آن ناحیه با پر کردن است. پالپ که داخل دندان است و درونی ترین آن است را می توان به عنوان یک هسته نرم در نظر گرفت. در پالپ که تا نوک ریشه دندان ها می آید. بافت های همبند، عروق خونی و اعصاب. اگر این دندان در اثر ضربه آسیب ببیند، ترک خورده یا پوسیدگی عمیقی ایجاد شود، باکتری های موجود وارد این پالپ شده و در مدت زمان کوتاهی تکثیر می شوند. در صورت عدم درمان رشد باکتری، بروز عفونت و آبسه در این ناحیه در مدت زمان کوتاهی اجتناب ناپذیر است. این شرایط باعث از دست دادن دندان و مرگ پالپ می شود. تنها درمانی که در این شرایط باید انجام شود استفاده از درمان ریشه روی دندان و ترمیم دندان آسیب دیده است.

درمان ریشه در چه شرایطی انجام می شود؟

حفره های عمیق و کبودی روی استخوان دندان از دلایل استفاده از درمان ریشه است. اگر وضعیت دندان به حدی بد باشد که قابل ترمیم نباشد، قسمت پالپ برداشته شده و دندان محافظت می شود. به این دلایل، بزرگترین مزیت درمان ریشه این است که ساختار استخوانی دندان از بین نمی رود و دندان مرده دوباره به دست می آید.

شرایط موجود و مشکلاتی که نیاز به درمان ریشه دارد به شرح زیر است:

  • تورم در گردن و صورت
  • حساسیت به سرما و گرما
  • درد هنگام گاز گرفتن یا جویدن
  • ایجاد زخم های آکنه مانند روی لثه
  • دندان هایی با ترک
  • تورم روی لثه
  • منعکس کننده درد دندان
  • پوسیدگی دندان با عمق
  • لثه های تیره

درمان ریشه چگونه است؟

درمان ریشه در چهار مرحله روی بیماران اعمال می شود. اینها پاکسازی کامل عفونت و پوسیدگی، دادن شکل مطلوب به کانال دندان، پرکردن کانال های خالی و بازگرداندن دندان به حالت عملکردی با روش های اعمال شده بر روی دندان است. این درمان بسته به شرایط افراد در یک یا دو جلسه به پایان می رسد. روند کلی درمان ریشه به شرح زیر است:

  • پزشک یک عکس اشعه ایکس دقیق می گیرد تا ساختار فعلی دندان و وجود عفونت را ببیند. با این اشعه ایکس وضعیت دندان آموخته می شود و معلوم می شود که آیا نیاز به درمان ریشه وجود دارد یا خیر.
  • در صورت وجود آسیب عمده در پالپ دندان، درمان ریشه انجام می شود.
  • در صورت وجود آبسه روی دندان و ایجاد درد، قبل از درمان باید از بی حسی موضعی برای بیمار استفاده شود.
  • اولین مرحله درمان ریشه، برداشتن دقیق قسمت پالپ دندان است. با برداشتن پالپ، پزشک تعیین می کند که این عمل چقدر طول می کشد.
  • کانال های ریشه تغییر شکل داده و فرآیند تمیز کردن با کمک دستگاه در اندازه های مناسب برای دندان اعمال می شود.
  • درمان ریشه ازمیرمعمولاً در عرض 45 دقیقه تکمیل می شود. پس از انجام اقدامات مورد نظر، دو عکس اشعه ایکس دیگر از دندان گرفته می شود. اگر پزشک فکر می‌کند که درمان با موفقیت انجام شده است، کانال را با یک نوع ماده دائمی پر می‌کنند تا از تأثیر نامطلوب کانال‌ها پس از فرآیند تمیز کردن، از آلودگی جلوگیری شود.
  • پزشکان می توانند قبل از اقدام به پروسه پر کردن دائمی دندان، حدود 4 تا 5 روز منتظر بمانند تا دندان بهبود یابد. در چنین مواردی فضای داخل دندان با کمک پرکردن موقت پر می شود.
  • در نوبت بعدی این پرکردگی موقت بدون درد و بدون درد برداشته می شود و به جای آن پرکردگی دائمی اعمال می شود.

طول عمر دندان با درمان ریشه چقدر است؟

با درمان های امروزی مردم “عمر درمان ریشه چیست؟” سوال شروع شد عمر درمان کانال ریشهطول عمر این دندان است که چه مدت می تواند با درمان دست نخورده باقی بماند. عمر دندان درمان شده با کانال ریشهبه طور کلی دائمی است. در صورت عدم شکستگی یا سایر شرایط آسیب رسان روی دندان فرد، هیچ آسیبی در دندان ساخته شده با درمان ریشه مشاهده نمی شود. علاوه بر این، مهم است که فرآیندهای درمانی به درستی انجام شوند. اگر دندانپزشک درمان ریشه را با کاربرد صحیح انجام داده باشد، نیازی به تکرار درمان ریشه نیست. با استفاده طولانی مدت، اطمینان حاصل می شود که افراد از این درمان بهره وری می گیرند.

قیمت درمان ریشه ازمیربر مبنای اقتصادی ایجاد شده و برای بودجه بسیاری از افراد مناسب است. درمان ریشه ازمیریک کلینیک با بالاترین استانداردها و متخصص ترین پزشکان است. مشکلاتی که روی دندان ها ایجاد می شود را در مدت زمان کوتاهی تشخیص داده و با مناسب ترین روش ها آنها را برطرف می کند. در این میان، مزیت زیادی در قیمت های درخواستی برای درمان وجود دارد. اگر می‌خواهید درمان ریشه‌ای را با درمان با کیفیت و قیمت مناسب انجام دهید، فراموش نکنید که اطلاعات دقیق‌تری را از طریق تماس با دندانپزشکان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *