عقب نشینی لثه: علل و راه حل ها


عقب رفتن لثه

یکی از شایع ترین مشکلات سلامت دهان هستند عقب رفتن لثه و برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده و همچنین بهبود زیبایی دندانی بیمار باید به روشی مناسب درمان شود.

علل عقب رفتن لثه

التهاب لثه و بهداشت ضعیف دندان

این شامل التهاب لثه به دلیل تجمع پلاک باکتریایی بین دندان ها است. این پلاک در نهایت منجر به تشکیل جرم و جرم دندانی می شود که تنها با تمیز کردن حرفه ای دندان ها و لثه قابل برداشتن است. اگر اقدامی انجام نشود، لثه به تدریج ضعیف می شود و ممکن است دچار خونریزی یا تحلیل استخوان و در نتیجه تحلیل رفتن لثه شود. به طور معمول به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان است و 91 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. علامت اصلی آن خونریزی لثه در هنگام مسواک زدن است. در مورد افراد سیگاری معمولا خونریزی ندارند، اما ممکن است به این بیماری نیز مبتلا شوند.

علل عقب رفتن لثه

پریودنتیت

می توان گفت که این التهاب لثه است که به موقع درمان نمی شود و به وضعیت بسیار جدی تری منجر شده است. پلاک باکتریایی بین لثه و دندان جمع می شود و تا ریشه آن نفوذ می کند و استخوان و بافت همبند را از بین می برد. دندان ها ثبات خود را از دست می دهند و می توانند حرکت کنند و در موارد شدیدتر باعث از بین رفتن قطعه دندانی می شوند.

مسواک زدن بد

معمولا زمانی اتفاق می افتد که مسواک زدن تهاجمی باشد و بافت لثه را از بین ببرد. سپس یک تحلیل لثه رخ می دهد که معمولاً با قرار دادن پیوند لثه برای ترمیم ریشه های آسیب دیده درمان می شود. پس از پیوند، ظاهر لثه به حالت طبیعی باز می گردد.

ارتودنسی ضعیف

اگر دندان ها به خوبی در استخوان قرار نگرفته باشند، می تواند عامل تعیین کننده ای باشد که بیمار از پریودنتیت رنج می برد یا دندان ها را با نیروی زیاد مسواک می زند. همانند مورد قبلی، پیوند لثه می تواند راه حل بسیار موفقی برای بازگرداندن لثه به موقعیت اولیه خود باشد.

سیگار کشیدن

مصرف تنباکو می تواند باعث از بین رفتن لثه شود، زیرا بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد و تکثیر باکتری ها را تسهیل می کند که منجر به ظهور بیماری پریودنتال می شود.

ضربه

هر حادثه ای که بر ساختارهای دهان تأثیر بگذارد می تواند باعث از بین رفتن لثه شود و باید توسط یک متخصص به روشی شخصی و با بهترین عالی ممکن درمان شود.

درمان های عقب نشینی لثه

اول، حرفه ای سعی خواهد کرد علل را حذف کنید که به وضوح بر جمع شدن لثه تأثیر می گذارد، مانند مسواک زدن تهاجمی، رژیم غذایی نامناسب و غیره. با این حال، مطمئناً پس از آن، دندانپزشک برای حل مشکل باید اقدامات خاص دیگری انجام دهید. اینها بخشی از آنها هستند:

  • کشش لثه: اگر لثه اجازه دهد، می توان برای پوشاندن ریشه دندان کششی انجام داد و بنابراین بدون نیاز به گرافت، لثه ها را به حالت طبیعی خود بازگرداند.
  • پیوند لثه: این تکنیک شامل برداشتن بافت از کام بیمار و انتقال آن به لثه است. با تکنیک های جدید جراحی، یک میکروسرجری غیر تهاجمی انجام می شود که وضعیت طبیعی لثه ها را به نحوی رضایت بخش و با کمترین ناراحتی برای بیمار بازیابی می کند.

تور کلینیک دندانپزشکی مادرید ما بهترین متخصصان را برای مقابله با این موضوع و موارد دیگر داریم مشکلات دهان. از تماس گرفتن با ما دریغ نکنید. تجربه و حرفه ای بودن ما همیشه در خدمت شما و سلامت دهان و دندان شماست. ما را ملاقات کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *