قیمت ایمپلنت دندان برای کل دهان در سال 2022


داشتن دندان های سالم نه تنها برای نشان دادن لبخندی زیبا، بلکه برای داشتن بهترین عملکرد و انسداد دندانی بسیار مهم است. افرادی هستند که به دلایل مختلف نیاز به تعویض تمام دندان های خود دارند و نیاز به اطلاعاتی در مورد ایمپلنت دندان و قیمت آن دارند.

در این پست قصد داریم به شما یک ایده تقریبی از آن ارائه دهیم قیمت ایمپلنت دندان برای کل دهان، زیرا همه چیز به مورد و ویژگی های هر بیمار بستگی دارد.

هزینه تعمیر کل دهان چقدر است؟

هنگامی که دندان ها از بین می روند، ایمپلنت های دندانی بهترین راه حل برای بازگرداندن عملکرد و زیبایی دندان به بیمار هستند. در سال‌های اخیر، ایمپلنتولوژی در سطح تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است و درمان‌های دقیق‌تر و طولانی‌تری برای بازگرداندن دندان‌ها به فرد در دسترس بیماران قرار می‌گیرد.

روش های کاشت ایمپلنت دندان

دو نوع ایمپلنت دندان برای جایگزینی قطعات کل دهان وجود دارد. بیایید آنها را با جزئیات بیشتر ببینیم:

پروتزهای هیبریدی

این نوع پروتزها ساختارهای ثابتی هستند که با پیچ روی چندین ایمپلنت که قبلا قرار داده شده اند ثابت می شوند. این پروتزها می توانند در صورت لزوم نه تنها دندان هایی را که نیاز به بازسازی دارند، بلکه بافت آسیب دیده لثه را نیز جایگزین کنند.

این نوع پروتز برای بیمار بسیار راحت است و مانند یک پروتز معمولی عمل می کند. آنها از تیتانیوم و چینی ساخته شده اند تا دندان های طبیعی را تقلید کنند. آنها همچنین از رزین کامپوزیت میکرو سرامیکی با نور پخت برای تقلید بهتر بافت نرم (لثه) استفاده می کنند.

اوردنچر ایمپلنت

این نوع پروتز نیمه ثابت است و مانند هیبریدی، روی ایمپلنت های دندانی نیز ثابت می شود و امکان برداشتن پروتز را برای تمیز کردن آسان فراهم می کند.

همچنین در صورت نیاز بیمار و نتیجه عالی می تواند جایگزین آدامس موجود شود. از رزین و یک تقویت کننده فلزی در پایه ساخته شده است که مقاومت بیشتری به آن می دهد.

روش قرار دادن ایمپلنت های دندانی در کل دندان مصنوعی

همانطور که گفتیم زمانی که فرد دندان های قوس بالایی یا پایینی یا هر دو را از دست داده است باید توانبخشی کامل انجام شود. به لطف پروتزهای هیبریدی و اوردنچر، از قرار دادن ایمپلنت ها تک تک خودداری می شود.

در قوس پایینی بین 4 تا 5 ایمپلنت و در قوس بالایی 6 ایمپلنت وجود دارد. صرف نظر از نوع پروتز مورد استفاده، در صورتی که تمام دندان ها باید تعویض شوند، لازم است چند مرحله را دنبال کنید تا بهترین نتیجه ممکن را تضمین کنید. . بیایید آنها را ببینیم:

مرحله 1: معاینه بیمار

متخصص ایمپلنتولوژی باید هر مورد را ارزیابی کند و آزمایش‌های لازم مانند اسکنر داخل دهانی را انجام دهد تا دقیقاً از وضعیت دندان‌ها مطلع شود و آیا نیاز به تعویض برخی یا همه قطعات است. در صورتی که توانبخشی لازم باشد، او همچنین تعیین می کند که آیا بیمار قبل از قرار دادن ایمپلنت نیاز به درمان اولیه دارد یا خیر.

مرحله 2: قالب های دندان مصنوعی

برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی در کل دهان، باید از حفره دهان فرد برداشت شود. در حال حاضر، فناوری کار متخصص ایمپلنتولوژیست را تا حد زیادی تسهیل می کند و می تواند یک بازسازی سه بعدی از دهان بیمار برای مشاهده وضعیت آن و تصمیم گیری در مورد نوع درمان و پروتز مورد استفاده به دست آورد.

مرحله 3: قرار دادن ایمپلنت ها

با توجه به نیاز بیمار و وضعیت سلامت دهان و دندان او، متخصص در مورد نوع پروتز تصمیم می گیرد و اقدام به مداخله برای کاشت ایمپلنت می کند. بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد زیرا تحت تأثیر بیهوشی انجام می شود.

مرحله چهارم: بهبودی و قرار دادن پروتز قطعی

فرآیند استئواینتگراسیون ایمپلنت ها معمولاً بسته به هر مورد حدود 3 ماه طول می کشد. بیمار می تواند در این مدت از پروتز موقت لذت ببرد و در صورتی که بی دندانی کامل نداشته باشد، یعنی در صورت داشتن یک یا چند ایمپلنت، تمام قطعات را تعویض کند. بارگیری فوری، شامل قرار دادن تاج های موقت در همان جلسه ای است که ایمپلنت ها در آن قرار داده شده اند. به این ترتیب فرد می تواند بدون هیچ مشکلی غذا بخورد، صحبت کند و لبخند خود را نشان دهد تا زمانی که فرآیند استئواینتگراسیون به پایان برسد و پروتزهای قطعی گذاشته شود.

در بهترین کلینیک‌ها، معمولاً بارگذاری فوری با سایر فناوری‌های پیشرفته مانند جراحی با هدایت کامپیوتری ترکیب می‌شود که اطلاعات دقیقی در مورد مکان دقیق کاشت ایمپلنت در اختیار متخصص ایمپلنت قرار می‌دهد.

قیمت ایمپلنت دندان برای کل دهان بسته به نوع ترمیم، تعداد قطعاتی که باید تعویض شوند و مواد مورد استفاده متفاوت است. معمولاً بین 4000 تا 8000 یورو متغیر است، اما تعیین قیمت دقیق بسیار دشوار است، زیرا متخصص باید ارزیابی کند و در مورد مناسب ترین درمان برای نیازهای بیمار تصمیم بگیرد.

در کلینیک دندانپزشکی گونزالس باکورو ما بهترین ایمپلنتولوژیست ها و پیشرفته ترین تکنولوژی را در این رشته داریم. برای بررسی اولیه برای اطلاع از نوع ایمپلنت مورد نیاز خود با ما وقت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *