چه چیزی برای آبسه دندان در کودکان مفید است؟


آبسه دنداناین یک نوع عفونت باکتریایی است و به طور کلی در قسمت داخلی دندان قرار دارد. آبسه می تواند باعث شود بیماران درد متوسط ​​تا شدید را تجربه کنند. پوسیدگی دندان به دلیل اختلال در روند درمان باعث ایجاد آبسه دندان می شود. اما ترک‌ها و شکستگی‌های روی دندان باعث می‌شود که باکتری‌های موجود در قسمت پالپ دندان راه خود را پیدا کرده و به راحتی باعث التهاب شوند.

باکتری ها با حرکت در داخل دندان به سمت ریشه دندان پیشروی کرده و باعث تورم و همچنین التهاب می شوند. پس از بروز التهاب، باکتری ها بر روی یک محل باریک در نوک ریشه که تورم وجود دارد، به چرک فشار وارد می کنند. این شکل گیری آبسه دندان است.

علائم وجود آبسه دندان

آبسه روی دندان علائمی را در فرد نشان می دهد. علائمی که عموماً ناراحت کننده هستند و باعث درد می شوند به شرح زیر است:

  • ضربان دائمی روی دندان وجود دارد و درد شدید ایجاد می شود.
  • حساسیت بالایی در فرد به دمای گرم وجود دارد.
  • هنگام گاز گرفتن یا جویدن درد شدیدی در فرد احساس می شود
  • افراد ممکن است تب داشته باشند
  • تورم روی گونه ها و ناحیه صورت ظاهر می شود
  • غدد لنفاوی در گردن و قسمت تحتانی چانه به طور فزاینده ای حساس می شوند و ناگهان شروع به متورم شدن می کنند.
  • با ایجاد طعم بد در دهان، می توان فهمید که آبسه ترکیده است. در چنین مواردی، درد به طور کلی تسکین می یابد.

علاوه بر چنین علائمی، موقعیت هایی وجود دارد که باعث ایجاد آبسه دندان می شود و نیاز به توجه دارد. وجود این شرایط باعث می شود افراد با سرعت بیشتری دچار آبسه دندان شوند. ما می توانیم عوامل خطر آبسه دندان را به شرح زیر فهرست کنیم:

  • عادات بد دهان: مسواک نزدن منظم دندان ها در طول روز یا تمیز نکردن نخ دندان به این معنی است که عادات دهانی اکتسابی نیست. این باعث می شود که آبسه ها بیشتر دیده شوند زیرا امکان تشکیل باکتری ها را فراهم می کند.
  • مصرف مواد غذایی سرشار از قند: مصرف زیاد شکر هم برای بدن و هم برای دندان مضر است. به ویژه نوشیدنی های اسیدی، آب نبات ها و سایر مواد غذایی با محتوای قند بالا به راحتی باعث عفونت می شوند که منجر به وجود پوسیدگی با خطر تشکیل آبسه دندان می شود.
  • مشکلات مختلف سلامتی: به طور کلی، افراد مبتلا به دیابت و بیماری های خودایمنی، بروز آبسه های دندانی را افزایش می دهند. افراد مبتلا به چنین بیماری هایی باید بسیار مراقب تمیز کردن و مراقبت از دندان خود باشند.

در چه مواردی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

در مواردی که در بالا ذکر شد، باید سریعا با دندانپزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر تب ناگهانی و تورم روی صورت خود دارید. اگر نمی توانید دندانپزشک مناسبی پیدا کنید، باید در اسرع وقت به کلینیک اورژانس مراجعه کنید تا این آبسه ها را بررسی کنید.

تنها کاری که برای رهایی از درد و رنج موجود باید انجام شود، استفاده از درمان است. حتی اگر با فوران آبسه مواجه شوید، پزشک باید شما را معاینه کند. با گفتن اینکه درد کاهش یافته است، نباید در مورد وضعیت تخلف کرد. عفونت روی دندان می تواند به کل ناحیه سر، گردن و فک شما سرایت کند. از آنجایی که در چنین شرایطی جان شما به خطر می افتد، باید مراقب باشید و از انتشار عفونت در بدن جلوگیری کنید. گسترش عفونت به کل بدن باعث مسمومیت خونی می شود، بنابراین می توانید غیر قابل برگشت شوید.

جدای از کنترل ها، تکنیک هایی وجود دارد که دندانپزشک برای تایید آبسه از آنها استفاده می کند. این موارد به شرح زیر است:

  • ضربه ملایم به دندان: آبسه های روی دندان به لمس و ضربه حساس هستند. به همین دلیل، دندانپزشکان می توانند با کمی ضربه زدن روی آبسه، وضعیت را کنترل کنند.
  • اشعه ایکس روی دندان: اشعه ایکس یا دستگاه های تصویربرداری دستگاه هایی هستند که به تشخیص آبسه موجود و دریافت اطلاعات در مورد وضعیت آن کمک می کنند. این دستگاه ها که در مدت زمان کوتاهی نتیجه می دهند و تشخیص قطعی می دهند، اغلب توسط دندانپزشکان ترجیح داده می شوند.
  • آزمایش‌های آزمایشگاهی: اگر آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک مؤثر نبودند، ممکن است آزمایش آزمایشگاهی آبسه توسط پزشک تجویز شود. این یک آزمایش ضروری برای درمان بسیار مؤثرتر است. دندانپزشکی ازمیربا میزبانی از کارشناسان ذیصلاح در این زمینه راهکارهای موثری را در مدت زمان کوتاه برای بیماران تولید می کند.

چه چیزی برای آبسه دندان در کودکان مفید است؟

یک دانه غذایی که هنگام غذا خوردن در خانه یا تماشای فیلم بین دندان‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند باعث آبسه‌های دندانی شود که ممکن است روی این دندان ایجاد شود. اینها معمولاً با تشکیل عفونت های دندانی مواجه می شوند. آبسه های دندانی که در کودکان ایجاد می شود می تواند برای والدین نگران کننده باشد.

آبسه دندان در کودکان می تواند دردهای مختلفی را در ناحیه موجود ایجاد کند. این دردها در قسمت های مختلف گردن، گوش و صورت نیز قابل احساس است. با تشکیل آبسه موجود، کودک شما ممکن است از بوی بد دهان شکایت کند یا خودتان متوجه این بو شوید. دندانپزشک اطفال افرادی که به عنوان پزشک کار می کنند در مدت کوتاهی با بررسی این آبسه ها درمان راه حل محور را آغاز می کنند.

آبسه دندان چگونه عبور می کند؟

آبسه های دندانی موجود عفونت هایی هستند که خود به خود از بین نمی روند. اگر احساس می کنید چنین شرایطی در حال رخ دادن است، باید در مدت زمان کوتاهی به پزشک متخصص مراجعه کرده و از کودک خود کمک بگیرید. اگر کودکان از پزشک کمک نگیرند مشکلات بزرگی ایجاد می کند. به خصوص اگر این آبسه ها درمان نشوند، ممکن است استخوان ها و دندان های اطراف آبسه آسیب زیادی ببینند. علاوه بر این، به عنوان یک نشانه دندان درد در کودکان آبسه ها که محدود به فاکتور نیستند، به قسمت های مختلف بدن پیشرفت می کنند و خطرات بسیار خطرناک تری را برای کودکان ایجاد می کنند.

دندانپزشکی ازمیربا از بین بردن عفونت های ایجاد کننده آبسه و تخلیه چرک، راه حل هایی برای این مشکلات ارائه می دهد. اگر غذا یا شیئی وارد دندان یا لثه شما شده است، دندانپزشک اطفال ازمیر آن را با دقت حذف خواهد کرد. التهاب حاصل را می توان به راحتی با بریدن پاکت های لثه یا بافت لثه پاک کرد. از آنجایی که این فرآیند تمیز کردن به عنوان یک روش بی حسی موضعی انجام می شود، فرزندان شما بیدار خواهند بود و هیچ دردی احساس نخواهند کرد.

با پاکسازی آبسه موجود دندان درد کودک مشکلات ناپدید خواهند شد و فرزندان شما احساس بسیار بهتری خواهند داشت. برای یک درمان قابل اعتماد دندانپزشکی ازمیر می توانید با

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *