چرا دندان شما بعد از پر کردن درد می کند؟


پر کردن یک روش درمانی است که برای دندان های پوسیده اعمال می شود و مشکلات درد افراد را به سریع ترین روش حل می کند. دندانپزشک؛ پوسیدگی روی دندان را تمیز می کند و شکاف را با ماده ای جدید پر می کند و در نتیجه ساختار دندان را سالم می کند. این درمان که با تزریق دارو در اطراف دندان انجام می شود، روشی قابل اعتماد است که اغلب ترجیح داده می شود.

درمان پر کردن به لطف روش های پزشکی در حال توسعه به انواع عملکردی زیادی تقسیم می شود. پرکننده های دندان با توجه به موادی که از آن ساخته می شوند انواع مختلفی دارند. انواع پرکننده به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

اکثر افراد پس از درمان های دندانپزشکی دچار حساسیت و درد می شوند. به خصوص پس از پر کردن و درمان ریشه، افراد ممکن است درد طولانی مدت و دندان درد را تجربه کنند. دلیل این وضعیت؛ این تحریک اعصاب اطراف دندان در طول درمان پر کردن دندان است.

یکی دیگر از دلایل احساس درد پس از پر شدن این است که مواد شیمیایی استفاده شده در طول درمان باعث ایجاد واکنش آلرژیک در بدن انسان می شود. اگرچه این وضعیت در افراد مختلف متفاوت است، اما حساسیت دندان پس از پر کردن در جامعه رایج است.

پر کردن دندان چگونه ساخته می شود؟

در صورت عدم توجه به بهداشت دهان و دندان مشکلات فراوانی برای سلامت دندان ایجاد می شود. پوسیدگی، بیماری های لثه و شکستگی دندان؛ کیفیت زندگی افراد را به شدت کاهش می دهد. عوامل اصلی موثر در بروز این بیماری ها عبارتند از:

  • داشتن ساختار دندان از نظر ژنتیکی بد
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم و آهن.
  • عدم توجه کافی به بهداشت دهان.
  • مشکل در دسترسی به روش های درمانی.

افرادی که به هر دلیلی دچار پوسیدگی یا شکستگی دندان می شوند، اغلب به درمان پر کردن دندان متوسل می شوند. دلیل اینکه چرا درمان پرکننده بسیار ترجیح داده می شود. یافتن سریع راه حل برای مشکلات است.

اگر دندان پوسیده با درمان ریشه یا پر کردن کانال سالم نشود، می توان آن را کشید. از دست دادن دندان؛ از نظر زیبایی شناختی افراد را مختل می کند و غذا خوردن را برای آنها دشوار می کند. برای بستن شکاف دندان پس از از دست دادن، دندان مصنوعیکار و درمان ایمپلنت روش های گران تری مورد نیاز است.

تفاوت بین درمان ریشه و پر کردن دندان

دندانپزشکی حرفه ای است که شامل بسیاری از روش های درمانی مختلف است. هر روش درمانی استاندارد و اعمال می شود. برای هر مشکل دندانی، روش‌های شخصی‌سازی شده آماده می‌شود و فرآیندهای درمانی آغاز می‌شود.

سیستم قیمت گذاری درمان های دندانپزشکی با توجه به ماهیت مواد مورد استفاده متفاوت است. علاوه بر این، تلاشی که پزشک در طول درمان انجام می دهد نیز بر سیستم قیمت گذاری تأثیر دارد.

درمان‌های ریشه و پرکننده، اصولاً روش‌های درمانی یکسانی دارند. تمیز کردن و پر کردن دندان های آسیب دیده و پوسیده با مواد پرکننده. نقطه مشترک هر دو درمان با این حال، درمان ریشه; این یک فرآیند دقیق تر و پر زحمت تر از درمان پر است.

همانطور که از نام آن پیداست، درمان ریشه; حفره های موجود در کانال دندان تمیز و دوباره پر می شوند. در طی این فرآیند اعصاب ریشه دندان تمیز شده و درد ناشی از پوسیدگی از بین می رود.

درمان پر کردن در مقایسه با درمان ریشه در مناطق سطحی تر اعمال می شود. این درمان که شامل پاکسازی سریع پوسیدگی هایی است که به ریشه و کانال دندان نرسیده اند. این یک روش ساده تر و ارزان تر است.

حساسیت بعد از پر کردن چقدر طول می کشد؟

پس از پر کردن و درمان ریشه; درد و حساسیت در دندان زمانی که خفیف باشد طبیعی تلقی می شود. از آنجایی که در طول درمان به لثه ها فشار وارد می شود، ممکن است مقداری سوزش ایجاد شود. با این حال، این وضعیت ماهیت موقتی دارد.

درد غیرقابل تحمل در دندان پس از پر کردن دندان طبیعی تلقی نمی شود. این درد که ممکن است در صورت پاک نشدن کامل التهاب ناشی از پوسیدگی ایجاد شود، همراه با تورم مشاهده شده در لثه ظاهر می شود.

اگر درد دندان یا لثه برای مدت طولانی پس از درمان برطرف نشد، لازم است با دندانپزشک مشورت کنید. ممکن است لازم باشد این روش را تکرار کنید یا روش درمانی دیگری را امتحان کنید.

توجه به بهداشت دهان و دندان برای محافظت دقیق از سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های احتمالی ضروری است. در این شرایط پاکسازی دهان باید روزانه انجام شود و دندانپزشکی پیشگیری خدمات باید استفاده شود.

برای کاهش درد دندان بعد از پر کردن چه باید کرد؟

حساسیت پس از پر کردن دندان و درد پس از پر کردن دندان در شرایط عادی برای مدت طولانی ادامه نمی یابد. با این حال، زمانی که درد غیرقابل تحمل برای مدت طولانی ادامه دارد، مراجعه به دندانپزشک کاملا ضروری است.

تعدادی از اقدامات وجود دارد که افراد می توانند برای به حداقل رساندن درد دندان پس از پر کردن دندان انجام دهند. برای دردهای خفیف و طبیعی می توانید از مسکن توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید. با این حال، برخی از روش های ارگانیک نیز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

  • گذاشتن یخ روی یک حوله تمیز و فشردن گونه با دندان دردناک.
  • غرغره کردن با نمک و جوش شیرین.
  • توجه به تمیز کردن دندان ها و مسواک زدن حداقل دو بار در روز.

البته مهم ترین کاری که باید برای پیشگیری از مشکلات دندانی قبل از بروز آن انجام داد، توجه به بهداشت دهان و دندان است. علاوه بر این، مصرف کافی ویتامین و مواد معدنی نیز اثرات مثبتی بر سلامت دندان ها دارد.

خدمات بهداشتی دندان ارائه شده در بدنه پلی کلینیک Yeşiltepe از طریق پزشکان متخصص خود با بالاترین کیفیت به مشتریان خود می رسد. برای اطلاعات دقیق در مورد سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی خود می توانید با پلی کلینیک Yeşiltepe تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *