موقعیت هایی که نشان می دهد شما باید فوراً به دندانپزشک خود بروید

موقعیت هایی که نشان می دهد شما باید فوراً به دندانپزشک خود بروید

برای داشتن دندان های سالم و مرتب باید حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کرد. همچنین می توانید با توجه به وضعیت دندان های خود مراجعه به دندانپزشک خود را افزایش دهید.. اگر دندان هایی دارید که مستعد پوسیدگی هستند، باید هر چهار ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید. اگر در موقعیتی نیستید که به دندانپزشک مراجعه کنید درمان دندان در منزل می توانید از خدمات استفاده کنید

یک مشکل کوچک می تواند عواقب بزرگی داشته باشد اگر به هشدارهایی که باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید توجه نکنید. اگر مشکل دندانی که با تشخیص زودهنگام قابل درمان است، درمان نشود، می تواند باعث پوسیدگی دندان و حتی از دست دادن دندان شود. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

دندان درد

یکی از مشکلات دندانی که نباید از آن غافل شد، دندان درد است. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث درد دندان شما شود. آبسه، فشردن یا ساییدن دندان، شکستگی دندان، پوسیدگی از این دلایل هستند. باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت دندان درد را مشخص کنید. دندانپزشک شما با انجام تحقیقات و معاینات لازم مشکل ایجاد کننده دندان درد را مشخص خواهد کرد دندانپزشکی پیشگیری با استفاده از یکی از روش های درمانی به شما کمک می کند تا از شر درد خلاص شوید.

دندان های فرسوده

فشردن و ساییدن از عوامل اصلی سایش دندان هستند. فشردن و ساییدن دندان ها نیز به دلیل استرس و اضطراب رخ می دهد. افرادی که دندان قروچه می کنند اغلب از آن بی خبرند. فشردن یا ساییدن دندان ها نه تنها باعث سایش دندان ها می شود، بلکه راه را برای فک و سردرد هموار می کند. دندانپزشکان استفاده از بشقاب های شب را برای به حداقل رساندن اثرات منفی فشردن و آسیاب کردن توصیه می کنند. بسته به میزان سایش، دندانپزشک شما مناسب ترین درمانی را که باید اعمال شود، تعیین می کند.

خونریزی لثه

خونریزی در هر قسمت از بدن نشان دهنده این است که چیزی درست نیست. به همین ترتیب، خونریزی از لثه یک وضعیت طبیعی نیست. خونریزی لثه بعد از مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن می تواند نشانه بیماری لثه باشد. جدای از آن، ممکن است مربوط به لثه های حساس یا هر مشکل دندانی دیگری باشد. شما باید با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا علت خونریزی لثه هایتان را بدانید.

زخم و تورم

آفت های دهان معمولاً در عرض یک یا دو هفته خود به خود بهبود می یابند. با این حال، عفونت‌های قارچی که به شکل زخم‌های سفید، به‌ویژه در ناحیه داخلی گونه، زبان و لوزه‌ها ایجاد می‌شوند، نیاز به درمان دارند. زخم های سفید به ویژه در افراد دیابتی شایع است. برای آفت های مداوم و عفونت های قارچی حتما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

حساسیت بالا به غذاهای سرد و گرم

یکی از دلایلی که باید به دندانپزشک مراجعه کنید، حساسیت شما به غذاهای سرد یا گرم است. شما نباید این وضعیت را به تعویق بیندازید و هر چه زودتر وقت خود را تعیین کنید. دلیل حساسیت به غذاهای سرد و گرم اغلب می تواند فرسایش مینای دندان باشد. بسته به علت تشکیل آن، دندانپزشک شما مناسب ترین روش درمانی را اعمال می کند.

دهان خشک

دهان خشک تر از آنچه که باید باشد می تواند نشانه بیماری باشد. می توانید در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید و وضعیتی را که باعث خشکی دهان می شود، تعیین کنید. پس از تعیین عامل ایجاد کننده، می توان از درمان های لازم برای محافظت از دندان ها و بازگرداندن رطوبت استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *