هر آنچه که باید در مورد پروتز ایمپلنت دندان بدانید

یکی از روش های درمانی که در سال های اخیر به بهترین نحو انجام شده، ایمپلنت دندان است. فناوری در کاهش زمان درمان و همچنین ناراحتی بیمار تأثیر تعیین کننده ای داشته است، زیرا آنها امکان لذت بردن از ایمپلنت دندان در یک روز را در اختیار دارند.

در این پست قصد داریم در مورد پروتز ایمپلنت دندان، چه انواعی وجود دارد و بسته به هر مورد از کدام یک استفاده می شود.

انواع پروتز روی ایمپلنت

پروتز روی ایمپلنت های دندانی راه حلی عالی برای جایگزینی چندین دندان یا حتی تمام قطعات است. پروتزهای متحرکی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند در اکثر موارد کاملاً منسوخ شده‌اند، به خصوص که روی لثه‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند باعث ساییدگی، زخم و سوزش شوند. این مشکل در هنگام استفاده از بین می رود پروتزهای ثابت دندان. هدف نهایی بازگرداندن زیبایی دندان و تمامی عملکردها به شیوه ای راحت و ماندگار به بیمار است.

پس از نصب ایمپلنت یا ایمپلنت های دندانی، پروتز باید در بالا قرار گیرد، یعنی قسمت قابل رویت دندان به گونه ای که گویی قطعه اصلی است. زمانی که فقط یک ایمپلنت دندان وجود دارد، الف پروتز واحد، در مورد چندین ایمپلنت امکان ساخت پل روی ایمپلنت وجود دارد که امکان تعویض سه قطعه با دو ایمپلنت وجود دارد. پروتز به روش‌های مختلفی روی ایمپلنت قرار می‌گیرد: سیمانی، پیچی به ایمپلنت یا به یک عنصر بین‌المللی.

انواع پروتز روی ایمپلنت جنت آباد

کاملا با ایمپلنت پشتیبانی می شود

آنها به ایمپلنت جنت آباد متصل می شوند و می توانند یک تکه، دو یا چند تکه باشند و به ایمپلنت سیمانی یا پیچ شوند. معمولاً در بیمارانی استفاده می شود که هیچ دندان اصلی ندارند یا از بیماری پیشرفته پریودنتال رنج می برند که نیاز به کشیدن کامل قطعات دارد و مایل به استفاده از پروتز معمولی نیستند. این نوع پروتز دندان معمولاً بین تا ۶ قطعه بسته به وضعیت استخوان، سن و جنسیت بیمار پشتیبانی می‌کند.

پس از قرار دادن پروتز، بیمار باید اقدامات احتیاطی را در مورد غذا انجام دهد و نمی تواند آدامس یا سایر غذاهای خیلی سفت را بجود. رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از هر وعده غذایی نیز ضروری است، هر دو طرف پروتز و ساختار فلزی ثابت را با یک شستشو دهنده دهان تمیز کنید تا از تجمع بقایای غذا در ناحیه ای که پروتز با لثه ها تماس پیدا می کند، جلوگیری شود.

پروتزهای متکی به ایمپلنت فرجام

همچنین به عنوان اوردنچر نیز شناخته می شود. این یک پروتز به طور جزئی یا کاملا متحرک است. برای بیمارانی که دارای حداقل استخوان نیستند یا کیفیت مناسبی ندارد و نمی توانند پروتز ثابت با ایمپلنت فرجام نصب کنند توصیه می شود.

این پروتزها برای بیماران مبتلا به بی دندانی کامل توصیه می شود و محدودیت هایی برای قرار دادن تعداد بیشتری ایمپلنت دارند. پروتز با تکنیک های غیرمستقیم ثابت می شود که یک تکیه گاه سفت و سخت بسیار پایدار را فراهم می کند. مزیت بسیار جالب دیگر این است که به بیمار این امکان را می دهد که پروتز را به گونه ای که یک پروتز متحرک است خارج کند که این امر بهداشت دهان و دندان را بسیار تسهیل می کند.

پروتز هیبریدی

پروتزهای هیبریدی یک روش توانبخشی ثابت با ایمپلنت هستند که پیچ می شوند و قطعات و استخوان از دست رفته را جایگزین می کنند. پروتز روی ایمپلنت ها توسط یک ساختار فلزی پوشیده از اکریلیک-سرامیک تنظیم می شود و معمولاً بین 4 تا 6 ایمپلنت استفاده می شود.

این پروتز برای سهولت در برداشتن و جایگزینی دندان های مصنوعی و تسهیل تمیز کردن دوره ای در کلینیک پیچ می شود. برای افرادی که نیاز به توانبخشی تمام قطعات دارند و تحلیل استخوان متوسطی دارند توصیه می شود.

کاشت ایمپلنت دندان در یک روز

این نوع پروتز برای بیمارانی با ضخامت استخوان خوب و ساختار استخوانی سالم توصیه می شود. کاشت ایمپلنت دندان در یک روز امکان بازتوانی کامل دهان را در یک جلسه به روشی بسیار کم تهاجمی می دهد.

یک پروتز کامل قوس ثابت روی چندین ایمپلنت، معمولاً چهار ایمپلنت در قسمت پایین یا بالایی قرار می‌گیرد. با این تکنیک می توان دهان بیمار با استخوان کم را تا زمانی که شرایط بهینه داشته باشد، بازسازی کرد. این کار از سایر تکنیک های پیچیده تر مانند پیوند یا بازسازی استخوان جلوگیری می کند.

مزیت اصلی ایمپلنت در یک روز این است که باعث می شود لبخند بیمار با سرعت بیشتری طراحی شود و علاوه بر آن عملکرد دندان ها در یک جلسه بازیابی شود. این امر باعث کاهش تعداد مراجعه به مطب دندانپزشکی و ایجاد ناراحتی برای بیمار می شود.

درمان پیچیده ای مانند ایمپلنت دندان باید در دست متخصصان با تجربه گسترده قرار گیرد، از این رو رفتن به کلینیک های دندانپزشکی معتبر که در آن آنها فقط از مارک های برجسته در بازار استفاده می کنند، مانند کلینیک شبانه روزی جنت آباد، اهمیت دارد. هر زمان که خواستید برای اکتشاف قرار ملاقات بگذارید. ¡ما منتظر شما خواهیم بود!

ورودی هر آنچه باید در مورد پروتز ایمپلنت دندان بدانید اولین بار در کلینیک شبانه روزی جنت آباد منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *