نکاتی که پس از پاکسازی تارتار باید در نظر گرفته شود

نکاتی وجود دارد که باید بعد از جرم گیری دندان مورد توجه قرار گیرد، به خصوص برای افرادی که برای بیماری لثه به دندانپزشک مراجعه می کنند و جرم گیری عمیق انجام می دهند. با توجه به این نکات می توانید اثر پاکسازی تارتار را بیش از پیش افزایش دهید و از سلامت دندان و دهان خود محافظت کنید. دندانپزشکی پیشگیری بعد از پاکسازی تارتار که یکی از روش هاست، ابتدا فرد باید به آنچه می خورد و می آشامد توجه کند.

خوردن یا آشامیدن در دو ساعت اول تمیز کردن جرم دندان توصیه نمی شود. در 24 ساعت اول پس از جرم گیری، باید مراقب باشید که از غذاهای بسیار سرد و بسیار گرم خودداری کنید. پس از استفاده ممکن است نشت لثه و همچنین حساسیت به غذاهای سرد و گرم ایجاد شود. کمپرس را می توان با کیسه یخ اعمال کرد تا تورم به حداقل برسد. برای کاهش درد می توانید از مسکن های توصیه شده توسط دندانپزشک حمایت کنید. درمان های پریودنتیک شما می توانید با آب گرم و نمک غرغره کنید تا بهبودی سریع تری در فرآیند تمیز کردن پس از محاسبه انجام شود، که می تواند برای آن نیز استفاده شود. پس از این فرآیند، توصیه متخصصان استفاده از نخ دندان با توجه به مراقبت از دهان و دندان است. اگر بعد از تمیز کردن تارتار به دهان و دندان خود توجه لازم را نداشته باشید، ممکن است با همین مشکلات شدیدتر مواجه شوید. درمان کورتاژ همچنین برای تمیز کردن التهابات اطراف لثه یا ریشه آنها اعمال می شود.

برای نتایج موثرتر و بهبودی سریعتر پس از جرم گیری، باید به شدت از توصیه های دندانپزشک خود پیروی کنید.

تمیز کردن دندان هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

توصیه می شود جرم گیری باید هر شش ماه یک بار توسط دندانپزشکان به صورت حرفه ای تمیز شود. در این دوره شش ماهه می توانید بین دندان های خود را با استفاده از نخ دندان در خانه تمیز کنید تا تشکیل تارتار را کاهش دهید. با این حال، هنگام استفاده از نخ دندان باید دقت و احتیاط را به خرج دهید. با اعمال سخت یا نادرست می توانید به لثه های خود آسیب برسانید. هفته ای یکبار می توانید خودتان در منزل بین دندان ها را با نخ دندان تمیز کنید.

حداقل دو بار در سال می توانید دندان های سالم تری داشته باشید.

آیا تمیز کردن دندان یک عمل مضر است؟

استفاده از پاک کننده تارتار برای محافظت از دندان ها و سلامت دهان هیچ ضرری ندارد. البته باید به درستی اجرا شود. اگر تمیز کردن تارتار به درستی اعمال شود، از بسیاری از مشکلات لثه محافظت می کند. با این حال، استفاده نادرست از آن مشکلات دندان و لثه بسیاری را نیز به همراه دارد.

برای تمیز کردن مواد غذایی که بین دندان‌هایتان در خانه جمع شده‌اند، فقط باید از نخ دندان استفاده کنید. تمیز کردن جرم با ابزاری غیر از نخ دندان می تواند باعث آسیب دائمی و آسیب به دندان های شما شود. دندانپزشکان بدون آسیب رساندن به لثه ها و دندان ها، فرآیند تمیز کردن جرم را به صورت حرفه ای انجام می دهند. از این رو توصیه متخصصان این است که حداقل دو بار در سال تمیز کاری حرفه ای را انجام دهید.

تمیز کردن تارتار به طور صحیح و موثر برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. علاوه بر این، دهان و دندان سالم درهای یک زندگی سالم را باز می کند. بنابراین برای داشتن زندگی سالم تر باید به دهان و دندان خود اهمیت دهید و از مراقبت از آنها غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *